LHSK Siófok-Kiliti Repülőtér
Utolsó frissítés: 2025.03.20.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHSK
- A repülőtér neve
- Siófok-Kiliti Repülőtér
- A repülőtér helységneve
- Siófok
2. Elérhetőség
- Cím
- 8600 Siófok, Siófok-Kiliti repülőtér, hrsz. 094.
- Telefon
- +36-70/579-6650
- info@lhsk.hu
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 465137N 0180537E
- Helye a repülőtéren
- A 15L/33R futópálya középpontjában
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Siófok 5.6 KM
- Iránya a településtől
- 143°
- Tengerszint feletti magassága
- 420 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 5°28' K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0°09'
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2024
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- Siófok-Kiliti Repülőtér Kft.
- Címe
- 8600 Siófok, Szekszárdi út
- Telefon
- +36-70/579-6650
- Fax
- NIL
- info@lhsk.hu
A repülőtér adatai
- Címe
- 8600 Siófok, Siófok-Kiliti repülőtér, hrsz. 094.
- Telefon
- +36-70/579-6650 (Setela Csaba)
- Fax
- NIL
- info@lhsk.hu
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- Postacím: Siófok-Kiliti Repülőtér Kft. 8611 Siófok, Pf.:1.
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR
- Megjegyzés
- Polgári célú speciális repülőtér
6. A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok
Megnevezése
|
Hívójele
|
Frekvencia
|
A kommunikáció során használható nyelvek
|
Üzemideje
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
Siófok Rádió | Siófok Radio | 125.435 CH | HU | A repülőtér nyitvatartása alatt | NIL |
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- Időszakos, VFR körülmények között, NVFR körülmények között, helyi idő szerint 22 óráig.
- Vám és határőrség
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- AIS tájékoztatás
- NIL
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- Üzemanyagtöltő állomáson
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- H24, kamera és riasztó rendszer
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- Alkalmas időjárás és hómentes napokra korlátozva
8. Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök
- Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
- NIL
- Üzemanyagfajták
- AVGAS 100 LL, JET-A1, Gázolaj, E100
- Olajfajták
- NIL
- Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
- Önkiszolgáló üzemanyagtöltő állomás
- Jégtelenítési eszközök
- NIL
- Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
- 12 db betonos nyűgöző állóhely, 3 hangár 1656 m2
- Javító eszközök, javítási lehetőségek
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- Van
- Étterem
- Van
- Közlekedés
- Taxi
- Orvosi ellátás
- A városban
- Bank és Posta
- A városban
- Turisztikai információ
- A városban
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott 5-ös kategória.
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- Összesen 2 fő a 45/2011. (XII. 7.) BM rendeletben foglalt tűzvédelmi szakvizsgával
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
- A 85/2024 (IV.17) Korm. 3. mellékletében meghatározott 5-ös kategóriájú, ICAO 2. kategóriának megfelelő mennyiségű, C teljesítmény szintű hab és porral oltók. ICAO előírásainak megfelelő, őszkerék meghajtású, automata váltós, 1700 liter/perc kibocsájtású habágyúval, 2x20 méteres „C”, valamint 1x50 méteres „D”, hab vagy víz kibocsátásra alkalmas fecskendőkkel, és a 85/2024 (IV.17) Korm. 3. melléklet. 2.9 pontjában meghatározott eszközökkel felszerelt, repülőtéri gyorsbeavatkozó gépjármű.
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
- NIL
- Megjegyzés
- Az alacsonyabb kategóriát igénylő légijármű esetén, a beavatkozó létszámot, valamint a tűzoltó kategóriát, a minimálisan megkövetelt szintre csökkentjük
11. Futópálya hóeltakarítási terv
- Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
- NIL
- Hóeltakarítási sorrend
- NIL
- Megjegyzés
- Hóval borított felszín esetén a repülőtér zárva tart
12. Előterek
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
Apron | Beton, Fű | Beton/Concrete: 4.5 t, Fű/Grass: 20 t (6 t) | 4,5 t AUW feletti légijárművek a futópályát az E gurulóúton hagyhatják el. A. forgalmi előtér határát kék fehér törőoszlopok jelzik |
13. Gurulóutak
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
A1 | Fű | 20 t (6 t) | 20 | A repülőtér egyéb – nem karbantartott – területein repülőgép mozgása tilos. |
A2 | Fű | 20 t (6 t) | 20 | A1 folytatása |
B | Fű | 20 t (6 t) | 20 | Tankolás céljából, a 4,5 t AUW feletti légijárművek a futópályát csak a B gurulóúton hagyhatják el. A repülőtér egyéb – nem karbantartott – területein a repülőgép mozgása tilos |
E | Fű | 20 t (6 t) | 20 | Parkolás céljából, a 4,5 t AUW feletti légijárművek a futópályát csak az E gurulóúton hagyhatják el. A repülőtér egyéb – nem karbantartott – területein a repülőgép mozgása tilos. |
C | Aszfalt | 4.5 t | 7.5 | A repülőtér egyéb – nem karbantartott – területein repülőgép mozgása tilos. |
D | Aszfalt | 4.5 t | 7.5 | A repülőtér egyéb – nem karbantartott – területein repülőgép mozgása tilos. |
14. Ellenőrző pontok
Ellenőrző helyek és pontok adatai
- Földrajzi adatai
- NIL
- Műszaki jellemzői
- NIL
- VOR ellenőrző pont
- NIL
- INS ellenőrző pont
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- Az 1-es és 2 sz. forgalmi előtér közös határait, kék-fehér fényvisszaverő törő műanyag jelzőoszlopok jelőlik. Állóhelyek azonosítása, a betonra festett számmal történik. A forgalmi előteret a gurulóút mellet elhelyezett, szabványos, sárga fényvisszaverő táblák jelzik. „D” „C” gurulóutak szabványos sárga fényvisszaverő azonosító táblák jelzik. Az „A1” „A2” „B”, „E” a füves gurulóutak, szabványos sárga fényvisszaverő azonosító táblákkal, a gurulóutak szegélyei, kék-fehér fényvisszaverő törő műanyag jelzőoszlopokkal vannak megjelölve.
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
- A 33R-15L fűves futópálya küszöbeit, valamint irányait, a fölszinttel megegyező, ICAO szabványú és méretű, hengerelt fehér murva jelzi. A 33R-15L fűves futópálya szegélyeit 59,52 méterenként elhelyezett, fehér szegélyfények és fehér-piros-fehér háromszögek jelzik. TWY „A1”, „B”, „E A 33R-15L fűves futópályához csatlakozó „A1”, „B”, „E” füves gurulóutak torkolatát, kék szegélyfények és kék-fehér fényvisszaverő törő műanyag jelzőoszlopok jelölik. A 33R-15L fűves futópályához csatlakozó „A1”, „B”, „E” füves gurulóutak kijáratát, a futópálya mindkét irányából látható, mindkét irány szerint baloldalon elhelyezett, a gurulóutat azonosító és az irányát mutató, szabványos, sárga fényvisszaverő táblák jelzik. A futópályára való felgurulásnál, a gurulóutak várópontjait szabványos, fényvisszaverő táblák jelölik. RWY 33L-15R: A 33R-15L aszfalt futópálya küszöböket, a pálya irányokat, a földetérési területet, a futópálya középvonalát, ICAO szabványú és méretű fehér festés jelöli. A futópályához csatlakozó aszfalt gurulóutak mindkét irány szerint baloldalon elhelyezett, a gurulóutat azonosító és az irányát mutató, szabványos, sárga fényvisszaverő táblák valamint a ki és rágurulás ívét, sárga festés jelöli. TWY „C”, „D”: Az aszfaltos „C”, „D”: gurulóutakat szabványos sárga fényvisszaverő azonosító táblák jelölik. A „C”, „D”: gurulóutak váropontjait, szabványos piros fényvisszaverő azonosító táblák jelölik. A „C”, „D”: gurulóutak középvonalát, valamint az „A1” gurulóuttal való kereszteződés előtt, a közbenső várakozó pontot, sárga festés jelzi.
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- A repülőtéren, az forgalmi előtéren, jól látható helyen, egy darab, 10 méter magasan elhelyezett, piros-fehér csíkos, szabványos, 90 cm-es beömlőnyílású, 3.6 méter hosszú megvilágítással rendelkező szélirány és szélsebesség jelző helyezkedik el.
16. Futópályák (RWY)
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
15L | 149° | 144° | 1250 | 50 | 20 t (6 t) | Fű | A füves és az aszfaltos futópálya párhuzamosan nem használható |
33R | 329° | 324° | 1250 | 50 | 20 t (6 t) | Fű | A füves és az aszfaltos futópálya párhuzamosan nem használható |
15R | 149° | 144° | 600 | 18 | 4.5 t | Aszfalt | A füves és az aszfaltos futópálya párhuzamosan nem használható |
33L | 329° | 324° | 600 | 18 | 4.5 t | Aszfalt | A füves és az aszfaltos futópálya párhuzamosan nem használható |
17. Repülőtéri akadályok
RWY azonosítója
|
Akadály típusa
|
Tengerszint feletti magassága
|
Földfelszíntól mért magassága
|
Koordinátája
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
18. A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|
15L | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33R | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
15R | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33L | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
19. A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
15L | NIL | NIL | NIL | NIL |
33R | NIL | NIL | NIL | NIL |
15R | NIL | NIL | NIL | NIL |
33L | NIL | NIL | NIL | NIL |
20. A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
15L | 1370 | 150 | NIL |
33R | 1370 | 150 | NIL |
15R | 720 | 52 | NIL |
33L | 720 | 52 | NIL |
21. A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Felülete
|
Akadálymentes terület (OFZ)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15L | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33R | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
15R | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33L | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15L | 1250 | 1250 | 1250 | 1250 | NIL |
33R | 1250 | 1250 | 1250 | 1250 | NIL |
15R | 600 | 600 | 600 | 600 | NIL |
33L | 600 | 600 | 600 | 600 | NIL |
23. Bevezető fényrendszerek
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Hosszúsága (M)
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
15L | NIL | NIL | NIL | NIL |
33R | NIL | NIL | NIL | NIL |
15R | NIL | NIL | NIL | NIL |
33L | NIL | NIL | NIL | NIL |
24. Futópálya küszöbfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Keresztfénysor
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
15L | Zöld | NIL | NIL |
33R | Zöld | NIL | NIL |
15R | NIL | NIL | NIL |
33L | NIL | NIL | NIL |
25. Optikai siklópályarendszer fényei
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Adatai
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
15L | NIL | NIL | NIL |
33R | NIL | NIL | NIL |
15R | NIL | NIL | NIL |
33L | NIL | NIL | NIL |
26. Futópálya földetérési zóna fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
15L | NIL | NIL |
33R | NIL | NIL |
15R | NIL | NIL |
33L | NIL | NIL |
27. Futópálya középvonal fényei
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15L | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33R | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
15R | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33L | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28. Futópálya szegélyfények
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15L | 1250 | 59.52 | Fehér és sárga | 1,2,3 fokozat | NIL |
33R | 1250 | 59.52 | Fehér és sárga | 1,2,3 fokozat | NIL |
15R | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33L | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
29. Futópálya végfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
15L | Piros | NIL |
33R | Piros | NIL |
15R | NIL | NIL |
33L | NIL | NIL |
30. Futópálya szárnyfénysorok
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
15L | NIL | NIL |
33R | NIL | NIL |
15R | NIL | NIL |
33L | NIL | NIL |
31. Biztonsági megállási terület (SWY) fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Fényeinek színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
15L | NIL | NIL | NIL |
33R | NIL | NIL | NIL |
15R | NIL | NIL | NIL |
33L | NIL | NIL | NIL |
32. Egyéb fények, tartalék áramforrások
- ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
- NIL
- Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
- NIL
- Szélmérő helye és megvilágítása
- Torony 320°, 100 M; Van
- Gurulóút középvonal fényei
- NIL
- Gurulóút szegély fényei
- A torkolatnál kék szegélyfények, egyébként kék-fehér fényvisszaverő törő műanyag jelzőoszlopok
- Tartalék áramellátás
- Benzin üzemű aggregátor a teljes fénytechnikai rendszerhez és a torony berendezésekhez.
- Átváltási idő
- Max. 6 perc
- Megjegyzés
- NIL
33. Helikopter leszálló pálya
- TLOF vagy FATO THR koordinátái
- NIL
- TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
- NIL
- TLOF és FATO terület jelölése
- NIL
- TLOF és FATO terület méretei (M)
- NIL
- TLOF és FATO terület felülete
- NIL
- TLOF és FATO terület teherbírása
- NIL
- FATO Földrajzi iránya
- NIL
- FATO mágneses iránya
- NIL
- Deklarált távolságok
- NIL
- APP és FATO fényei
- NIL
- Megjegyzés
- Leszállás a használatos futópályán, a parkolóhely légi /földi/ gurulással közelíthető meg.
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
- Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
35. A repülőtéren kijelölt légterek
- Megnevezése
- LHSDZLHSK / KILITI SKYDIVE BALATON DROP ZONE
- Oldalhatárai
- 11.11 KM-es sugarú kör a 465119N 0180551E koordinátájú pont körül
- Felső és alsó határai (FT)
- GND / FL155
- A légtér osztálya
- NIL
- ATS szolgálat hívójele
- NIL
- A kommunikáció során használható nyelvek
- HU, EN
- Átváltási magasság (FT)
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
37. Repülőtéri szabályok
A repülőteret, minden esetben, kizárólag a repülőtér üzembentartó engedélyével lehet használni. A engedélyt a +36 70 579 66 50-es mobil telefonszámon, vagy személyesen, angol és magyar nyelven lehet beszerezni. A repülőtéri közzétett frekvencián, rádión keresztül, repülőtér használatára vonatkozó engedély, nem beszerezhető. Ha a légijármű engedély nélkül használja a repülőteret alacsony áthúzásra, touch and go-ra vagy leszállásra, az büntető feljelentést von maga után. Nappal és éjjel az indulást, kisorolást, a megközelítést és leszállást a SERA rendelet melléklet 3. szakaszában meghatározott általános szabályok szerint kell végrehajtani. A légijármű vezetője a kijelölt frekvencián az alábbi információkat adja meg: Érkezéskor a SERA 6005. a) 2. pontjában foglaltakon túlmenően: - a repülőtér körzetébe való belépés helye; - a repülőtér forgalmi körére való csatlakozás helye; - a légijármű forgalmi körön való helyzete. A repülőtérről történő induláskor: - a légijármű hívójele, típusa; - a légijármű gurulásának megkezdése; - a futópályára történő felgurulás; - a felszállási nekifutás megkezdése; - a légijármű forgalmi körön való helyzete; - a kilépés várható helye. Átrepülése esetén: - légijármű hívójele, típusa; - be- és kilépés becsült helye, ideje és magassága, valamint a légijárművezető által beállított QNH érték; - szükség szerinti helyzetjelentések. Gyakorlati repülő kiképzés, a lehető legkisebb környezeti zajterhelés mellett, követve a zajcsökkentő eljárásokat, hétköznap, a nappali órákban kell végrehajtani. Éjszakai repülés, helyi idő szerint 22 óráig hajtható végre. Az éjszakai repülést végreható légijárműnek rendelkeznie kell tartalék éjszakai repülőtérrel, valamint annyi tartalék üzemanyaggal, amely, a repülés bármely fázisában biztosítja a tartalék repülőtérre történő biztonságos átrepülést. Éjszakai kiképző repülés, egy időben maximum 3 repülőgéppel hajtható végre azzal, hogy a forgalmi körön, lehetőleg egyszerre egy repülőgép tartózkodjon. További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Nem
- Ballon (B - Balloon)
- Nem
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Igen
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Igen
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Igen
- Vitorlázó (E - Glider)
- Nem
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Igen
- Helikopter (H - Helicopter)
- Igen
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Igen
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Igen
- Egyéb (O - Other)
- NIL
38. Zajcsökkentő intézkedések
Fel és leszállások, megközelítések és bejövetelek végrehajtásakor, helikopterrel, kerülni kell a lakott területeket. Repülőgépek esetén, amennyiben a repülés biztonságát nem befolyásolja, kerülni kell a lakott területek fölé történő berepülést. A zajterhelés csökkentése érdekében az alábbi eljárásokat szükséges követni. Várhatóan jelentős zajterhelés növekedéssel járó bemutató repülések, az önkormányzatok előzetes jóváhagyásával végezhetők. A karbantartás során elvégzendő hajtóműpróbálás, hétköznap, helyi idő szerint reggel 10 órától, délután 18 óráig végezhető. További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
39. Repülőtéri díjak
Lásd www.lhsk.hu
40. További információk
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.