LHST Szatymaz Repülőtér

Utolsó frissítés: 2025.04.17.

1.  A repülőtér azonosítása

ICAO azonosítója
LHST
A repülőtér neve
Szatymaz Repülőtér
A repülőtér helységneve
Szatymaz

2.  Elérhetőség

Cím
6763 Szatymaz, Reptéri bekötő út 1.
Telefon
+36-70/701-4883, +36-70/411-6809, +36-70/945-1637
E-mail
szatymazairfield@gmail.com

 3. Galéria

 4.  Térképek

Megnevezése
Azonosítója
Letöltés
Hatálybalépés dátuma
ADC, VAC VFR-LHST-ADC, VFR-LHST-VAC 2025.04.17.

5.  A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai

A vonatkoztatási pont (ARP) adatai

Koordinátája
461930N 0200308E
Helye a repülőtéren
A 16-os küszöbnél

A repülőtér elhelyezkedése

Távolsága a településtől (KM)
Szatymaz 3 KM
Iránya a településtől
180°
Tengerszint feletti magassága
266 FT

A mágneses eltérés adatai

A mágneses eltérés mértéke ( °)
5°44' K
A mágneses eltérés éves változása ( °)
+0°08'
A mágneses eltérés felmérésének éve
2024

A repülőtér üzembentartójának adatai

Neve
Szatymaz Repülőtér Kft.
Címe
6763 Szatymaz, Reptéri bekötő út 1.
Telefon
+36-70/701-4883, +36-70/411-6809, +36-70/945-1637
Fax
NIL
Web
NIL
E-mail
szatymazairfield@gmail.com

A repülőtér adatai

Címe
6763 Szatymaz, Reptéri bekötő út 1.
Telefon
+36-70/945-1637 (Szabó Péter)
Fax
NIL
Web
NIL
E-mail
szatymazairfield@gmail.com
AFS
NIL
SITA
NIL
Egyéb
NIL
A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
VFR
Megjegyzés
Polgári célú speciális repülőtér

 6.  A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok

Megnevezése
Hívójele
Frekvencia
A kommunikáció során használható nyelvek
Üzemideje
Megjegyzés
AFIS Szeged Info 122.810 CH NIL Lásd: AIP A Szeged AFIS LHST reptéren fizikailag nincs jelen, de a repülőtér beleesik a Szeged TIZ-be. Ebből kifolyólag kötelező rádiókapcsolatot felvenni a Szegedi szolgálattal minden esetben.
AFIS Szeged Info 128.810 CH NIL Lásd: AIP A Szeged AFIS LHST reptéren fizikailag nincs jelen, de a repülőtér beleesik a Szeged TIZ-be. Ebből kifolyólag kötelező rádiókapcsolatot felvenni a Szegedi szolgálattal minden esetben.
Szatymaz Rádió Szatymaz Rádió 118.840 CH NIL NIL A repülőtérre kijelölt frekvencia. Légiforgalmi szolgáltatás nincs.

7.  ​A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje

A repülőtér nyitvatartása
Maximum napkelte -30 perc és maximum napnyugta +45 perc között, de az alkonyi és esti szürkületi (twilight) időszaknál nem hosszabban, amelyik feltétel szigorúbb, valamint VFR repülésre alkalmas körülmények között
Vám és határőrség
NIL
Orvosi ellátás
NIL
AIS tájékoztatás
NIL
ATS jelentés (ARO)
NIL
Meteorológiai tájékoztatás
NIL
ATS
NIL
Tankolás
NIL
Földi kiszolgálás
NIL
Őrzés-védelem
H24
Kamerával megfigyelt terület
Jégtelenítés
NIL
Megjegyzés
NIL

8.  Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök

Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
NIL
Üzemanyagfajták
NIL
Olajfajták
TOTAL 120, SHELL 100, Olaj kizárólag a repülőtéren telephellyel vagy székhellyel rendelkező szervezetek számára biztosított
Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
Konténer kút
Jégtelenítési eszközök
NIL
Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
Kizárólag az üzemben tartóval történő előre egyeztetett esetben lehetséges, szabadban vagy hangárban
Javító eszközök, javítási lehetőségek
PART CAO szervezet működik a repülőtéren, de kizárólag e szervezettel történő előre egyezettet karbantartás lehetséges
Megjegyzés
Üzemanyag/olaj kizárólag a repülőtéren telephellyel vagy székhellyel rendelkező szervezetek számára biztosított

9.  Utasellátás

Szállás
Airfield Motel elérhető előzetes egyeztetés szerint
Étterem
Étterem a faluban
Közlekedés
Busz és taxi, vasútállomás 2 KM távolságra (Szeged-Budapest útvonal)
Orvosi ellátás
Kórház a városban, rendelő a faluban
Bank és Posta
Posta a faluban
Turisztikai információ
A városban és szóróanyagok a repülőtéren
Megjegyzés
NIL

10.  Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok

A repülőtér tűzoltó kategóriája
A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3 mellékletében meghatározott 1-es, 2-es és maximum 3-as kategória az aktuális végzett tevékenység függvényében. Gazdasági tevékenységet csak az írásban feljogosított szervezetek végezhetnek.
Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
Összesen 7 fő, de csak az üzembentartó által engedélyezett tevékenységek függvényében látnak el szolgálatot, a tevékenységhez szükséges létszámban.
Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
A 85/2024 (IV. 17) Korm. rendelet 3. mellékletének 3. kategóriájához tartozó tűzoltóeszközök és felszerelések
Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
Egy terepjáró és egy traktor áll rendelkezésre a mozgatáshoz
Megjegyzés
NIL

11.  Futópálya hóeltakarítási terv

Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
NIL
Hóeltakarítási sorrend
NIL
Megjegyzés
NIL

 12.  Előterek

Jelölése
Felülete
Teherbírása
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL

 13.  Gurulóutak

Jelölése
Felülete
Teherbírása
Szélessége (M)
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL NIL

14.  Ellenőrző pontok

Ellenőrző helyek és pontok adatai

Földrajzi adatai
NIL
Műszaki jellemzői
NIL
VOR ellenőrző pont
NIL
INS ellenőrző pont
NIL
Megjegyzés
NIL

15.  Gurulási eligazító rendszer és jelölések

Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
NIL
RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
A futópálya fehér szegéllyel és küszöbjelekkel van jelölve
Megállító keresztfénysorok
NIL
Megjegyzés
NIL

 16.  Futópályák (RWY)

RWY azonosítója
Földrajzi iránya ( °)
Mágneses iránya ( °)
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Teherbírása
Felülete
Megjegyzés
16 161° 155° 700 30 10 t (5.7 t) A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni, kivéve a légierő helikopterei, amelyek korlátozás nélkül használhatják.
A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzemben tartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzemben tartó bezárja.
34 341° 335° 700 30 10 t (5.7 t) A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni, kivéve a légierő helikopterei, amelyek korlátozás nélkül használhatják.
A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzemben tartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzemben tartó bezárja.

 17.  Repülőtéri akadályok

RWY azonosítója
Akadály típusa
Tengerszint feletti magassága
Földfelszíntól mért magassága
Koordinátája
Megjegyzés
16 Fasor akadály sík alatt 282 FT 16 FT 461905N 0200320E NIL
34 Fasor akadály sík alatt 310 FT 50 FT 461941N 0200300E NIL

 18.  A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Teherbírása
Felülete
Lejtése (%)
Megjegyzés
16 NIL NIL NIL NIL NIL NIL
34 NIL NIL NIL NIL NIL NIL

 19.  A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Lejtése (%)
Megjegyzés
16 85 30 NIL NIL
34 85 30 NIL NIL

 20.  A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Megjegyzés
16 NIL NIL NIL
34 NIL NIL NIL

 21.  A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Felülete
Akadálymentes terület (OFZ)
Megjegyzés
16 NIL NIL NIL NIL NIL
34 NIL NIL NIL NIL NIL

 22.  A futópálya közzétett távolságai

RWY azonosítója
TORA (M)
TODA (M)
ASDA (M)
LDA (M)
Megjegyzés
16 700 785 700 700 NIL
34 700 785 700 700 NIL

 23.  Bevezető fényrendszerek

RWY azonosítója
Típusa
Hosszúsága (M)
Intenzitása
Megjegyzés
16 NIL NIL NIL NIL
34 NIL NIL NIL NIL

 24.  Futópálya küszöbfények

RWY azonosítója
Színe
Keresztfénysor
Megjegyzés
16 NIL NIL NIL
34 NIL NIL NIL

 25.  Optikai siklópályarendszer fényei

RWY azonosítója
Típusa
Adatai
Megjegyzés
16 NIL NIL NIL
34 NIL NIL NIL

 26.  Futópálya földetérési zóna fényei

RWY azonosítója
Fényeinek hosszúsága (M)
Megjegyzés
16 NIL NIL
34 NIL NIL

 27.  Futópálya középvonal fényei

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Lámpatestek közötti távolság (M)
Színe
Intenzitása
Megjegyzés
16 NIL NIL NIL NIL NIL
34 NIL NIL NIL NIL NIL

 28.  Futópálya szegélyfények

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Lámpatestek közötti távolság (M)
Színe
Intenzitása
Megjegyzés
16 NIL NIL NIL NIL NIL
34 NIL NIL NIL NIL NIL

 29.  Futópálya végfények

RWY azonosítója
Színe
Megjegyzés
16 NIL NIL
34 NIL NIL

 30.  Futópálya szárnyfénysorok

RWY azonosítója
Színe
Megjegyzés
16 NIL NIL
34 NIL NIL

 31.  Biztonsági megállási terület (SWY) fényei

RWY azonosítója
Fényeinek hosszúsága (M)
Fényeinek színe
Megjegyzés
16 NIL NIL NIL
34 NIL NIL NIL

32.  Egyéb fények, tartalék áramforrások

ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
NIL
Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
NIL
Szélmérő helye és megvilágítása
A fő hangár tetején, megvilágítása: NIL
Gurulóút középvonal fényei
NIL
Gurulóút szegély fényei
NIL
Tartalék áramellátás
NIL
Átváltási idő
NIL
Megjegyzés
NIL

33.  Helikopter leszálló pálya

TLOF vagy FATO THR koordinátái
NIL
TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
NIL
TLOF és FATO terület jelölése
NIL
TLOF és FATO terület méretei (M)
NIL
TLOF és FATO terület felülete
NIL
TLOF és FATO terület teherbírása
NIL
FATO Földrajzi iránya
NIL
FATO mágneses iránya
NIL
Deklarált távolságok
NIL
APP és FATO fényei
NIL
Megjegyzés
NIL

34.  Meteorológiai információs szolgálat

Kiszolgáló meteorológiai hivatal
HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
Üzemidő
H24
TAF készítéséért felelős hivatal
HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
TAF érvényességi időszak
NIL
TAF kiadási időtartama
NIL
Leszállási előrejelzés típusa
NIL
Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
NIL
Biztosított eligazítás/konzultáció
Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;
Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;
Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
Repülési dokumentáció
Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
Repülési dokumentáció nyelve
HU, EN
Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
Tájékoztatást biztosító ATS egység
Budapest FIC (kérésre)
Megjegyzés
NIL

35.  A repülőtéren kijelölt légterek

Megnevezése
NIL
Oldalhatárai
NIL
Felső és alsó határai (FT)
NIL
A légtér osztálya
NIL
ATS szolgálat hívójele
NIL
A kommunikáció során használható nyelvek
NIL
Átváltási magasság (FT)
NIL
Megjegyzés
NIL

 36.  A repülőtéren elérhető rádiónavigációs és leszállító berendezések

Típusa
Azonosítója
Frekvenciái (MHZ, CH)
Üzemideje
Antennájának telepítési helyének foldrajzi koordinátája
A távolság mérő berendezés (DME) antenna tengerszint feletti magassága (FT)
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL NIL NIL NIL

37.  Repülőtéri szabályok

A repülőtéren végezhető repülőtevékenységek
A repülőtéren különféle (siklórepülő /vontatásos és csörléses/, SES, UL, vitorlázó, motoros, hőlégballon, ejtőernyős, léghajós, siklóernyős, repülőmodellező, stb.) repülőtevékenység végezhető külön-külön és együttesen is.
A repülőtér az Lt. 37 § (1) bekezdés ba) pontja szerinti polgári célú speciális repülőtér, amely az Lt. 41. § (6)-(7) bekezdésében meghatározott kivételekkel kizárólag az üzemben tartó engedélyével vehető igénybe.
Minden előzetes bejelentés nélkül, a repülőteret igénybe vevő légijármű és személyzetének tevékenysége jogtalan igénybevételnek minősül.
Kivételt képeznek ez alól a kényszerhelyzetben lévő, mentő feladatot ellátó állami, katonai, rendészeti, katasztrófavédelmi légijárművek és személyzetük, de csak a mentő feladat ellátásának céljából. Gyakorlás céljából történő igénybevétel nem minősül mentő feladatnak és nem képez kivételt.
Bármilyen repülőtevékenység végrehajtása esetén a légiközlekedésre vonatkozó magyar jogszabályok, foglalkozási szabályok és nemzetközi szerződések betartása mellett Szatymaz repülőtéren a következő előírásokat kell betartani:
Egyedi üzemek végrehajtására és párhuzamos üzemek együttműködésére vonatkozó helyi szabályok:
- A repülőteret csak az a légijármű használhatja amelyik parancsnoka engedélyt kapott az üzemeltetőtől a repülőtér használatára.
- A vitorlázórepülő starthely berendezésénél fő szabályként kell figyelembe venni, hogy a kijelölt futópályán történő műveletek elsőbbséget élveznek. Ezt a szabályt viszont nem lehet ellentétesen használni a PART-SERA „Rules of the Air” előírásaival, különös tekintettel az alacsony energiájú hajtomű nélküli légijáművekre, repülőeszközökre vonatkozóan.
- A vitorlázórepülő starthely berendezése történhet a műveleti mező egészén.
- A füves futópálya és a vitorlázórepülő repülő üzem párhuzamos üzemelése megengedett.
- A starthelyeknek egymással kétoldali közvetlen rádiókapcsolatot kell fenntartaniuk.
- Amennyiben többféle repülőüzem zajlik a repülőtéren, akkor a repülőtér üzembentartója, vagy az általa megbízott személy határozza meg a starthelyek berendezését és elkülönítését, valamint ő fogja össze a különböző szakágak napközbeni munkáját is.
- A minden légijármű és repülő eszköz le és felszállás céljából a műveleti mező egészét használhatja.
- Légijárművek nyűgözése a hangárok előtti füves területen.
Szatymaz forgalmi körét elhagyva azon motorral felszerelt légijárművek, amelyek nem kerültek előzetesen bejelentésre a Szeged Infónak, rádión be kell jelentkezzenek a 122,810 MHz-en. Nem kell bejelentkezni az előre koordinált motoros repülések esetén, illetve az aktív szatymazi eseti légteret el nem hagyó légijárműveknek, továbbá a SERA szabályaiban meghatározott légijárműveknek és repülőeszközöknek, a SERA szabályainak betartásával.
A repülőtérről fel- és leszállni a reptéren kívül eső nem felmért akadályok irányában/irányából történő fel- és leszállás csak akkor engedélyezett, ha az adott típus vonatkozó-aktuális teljesítmény számítása alapján ezen nem felmért akadályok biztonsággal elkerülhetőek.
Például:
Keleti irány:
- magasfeszültségű kábel, oszlopokon ÉNY-DK nyomvonal (magasság: max10m)
- villamosított vasúti pálya
- fás övezet
Nyugati irány:
- repülőtéri épületek, hangárok
- fás övezet
Északi irány:
- fás övezet
A napi üzemek koordinálását a felelős vezető vagy helyettesei napi szinten szervezik az időjárás és repülőüzem vagy repülőüzemek függvényében.
Motoros gépek általában a nyugati, motorral fel nem szerelt gépek általában a keleti forgalmi kört kell használják, de ettől el lehet térni a felelős vezető vagy helyettesének napi koordinációja során (pl. változó vontatási légtér stb.) A forgalmi körök magasága 1300 feet (láb) AMSL. Minden légijármű vagy repülőeszköz az adott légijármű vagy repülőeszköz sajátosságait vagy specifikus repülési feladatát figyelembe véve indokolt esetben ettől eltérhet. A forgalmi kör első fordulója déli irányban a felszállás meghosszabbított vonalán, a Szeged elkerülő autópálya szakasz északi oldalán és a „CE Glass” ipari épület déli oldalán helyezkedik el, a második forduló nyugati irányban a Neszűrjhegyi út meghosszabbításában lévő úttól nyugatra és az M5-ös autópályától keletre helyezkedik el, míg a harmadik forduló a „Gulyás saroktól” ÉNY-i irányban található, a negyedik forduló a harmadik forduló és a pályatengely meghosszabbításának metszéspontjától keleti irányba mintegy 250 méterre található. Déli felszállás esetén keleti irányban lévő forgalmi kör első fordulója megegyezik a déli irányú nyugati körrel, míg a második forduló helye a Fehértó vonala, a harmadik forduló ebben az esetben a „lovas tanya”, míg a 4. forduló a harmadik forduló és a pályatengely merőleges találkozási pontjától mintegy 250 méterre keleti irányban található. Északi körök esetén a leírtak ellentétes irányban és sorrendben.
Légijárművek/repülőeszközök közlekedése a repülőtéren:
A légijárművek/repülőeszközök földi mozgását a repülőtér műveleti mezőjében egyéni elkülönítéssel kell végrehajtani. Minden guruló légijármű köteles elsőbbséget adni a fel-és leszállást végző légijárműnek. Az ajánlott gurulási sebesség 20km/h. A légijárműnek/repülőeszköznek a légtérben, valamint a repülőtér mozgási területén történő működése során, a légijármű/repülőeszköz személyzete köteles folyamatosan figyelni a forgalmat, a lehetséges összeütközési veszélyek felismerése és megelőzése céljából.
Hajtóműpróbát végrehajtani csak úgy lehet, hogy a keltett légcsavarszél és a felkapott tárgyak semmilyen embert, eszközt ne veszélyeztessen, zavarjon. Motorpróbát végző légijármű előtt vagy mögött elhaladni sem gyalog, sem más közlekedési eszközzel nem engedélyezett 30 méter távolságon belül. A felszállást megelőző motorpróbát kivéve, azt végrehajtani csak féktuskóval biztosított légijárművel lehet. Hajtómű indítást csak úgy lehet végezni, ha az indítandó hajtómű 10 méteres közelében a légijárműben/repülő eszközben tartózkodó személyzeten kívül, illetve a hajtómű indítást kívülről felügyelő személyen kívül – amennyiben alkalmazandó -, más személy vagy könnyen mozdítható tárgy nem tartózkodik.
Az adott légijármű/repülőeszköz parancsnokának a felelősége megállapítani, hogy az adott szélviszonyok a zajcsökkentő eljárást és az adott légijármű/repülőeszköz teljesítményadatait figyelembe véve melyik futópályát vagy műveleti mezőről történő fel- és leszállás esetén melyik irányt használj a fel- és leszálláshoz.
Minden fel- és leszállást úgy kell végrehajtani, hogy az ne zavarjon vagy veszélyeztessen más fel és leszálló gépet.
Üzemanyagot a vitorlázórepülőgépek kivételével, kizárólag a kijelölt üzemanyagtöltő helyen lehetséges tölteni úgy, hogy a tölteni kívánt gép földelve legyen, a vonatkozó tűz és biztonságvédelmi szabályok betartásával. Vitorlázógépet a nyűgözője helyén is lehet tölteni, a vonatkozó tűz és biztonságvédelmi szabályok betartásával.
A repülőtérről induló és érkező gépeket működő FLARM berendezéssel kell felszerelni, ettől eltérni csak az üzemben tartó engedélyével lehetséges.
A mozgásképtelen légijárművek eltávolításáról a légijármű tulajdonosának vagy üzemeltetőjének kell gondoskodnia. A pályáról, illetve műveleti mezőről a földi oldalra való eltávolításhoz a repülőtér üzemben tartója korlátozott módon gépjárművet tud biztosítani.
A rádió használata kötelező! Minden esetben jelenteni kell a forgalmi körre való besorolás, a hátsó rövid falra (base leg) illetve a végső egyenesre (final) való fordulást akkor is, ha a földi rádióállomásról nem jön válasz.
Vitorlázó repülővel felszállni csak érvényes repülési tervvel, vagy légtérengedéllyel szabad, mely beszerzése a gépparancsnok feladata. (Ez a pont szervezett verseny esetén a versenyzőkre nem vonatkozik.)
Vitorlázó géppel minden esetben ˝hosszúra kell szállni˝, úgy, hogy a pálya ne legyen blokkolva, kivéve akkor, ha a pilóta gondoskodni tud arról, hogy a leszállás és a megállás után 1 percen belül, a gépe ki legyen tolva a pályáról, valamint nem várható más forgalom a leszállástól számított 3 percen belül. (Ez a pont szervezett verseny esetén a versenyzőkre nem vonatkozik)
A vadon élő állatokat az üzemeltető igyekszik távol tartani, de azok megjelenése nem kizárható. A repülőtér nyugati oldala részben kerítéssel, részben erdővel védett, míg az északi és keleti oldal árokkal védett. Vízimadarak, nyulak, őzek előfordulhatnak a repülőtér területén.
A repülőtér körzetére vonatkozóan, a település rendezési tervében építési tilalom/korlátozás lett bevezetve, az építési korlátozásra vonatkozó térképek: 4/4/1, 4/4/2, 4/4/3 (Ezek a térképek kizárólag az építési korlátozásra vonatkoznak.)
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.

A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)

Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
Igen
Ballon (B - Balloon)
Igen
Ultra könnyű (U - Ultralight)
Igen
Sárkány (N - Hang glider)
Igen
Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
Igen
Szárazföldi (L - Landplane)
Igen
Siklóernyő (P - Paraglider)
Igen
Vitorlázó (E - Glider)
Igen
Kétéltű (A - Amphibian)
Igen
Helikopter (H - Helicopter)
Igen
Gyrokopter (G - Gyrocopter)
Igen
Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
Igen
Egyéb (O - Other)
NIL

38.  Zajcsökkentő intézkedések

A preferált irány felszálláshoz a 160 -190 fok közötti irányok enyhe hátszél esetén is, leszálláshoz pedig a 340 – 010 fok közötti irányok. Kerülni kell a Szatymaz település fölé való berepülést, valamint motoros légijárművekkel 400 méter AGL alatt a Fehér-tó fölé való berepülést.

39.  Repülőtéri díjak

Leszállási illeték és repülőtérhasználati díj.

40.  További információk

További információk az aktuális Repülőtér Rendben.