LHSU Surjány Repülőtér
Utolsó frissítés: 2025.12.25.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHSU
- A repülőtér neve
- Surjány Repülőtér
- A repülőtér helységneve
- Surjány
2. Elérhetőség
- Cím
- 5212 Surjány, 0250/5 Hrsz.
- Telefon
- +36-30/403-6719
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 471204N 0202848E
- Helye a repülőtéren
- A futópályán
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Surjány 1 KM
- Iránya a településtől
- 170°
- Tengerszint feletti magassága
- 288 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 5°28' K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0°09'
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2024
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- Nagy Attila
- Címe
- 5200 Törökszentmiklós, Mikszáth Kálmán utca 25.
- Telefon
- +36-30/403-6719
- Fax
- NIL
- Web
- NIL
- tiszaparti21@gmail.com
A repülőtér adatai
- Címe
- 5212 Surjány, 0250/5 Hrsz.
- Telefon
- +36-30/403-6719 (Nagy Attila)
- Fax
- NIL
- Web
- NIL
- NIL
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- NIL
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR
- Megjegyzés
- Polgári célú speciális repülőtér, Csak előzetes egyeztetés alapján
6. A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok
|
Megnevezése
|
Hívójele
|
Frekvencia
|
A kommunikáció során használható nyelvek
|
Üzemideje
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|---|---|
| NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- Maximum napkelte -30 perc és maximum Napnyugta +45 perc között, de az alkonyi és esti szürkületi (twilight) időszaknál nem hosszabban, amelyik feltétel szigorúbb, valamint VFR repülésre alkalmas körülmények között, hómentes napokon.
- Vám és határőrség
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- AIS tájékoztatás
- NIL
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- NIL
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- NIL
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
8. Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök
- Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
- NIL
- Üzemanyagfajták
- NIL
- Olajfajták
- NIL
- Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
- NIL
- Jégtelenítési eszközök
- NIL
- Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
- Csak a tulajdonos részére
- Javító eszközök, javítási lehetőségek
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- Szolnok városban
- Étterem
- Szolnok városban
- Közlekedés
- Taxi, Busz
- Orvosi ellátás
- Szolnok városban
- Bank és Posta
- Szolnok városban
- Turisztikai információ
- Szolnok városban
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3 mellékletében meghatározott 1-es, 2-es és maximum 3-as kategória
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
-
Összesen 2 fő, de csak az üzembentartó által engedélyezett tevékenységek függvényében látnak el szolgálatot, a tevékenységhez szükséges létszámban.
1 db gépjármű
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
- A 85/2024 (IV. 17) Korm. rendelet 3. mellékletének 3. kategóriájához tartozó tűzoltóeszközök és felszerelések
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
11. Futópálya hóeltakarítási terv
- Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
- NIL
- Hóeltakarítási sorrend
- NIL
- Megjegyzés
- A repülőtér csak hómentes napokon üzemel.
12. Előterek
|
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|
| NIL | NIL | NIL | NIL |
13. Gurulóutak
|
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|---|
| NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
14. Ellenőrző pontok
Ellenőrző helyek és pontok adatai
- Földrajzi adatai
- NIL
- Műszaki jellemzői
- NIL
- VOR ellenőrző pont
- NIL
- INS ellenőrző pont
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- NIL
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
- RWY: azonosító, küszöb;TWY: nincs
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
16. Futópályák (RWY)
|
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 13 | 131° | 126° | 600 | 50 | NIL | Fű | NIL |
| 31 | 311° | 306° | 600 | 50 | NIL | Fű | NIL |
17. Repülőtéri akadályok
18. A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)
|
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|---|---|---|
| 13 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
| 31 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
19. A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)
|
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|---|
| 13 | NIL | NIL | NIL | NIL |
| 31 | NIL | NIL | NIL | NIL |
20. A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)
|
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|
| 13 | 745 | 100 | NIL |
| 31 | 745 | 100 | NIL |
21. A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)
|
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Felülete
|
Akadálymentes terület (OFZ)
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|---|---|
| 13 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
| 31 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
|
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|---|---|
| 13 | 600 | 600 | 600 | 600 | NIL |
| 31 | 600 | 600 | 600 | 600 | NIL |
23. Bevezető fényrendszerek
|
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Hosszúsága (M)
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|---|
| 13 | NIL | NIL | NIL | NIL |
| 31 | NIL | NIL | NIL | NIL |
24. Futópálya küszöbfények
|
RWY azonosítója
|
Színe
|
Keresztfénysor
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|
| 13 | NIL | NIL | NIL |
| 31 | NIL | NIL | NIL |
25. Optikai siklópályarendszer fényei
|
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Adatai
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|
| 13 | NIL | NIL | NIL |
| 31 | NIL | NIL | NIL |
26. Futópálya földetérési zóna fényei
|
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|
| 13 | NIL | NIL |
| 31 | NIL | NIL |
27. Futópálya középvonal fényei
|
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|---|---|
| 13 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
| 31 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28. Futópálya szegélyfények
|
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|---|---|
| 13 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
| 31 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
29. Futópálya végfények
|
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|
| 13 | NIL | NIL |
| 31 | NIL | NIL |
30. Futópálya szárnyfénysorok
|
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|
| 13 | NIL | NIL |
| 31 | NIL | NIL |
31. Biztonsági megállási terület (SWY) fényei
|
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Fényeinek színe
|
Megjegyzés
|
|---|---|---|---|
| 13 | NIL | NIL | NIL |
| 31 | NIL | NIL | NIL |
32. Egyéb fények, tartalék áramforrások
- ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
- NIL
- Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
- NIL
- Szélmérő helye és megvilágítása
- NIL
- Gurulóút középvonal fényei
- NIL
- Gurulóút szegély fényei
- NIL
- Tartalék áramellátás
- NIL
- Átváltási idő
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
33. Helikopter leszálló pálya
- TLOF vagy FATO THR koordinátái
- NIL
- TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
- NIL
- TLOF és FATO terület jelölése
- NIL
- TLOF és FATO terület méretei (M)
- NIL
- TLOF és FATO terület felülete
- NIL
- TLOF és FATO terület teherbírása
- NIL
- FATO Földrajzi iránya
- NIL
- FATO mágneses iránya
- NIL
- Deklarált távolságok
- NIL
- APP és FATO fényei
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
- Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
35. A repülőtéren kijelölt légterek
- Megnevezése
- NIL
- Oldalhatárai
- NIL
- Felső és alsó határai (FT)
- NIL
- A légtér osztálya
- NIL
- ATS szolgálat hívójele
- NIL
- A kommunikáció során használható nyelvek
- NIL
- Átváltási magasság (FT)
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
37. Repülőtéri szabályok
A napi üzemek koordinálását a felelős vezető vagy helyettesi napi szinten szervezik az időjárás a szélirány és repülőüzem vagy repülőüzemek függvényében.
A forgalmi kör mindkét irányban használható, magassága 1500ft AMSL.
A repülőteret csak az a légijármű használhatja amelyik parancsnoka engedélyt kapott az üzemeltetőtől a repülőtér használatára.
A vadon élő állatokat az üzemeltető igyekszik távol tartani, de azok megjelenése nem kizárható.
A motoros repülőgép indítását, hajtóművezését az akadályoktól mért megfelelő biztonsági távolság betartásával lehet végezni. A repülőgép indításához szükséges segédszemélyzet biztosítása az igénybevevő feladata.
A repülőtéren történő leszállás és felszállás eseteit, valamint az illetékes hatóság által külön engedélyezett eseteket kivéve VFR repülések nem végezhetők:
1) városok, települések sűrűn lakott területei vagy szabadban tartózkodó embercsoportok felett, a légi járműtől számított 600 méter sugarú körön belül található legmagasabb akadály felett 300 méterrel (1 000 lábnál) alacsonyabban;
2) az 1. pont szerintiektől eltérő egyéb területeken a föld- vagy vízfelszín fölött 150 méternél (500 lábnál) alacsonyabban, vagy a légi járműtől számított 150 méter sugarú körön belül található legmagasabb akadály felett 150 méternél (500 lábnál) alacsonyabban.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A forgalmi kör mindkét irányban használható, magassága 1500ft AMSL.
A repülőteret csak az a légijármű használhatja amelyik parancsnoka engedélyt kapott az üzemeltetőtől a repülőtér használatára.
A vadon élő állatokat az üzemeltető igyekszik távol tartani, de azok megjelenése nem kizárható.
A motoros repülőgép indítását, hajtóművezését az akadályoktól mért megfelelő biztonsági távolság betartásával lehet végezni. A repülőgép indításához szükséges segédszemélyzet biztosítása az igénybevevő feladata.
A repülőtéren történő leszállás és felszállás eseteit, valamint az illetékes hatóság által külön engedélyezett eseteket kivéve VFR repülések nem végezhetők:
1) városok, települések sűrűn lakott területei vagy szabadban tartózkodó embercsoportok felett, a légi járműtől számított 600 méter sugarú körön belül található legmagasabb akadály felett 300 méterrel (1 000 lábnál) alacsonyabban;
2) az 1. pont szerintiektől eltérő egyéb területeken a föld- vagy vízfelszín fölött 150 méternél (500 lábnál) alacsonyabban, vagy a légi járműtől számított 150 méter sugarú körön belül található legmagasabb akadály felett 150 méternél (500 lábnál) alacsonyabban.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Nem
- Ballon (B - Balloon)
- Nem
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Nem
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Nem
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Nem
- Vitorlázó (E - Glider)
- Igen
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Nem
- Helikopter (H - Helicopter)
- Nem
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Nem
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Nem
- Egyéb (O - Other)
- Repülőgép modellező
38. Zajcsökkentő intézkedések
Motoros repülőgéppel a környező lakott területek fölé, 1500ft AMSL alatt berepülni tilos.
Kirepüléseket a forgalmi körön történt felemelkedés után, a lakóterületek elkerülésével kell végrehajtani.
A gyakorlati repülő kiképzés, kalibráló repülések a lehető legkisebb környezeti zajterhelés mellett, a nappali órákban kell végrehajtani.
A földön végrehajtott műveletekből származó zajcsökkentés érdekében a hajtóműjáratásra üresjáratban, kiegészítő hajtóművek üzemeltetésére, különféle töltő aggregátorok üzemeltetésére csak az üzembentartó engedélyével kerülhet sor pihenőidőn kívül.
Kirepüléseket a forgalmi körön történt felemelkedés után, a lakóterületek elkerülésével kell végrehajtani.
A gyakorlati repülő kiképzés, kalibráló repülések a lehető legkisebb környezeti zajterhelés mellett, a nappali órákban kell végrehajtani.
A földön végrehajtott műveletekből származó zajcsökkentés érdekében a hajtóműjáratásra üresjáratban, kiegészítő hajtóművek üzemeltetésére, különféle töltő aggregátorok üzemeltetésére csak az üzembentartó engedélyével kerülhet sor pihenőidőn kívül.
39. Repülőtéri díjak
NIL
40. További információk
Csak előre egyeztetett műveletek hajthatók végre.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.