LHSK Siófok-Kiliti Repülőtér

Utolsó frissítés: 2025.03.20.

1.  A repülőtér azonosítása

ICAO azonosítója
LHSK
A repülőtér neve
Siófok-Kiliti Repülőtér
A repülőtér helységneve
Siófok

2.  Elérhetőség

Cím
8600 Siófok, Siófok-Kiliti repülőtér, hrsz. 094.
Telefon
+36-70/579-6650
E-mail
info@lhsk.hu

 3. Galéria

 4.  Térképek

Megnevezése
Azonosítója
Letöltés
Hatálybalépés dátuma
ADC, VAC VFR-LHSK-ADC, VFR-LHSK-VAC 2025.03.20.

5.  A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai

A vonatkoztatási pont (ARP) adatai

Koordinátája
465137N 0180537E
Helye a repülőtéren
A 15L/33R futópálya középpontjában

A repülőtér elhelyezkedése

Távolsága a településtől (KM)
Siófok 5.6 KM
Iránya a településtől
143°
Tengerszint feletti magassága
420 FT

A mágneses eltérés adatai

A mágneses eltérés mértéke ( °)
5°28' K
A mágneses eltérés éves változása ( °)
+0°09'
A mágneses eltérés felmérésének éve
2024

A repülőtér üzembentartójának adatai

Neve
Siófok-Kiliti Repülőtér Kft.
Címe
8600 Siófok, Szekszárdi út
Telefon
+36-70/579-6650
Fax
NIL
Web
https://www.lhsk.hu
E-mail
info@lhsk.hu

A repülőtér adatai

Címe
8600 Siófok, Siófok-Kiliti repülőtér, hrsz. 094.
Telefon
+36-70/579-6650 (Setela Csaba)
Fax
NIL
Web
https://www.lhsk.hu
E-mail
info@lhsk.hu
AFS
NIL
SITA
NIL
Egyéb
Postacím: Siófok-Kiliti Repülőtér Kft. 8611 Siófok, Pf.:1.
A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
VFR
Megjegyzés
Polgári célú speciális repülőtér

 6.  A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok

Megnevezése
Hívójele
Frekvencia
A kommunikáció során használható nyelvek
Üzemideje
Megjegyzés
Siófok Rádió Siófok Radio 125.435 CH HU A repülőtér nyitvatartása alatt NIL

7.  ​A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje

A repülőtér nyitvatartása
Időszakos, VFR körülmények között, NVFR körülmények között, helyi idő szerint 22 óráig.
Vám és határőrség
NIL
Orvosi ellátás
NIL
AIS tájékoztatás
NIL
ATS jelentés (ARO)
NIL
Meteorológiai tájékoztatás
NIL
ATS
NIL
Tankolás
Üzemanyagtöltő állomáson
Földi kiszolgálás
NIL
Őrzés-védelem
H24, kamera és riasztó rendszer
Jégtelenítés
NIL
Megjegyzés
Alkalmas időjárás és hómentes napokra korlátozva

8.  Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök

Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
NIL
Üzemanyagfajták
AVGAS 100 LL, JET-A1, Gázolaj, E100
Olajfajták
NIL
Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
Önkiszolgáló üzemanyagtöltő állomás
Jégtelenítési eszközök
NIL
Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
12 db betonos nyűgöző állóhely, 3 hangár 1656 m2
Javító eszközök, javítási lehetőségek
NIL
Megjegyzés
NIL

9.  Utasellátás

Szállás
Van
Étterem
Van
Közlekedés
Taxi
Orvosi ellátás
A városban
Bank és Posta
A városban
Turisztikai információ
A városban
Megjegyzés
NIL

10.  Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok

A repülőtér tűzoltó kategóriája
A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott 5-ös kategória.
Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
Összesen 2 fő a 45/2011. (XII. 7.) BM rendeletben foglalt tűzvédelmi szakvizsgával
Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
A 85/2024 (IV.17) Korm. 3. mellékletében meghatározott 5-ös kategóriájú, ICAO 2. kategóriának megfelelő mennyiségű, C teljesítmény szintű hab és porral oltók. ICAO előírásainak megfelelő, őszkerék meghajtású, automata váltós, 1700 liter/perc kibocsájtású habágyúval, 2x20 méteres „C”, valamint 1x50 méteres „D”, hab vagy víz kibocsátásra alkalmas fecskendőkkel, és a 85/2024 (IV.17) Korm. 3. melléklet. 2.9 pontjában meghatározott eszközökkel felszerelt, repülőtéri gyorsbeavatkozó gépjármű.
Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
NIL
Megjegyzés
Az alacsonyabb kategóriát igénylő légijármű esetén, a beavatkozó létszámot, valamint a tűzoltó kategóriát, a minimálisan megkövetelt szintre csökkentjük

11.  Futópálya hóeltakarítási terv

Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
NIL
Hóeltakarítási sorrend
NIL
Megjegyzés
Hóval borított felszín esetén a repülőtér zárva tart

 12.  Előterek

Jelölése
Felülete
Teherbírása
Megjegyzés
Apron Beton, Fű Beton/Concrete: 4.5 t, Fű/Grass: 20 t (6 t) 4,5 t AUW feletti légijárművek a futópályát az E gurulóúton hagyhatják el. A. forgalmi előtér határát kék fehér törőoszlopok jelzik

 13.  Gurulóutak

Jelölése
Felülete
Teherbírása
Szélessége (M)
Megjegyzés
A1 20 t (6 t) 20 A repülőtér egyéb – nem karbantartott – területein repülőgép mozgása tilos.
A2 20 t (6 t) 20 A1 folytatása
B 20 t (6 t) 20 Tankolás céljából, a 4,5 t AUW feletti légijárművek a futópályát csak a B gurulóúton hagyhatják el. A repülőtér egyéb – nem karbantartott – területein a repülőgép mozgása tilos
E 20 t (6 t) 20 Parkolás céljából, a 4,5 t AUW feletti légijárművek a futópályát csak az E gurulóúton hagyhatják el. A repülőtér egyéb – nem karbantartott – területein a repülőgép mozgása tilos.
C Aszfalt 4.5 t 7.5 A repülőtér egyéb – nem karbantartott – területein repülőgép mozgása tilos.
D Aszfalt 4.5 t 7.5 A repülőtér egyéb – nem karbantartott – területein repülőgép mozgása tilos.

14.  Ellenőrző pontok

Ellenőrző helyek és pontok adatai

Földrajzi adatai
NIL
Műszaki jellemzői
NIL
VOR ellenőrző pont
NIL
INS ellenőrző pont
NIL
Megjegyzés
NIL

15.  Gurulási eligazító rendszer és jelölések

Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
Az 1-es és 2 sz. forgalmi előtér közös határait, kék-fehér fényvisszaverő törő műanyag jelzőoszlopok jelőlik.
Állóhelyek azonosítása, a betonra festett számmal történik.
A forgalmi előteret a gurulóút mellet elhelyezett, szabványos, sárga fényvisszaverő táblák jelzik.
„D” „C” gurulóutak szabványos sárga fényvisszaverő azonosító táblák jelzik.
Az „A1” „A2” „B”, „E” a füves gurulóutak, szabványos sárga fényvisszaverő azonosító táblákkal, a gurulóutak szegélyei, kék-fehér fényvisszaverő törő műanyag jelzőoszlopokkal vannak megjelölve.
RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
A 33R-15L fűves futópálya küszöbeit, valamint irányait, a fölszinttel megegyező, ICAO szabványú és méretű, hengerelt fehér murva jelzi.
A 33R-15L fűves futópálya szegélyeit 59,52 méterenként elhelyezett, fehér szegélyfények és fehér-piros-fehér háromszögek jelzik.
TWY „A1”, „B”, „E
A 33R-15L fűves futópályához csatlakozó „A1”, „B”, „E” füves gurulóutak torkolatát, kék szegélyfények és kék-fehér fényvisszaverő törő műanyag jelzőoszlopok jelölik.
A 33R-15L fűves futópályához csatlakozó „A1”, „B”, „E” füves gurulóutak kijáratát, a futópálya mindkét irányából látható, mindkét irány szerint baloldalon elhelyezett, a gurulóutat azonosító és az irányát mutató, szabványos, sárga fényvisszaverő táblák jelzik.
A futópályára való felgurulásnál, a gurulóutak várópontjait szabványos, fényvisszaverő táblák jelölik.
RWY 33L-15R:
A 33R-15L aszfalt futópálya küszöböket, a pálya irányokat, a földetérési területet, a futópálya középvonalát, ICAO szabványú és méretű fehér festés jelöli. A futópályához csatlakozó aszfalt gurulóutak mindkét irány szerint baloldalon elhelyezett, a gurulóutat azonosító és az irányát mutató, szabványos, sárga fényvisszaverő táblák valamint a ki és rágurulás ívét, sárga festés jelöli.
TWY „C”, „D”:
Az aszfaltos „C”, „D”: gurulóutakat szabványos sárga fényvisszaverő azonosító táblák jelölik.
A „C”, „D”:
gurulóutak váropontjait, szabványos piros fényvisszaverő azonosító táblák jelölik.
A „C”, „D”:
gurulóutak középvonalát, valamint az „A1” gurulóuttal való kereszteződés előtt, a közbenső várakozó pontot, sárga festés jelzi.
Megállító keresztfénysorok
NIL
Megjegyzés
A repülőtéren, az forgalmi előtéren, jól látható helyen, egy darab, 10 méter magasan elhelyezett, piros-fehér csíkos, szabványos, 90 cm-es beömlőnyílású, 3.6 méter hosszú megvilágítással rendelkező szélirány és szélsebesség jelző helyezkedik el.

 16.  Futópályák (RWY)

RWY azonosítója
Földrajzi iránya ( °)
Mágneses iránya ( °)
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Teherbírása
Felülete
Megjegyzés
15L 149° 144° 1250 50 20 t (6 t) A füves és az aszfaltos futópálya párhuzamosan nem használható
33R 329° 324° 1250 50 20 t (6 t) A füves és az aszfaltos futópálya párhuzamosan nem használható
15R 149° 144° 600 18 4.5 t Aszfalt A füves és az aszfaltos futópálya párhuzamosan nem használható
33L 329° 324° 600 18 4.5 t Aszfalt A füves és az aszfaltos futópálya párhuzamosan nem használható

 17.  Repülőtéri akadályok

RWY azonosítója
Akadály típusa
Tengerszint feletti magassága
Földfelszíntól mért magassága
Koordinátája
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL NIL NIL

 18.  A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Teherbírása
Felülete
Lejtése (%)
Megjegyzés
15L NIL NIL NIL NIL NIL NIL
33R NIL NIL NIL NIL NIL NIL
15R NIL NIL NIL NIL NIL NIL
33L NIL NIL NIL NIL NIL NIL

 19.  A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Lejtése (%)
Megjegyzés
15L NIL NIL NIL NIL
33R NIL NIL NIL NIL
15R NIL NIL NIL NIL
33L NIL NIL NIL NIL

 20.  A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Megjegyzés
15L 1370 150 NIL
33R 1370 150 NIL
15R 720 52 NIL
33L 720 52 NIL

 21.  A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Felülete
Akadálymentes terület (OFZ)
Megjegyzés
15L NIL NIL NIL NIL NIL
33R NIL NIL NIL NIL NIL
15R NIL NIL NIL NIL NIL
33L NIL NIL NIL NIL NIL

 22.  A futópálya közzétett távolságai

RWY azonosítója
TORA (M)
TODA (M)
ASDA (M)
LDA (M)
Megjegyzés
15L 1250 1250 1250 1250 NIL
33R 1250 1250 1250 1250 NIL
15R 600 600 600 600 NIL
33L 600 600 600 600 NIL

 23.  Bevezető fényrendszerek

RWY azonosítója
Típusa
Hosszúsága (M)
Intenzitása
Megjegyzés
15L NIL NIL NIL NIL
33R NIL NIL NIL NIL
15R NIL NIL NIL NIL
33L NIL NIL NIL NIL

 24.  Futópálya küszöbfények

RWY azonosítója
Színe
Keresztfénysor
Megjegyzés
15L Zöld NIL NIL
33R Zöld NIL NIL
15R NIL NIL NIL
33L NIL NIL NIL

 25.  Optikai siklópályarendszer fényei

RWY azonosítója
Típusa
Adatai
Megjegyzés
15L NIL NIL NIL
33R NIL NIL NIL
15R NIL NIL NIL
33L NIL NIL NIL

 26.  Futópálya földetérési zóna fényei

RWY azonosítója
Fényeinek hosszúsága (M)
Megjegyzés
15L NIL NIL
33R NIL NIL
15R NIL NIL
33L NIL NIL

 27.  Futópálya középvonal fényei

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Lámpatestek közötti távolság (M)
Színe
Intenzitása
Megjegyzés
15L NIL NIL NIL NIL NIL
33R NIL NIL NIL NIL NIL
15R NIL NIL NIL NIL NIL
33L NIL NIL NIL NIL NIL

 28.  Futópálya szegélyfények

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Lámpatestek közötti távolság (M)
Színe
Intenzitása
Megjegyzés
15L 1250 59.52 Fehér és sárga 1,2,3 fokozat NIL
33R 1250 59.52 Fehér és sárga 1,2,3 fokozat NIL
15R NIL NIL NIL NIL NIL
33L NIL NIL NIL NIL NIL

 29.  Futópálya végfények

RWY azonosítója
Színe
Megjegyzés
15L Piros NIL
33R Piros NIL
15R NIL NIL
33L NIL NIL

 30.  Futópálya szárnyfénysorok

RWY azonosítója
Színe
Megjegyzés
15L NIL NIL
33R NIL NIL
15R NIL NIL
33L NIL NIL

 31.  Biztonsági megállási terület (SWY) fényei

RWY azonosítója
Fényeinek hosszúsága (M)
Fényeinek színe
Megjegyzés
15L NIL NIL NIL
33R NIL NIL NIL
15R NIL NIL NIL
33L NIL NIL NIL

32.  Egyéb fények, tartalék áramforrások

ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
NIL
Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
NIL
Szélmérő helye és megvilágítása
Torony 320°, 100 M; Van
Gurulóút középvonal fényei
NIL
Gurulóút szegély fényei
A torkolatnál kék szegélyfények, egyébként kék-fehér fényvisszaverő törő műanyag jelzőoszlopok
Tartalék áramellátás
Benzin üzemű aggregátor a teljes fénytechnikai rendszerhez és a torony berendezésekhez.
Átváltási idő
Max. 6 perc
Megjegyzés
NIL

33.  Helikopter leszálló pálya

TLOF vagy FATO THR koordinátái
NIL
TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
NIL
TLOF és FATO terület jelölése
NIL
TLOF és FATO terület méretei (M)
NIL
TLOF és FATO terület felülete
NIL
TLOF és FATO terület teherbírása
NIL
FATO Földrajzi iránya
NIL
FATO mágneses iránya
NIL
Deklarált távolságok
NIL
APP és FATO fényei
NIL
Megjegyzés
Leszállás a használatos futópályán, a parkolóhely légi /földi/ gurulással közelíthető meg.

34.  Meteorológiai információs szolgálat

Kiszolgáló meteorológiai hivatal
HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
Üzemidő
H24
TAF készítéséért felelős hivatal
HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
TAF érvényességi időszak
NIL
TAF kiadási időtartama
NIL
Leszállási előrejelzés típusa
NIL
Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
NIL
Biztosított eligazítás/konzultáció
Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;
Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;
Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
Repülési dokumentáció
Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
Repülési dokumentáció nyelve
HU, EN
Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
Tájékoztatást biztosító ATS egység
Budapest FIC (kérésre)
Megjegyzés
NIL

35.  A repülőtéren kijelölt légterek

Megnevezése
LHSDZLHSK / KILITI SKYDIVE BALATON DROP ZONE
Oldalhatárai
11.11 KM-es sugarú kör a 465119N 0180551E koordinátájú pont körül
Felső és alsó határai (FT)
GND / FL155
A légtér osztálya
NIL
ATS szolgálat hívójele
NIL
A kommunikáció során használható nyelvek
HU, EN
Átváltási magasság (FT)
NIL
Megjegyzés
NIL

 36.  A repülőtéren elérhető rádiónavigációs és leszállító berendezések

Típusa
Azonosítója
Frekvenciái (MHZ, CH)
Üzemideje
Antennájának telepítési helyének foldrajzi koordinátája
A távolság mérő berendezés (DME) antenna tengerszint feletti magassága (FT)
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL NIL NIL NIL

37.  Repülőtéri szabályok

A repülőteret, minden esetben, kizárólag a repülőtér üzembentartó engedélyével lehet használni.
A engedélyt a +36 70 579 66 50-es mobil telefonszámon, vagy személyesen, angol és magyar nyelven lehet beszerezni.
A repülőtéri közzétett frekvencián, rádión keresztül, repülőtér használatára vonatkozó engedély, nem beszerezhető.
Ha a légijármű engedély nélkül használja a repülőteret alacsony áthúzásra, touch and go-ra vagy leszállásra, az büntető feljelentést von maga után.
Nappal és éjjel az indulást, kisorolást, a megközelítést és leszállást a SERA rendelet melléklet 3. szakaszában meghatározott általános szabályok szerint kell végrehajtani.
A légijármű vezetője a kijelölt frekvencián az alábbi információkat adja meg:
Érkezéskor a SERA 6005. a) 2. pontjában foglaltakon túlmenően:
- a repülőtér körzetébe való belépés helye;
- a repülőtér forgalmi körére való csatlakozás helye;
- a légijármű forgalmi körön való helyzete.
A repülőtérről történő induláskor:
- a légijármű hívójele, típusa;
- a légijármű gurulásának megkezdése;
- a futópályára történő felgurulás;
- a felszállási nekifutás megkezdése;
- a légijármű forgalmi körön való helyzete;
- a kilépés várható helye.
Átrepülése esetén:
- légijármű hívójele, típusa;
- be- és kilépés becsült helye, ideje és magassága, valamint a légijárművezető által beállított QNH érték;
- szükség szerinti helyzetjelentések.
Gyakorlati repülő kiképzés, a lehető legkisebb környezeti zajterhelés mellett, követve a zajcsökkentő eljárásokat, hétköznap, a nappali órákban kell végrehajtani.
Éjszakai repülés, helyi idő szerint 22 óráig hajtható végre.
Az éjszakai repülést végreható légijárműnek rendelkeznie kell tartalék éjszakai repülőtérrel, valamint annyi tartalék üzemanyaggal, amely, a repülés bármely fázisában biztosítja a tartalék repülőtérre történő biztonságos átrepülést.
Éjszakai kiképző repülés, egy időben maximum 3 repülőgéppel hajtható végre azzal, hogy a forgalmi körön, lehetőleg egyszerre egy repülőgép tartózkodjon.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.

A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)

Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
Nem
Ballon (B - Balloon)
Nem
Ultra könnyű (U - Ultralight)
Igen
Sárkány (N - Hang glider)
Igen
Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
Igen
Szárazföldi (L - Landplane)
Igen
Siklóernyő (P - Paraglider)
Igen
Vitorlázó (E - Glider)
Nem
Kétéltű (A - Amphibian)
Igen
Helikopter (H - Helicopter)
Igen
Gyrokopter (G - Gyrocopter)
Igen
Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
Igen
Egyéb (O - Other)
NIL

38.  Zajcsökkentő intézkedések

Fel és leszállások, megközelítések és bejövetelek végrehajtásakor, helikopterrel, kerülni kell a lakott területeket. Repülőgépek esetén, amennyiben a repülés biztonságát nem befolyásolja, kerülni kell a lakott területek fölé történő berepülést.
A zajterhelés csökkentése érdekében az alábbi eljárásokat szükséges követni.
Várhatóan jelentős zajterhelés növekedéssel járó bemutató repülések, az önkormányzatok előzetes jóváhagyásával végezhetők.
A karbantartás során elvégzendő hajtóműpróbálás, hétköznap, helyi idő szerint reggel 10 órától, délután 18 óráig végezhető.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.

39.  Repülőtéri díjak

Lásd www.lhsk.hu

40.  További információk

További információk az aktuális Repülőtér Rendben.