LHPW Pusztaszer West Repülőtér
Utolsó frissítés: 2024.03.21.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHPW
- A repülőtér neve
- Pusztaszer West Repülőtér
- A repülőtér helységneve
- Pusztaszer
2. Elérhetőség
- Cím
- 6769 Pusztaszer, Tanya 32
- Telefon
- +36-20/943-7190
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 463248N 0195736E
- Helye a repülőtéren
- A 36-4413-as számú geodéziai pontban
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Pusztaszer 2 KM
- Iránya a településtől
- 260°
- Tengerszint feletti magassága
- 289 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 5° K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0.1°
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2022
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- Papp Tibor
- Címe
- 6769 Pusztaszer, Rákóczi utca 55.
- Telefon
- +36-20/943-7190
- Fax
- NIL
- Web
- NIL
- pusztaszerairport@gmail.com
A repülőtér adatai
- Címe
- 6769 Pusztaszer, Tanya 32
- Telefon
- +36-20/943-7190
- Fax
- NIL
- Web
- NIL
- NIL
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- NIL
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR nappali
- Megjegyzés
- Nem közforgalmú, Nem nyilvános, Csak előzetes egyeztetés alapján.Az ARP helye megegyezik a 36-4413-as számú állandó geodéziai ponttal, amely a pálya középvonalától nyugatra 4 méterre, 15-ös küszöbtől 156 méterre található. A talajszinttel teljesen egy síkban van, a repülést egyáltalán nem befolyásolja.
6. A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok
Megnevezése
|
Hívójele
|
Frekvencia
|
A kommunikáció során használható nyelvek
|
Üzemideje
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- Napkeltétől napnyugtáig
- Vám és határőrség
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- AIS tájékoztatás
- NIL
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- NIL
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- NIL
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
8. Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök
- Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
- NIL
- Üzemanyagfajták
- NIL
- Olajfajták
- NIL
- Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
- NIL
- Jégtelenítési eszközök
- NIL
- Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
- Tárolás terepnyűgözőn
- Javító eszközök, javítási lehetőségek
- NiIL
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- Szérűskert Vendégház Pusztaszer, a reptér mellett, Hotel Kisteleken
- Étterem
- Étterem Kisteleken
- Közlekedés
- Busz (megálló a Pusztaszeri (4518-as számú) bekötő úton, ill. az 5-ös úton)
- Orvosi ellátás
- Körzeti orvos Pusztaszer, ill.Orvosi Rendelőintézet Kistelek
- Bank és Posta
- Posta Pusztaszeren
- Turisztikai információ
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- Kategória nélkül
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- NIL
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
- Poroltó, bőrkesztyű, lapát, fejsze
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
- Targonca, rakodógép
- Megjegyzés
- NIL
11. Futópálya hóeltakarítási terv
- Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
- NIL
- Hóeltakarítási sorrend
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
12. Előterek
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
APR-1 | Fű | 135 N/cm2 | Száraz talajállapotnál |
13. Gurulóutak
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | Nincsenek gurulóutak kialakítva |
14. Ellenőrző pontok
Ellenőrző helyek és pontok adatai
- Földrajzi adatai
- NIL
- Műszaki jellemzői
- NIL
- VOR ellenőrző pont
- NIL
- INS ellenőrző pont
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- NIL
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
- NIL
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
16. Futópályák (RWY)
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
15 | 147° | 142° | 750 | 15 | NIL | Fű | NIL |
33 | 327° | 322° | 750 | 15 | NIL | Fű | NIL |
17. Repülőtéri akadályok
RWY azonosítója
|
Akadály típusa
|
Tengerszint feletti magassága
|
Földfelszíntól mért magassága
|
Koordinátája
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15 | Antennatorony | NIL | 30 M | 463206.51N 0195806.44E | Kivilágítatlan |
15 | Erdő | NIL | 15 M | NIL | Felszálló irányon |
33 | Erdő | NIL | 30 M | NIL | Felszálló irányon |
33 | Erdő | NIL | 30 M | NIL | A repülőtértől keleti irányban |
33 | Antennatorony | NIL | 30 M | NIL | NIL |
18. A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
19. A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL | NIL |
20. A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
15 | 1100 | 100 | NIL |
33 | 1100 | 100 | NIL |
21. A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Felülete
|
Akadálymentes terület (OFZ)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15 | 300 | 45 | NIL | NIL | NIL |
33 | 400 | 45 | NIL | NIL | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15 | 750 | 750 | 750 | 750 | NIL |
33 | 750 | 750 | 750 | 750 | NIL |
23. Bevezető fényrendszerek
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Hosszúsága (M)
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL | NIL |
24. Futópálya küszöbfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Keresztfénysor
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL |
25. Optikai siklópályarendszer fényei
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Adatai
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL |
26. Futópálya földetérési zóna fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
15 | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL |
27. Futópálya középvonal fényei
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28. Futópálya szegélyfények
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
29. Futópálya végfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
15 | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL |
30. Futópálya szárnyfénysorok
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
15 | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL |
31. Biztonsági megállási terület (SWY) fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Fényeinek színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL |
32. Egyéb fények, tartalék áramforrások
- ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
- NIL
- Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
- NIL
- Szélmérő helye és megvilágítása
- NIL
- Gurulóút középvonal fényei
- NIL
- Gurulóút szegély fényei
- NIL
- Tartalék áramellátás
- NIL
- Átváltási idő
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
33. Helikopter leszálló pálya
- TLOF vagy FATO THR koordinátái
- NIL
- TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
- NIL
- TLOF és FATO terület jelölése
- NIL
- TLOF és FATO terület méretei (M)
- NIL
- TLOF és FATO terület felülete
- NIL
- TLOF és FATO terület teherbírása
- NIL
- FATO Földrajzi iránya
- NIL
- FATO mágneses iránya
- NIL
- Deklarált távolságok
- NIL
- APP és FATO fényei
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
- Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
35. A repülőtéren kijelölt légterek
- Megnevezése
- NIL
- Oldalhatárai
- NIL
- Felső és alsó határai (FT)
- NIL
- A légtér osztálya
- NIL
- ATS szolgálat hívójele
- NIL
- A kommunikáció során használható nyelvek
- NIL
- Átváltási magasság (FT)
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
37. Repülőtéri szabályok
A repülőtéren végezhető repülőtevékenységekA repülőtéren különféle (siklórepülő /vontatásos és csörléses/, SES, UL, vitorlázó,/vontatásos és csörléses/ motoros vitorlázó, motoros, forgószárnyas, hőlégballon, ejtőernyős, léghajós, siklóernyős, rep.modellező, stb.) repülőtevékenység végezhető külön-külön és együttesen is.A repülőtérre érvényes vegyes rendelkezések és előírások:A repülőtéren repülés csak az üzembentartó előzetes engedélyével lehetséges! /Kivéve a kényszerhelyzetben lévő repülőgépeket/ A repülőteret csak olyan személy használhatja, aki repülőtérrendet ismeri, annak feltételeit elfogadja. A repülőtérrendet megsértőkkel szemben az repülőtér üzembentartója haladéktalanul intézkedik!A repülőtér területe nem mezőgazdasági célra — sportolási tevékenységre, illetve rekreációs célra használt gyepterület, valamint szabadidős célra - ideiglenesen használt terület! Rajta a bejelentett kultúrák vegetációs időszakán kívül lehet sportolási, rekreációs és szabadidős céllal repüléseket végrehajtani úgy, hogy az a mezőgazdasági főtevékenységet ne veszélyeztesse és az évi 60 napot ne haladja meg. Az induló légijármű vezetője köteles elindulás előtt a fogadó repülőteret tájékoztatni arról, hogy az 1254/2009/EU rendeletben meghatározott repülőtérről /kisrepülőtér/ kezdi meg a repülést, kivéve ha a fogadó repülőtér is kisrepülőtér. Bármilyen repülőtevékenység végrehajtása esetén a légiközlekedésre vonatkozó magyar jogszabályok, foglalkozási szabályok és nemzetközi szerződések betartása mellett Pusztaszer West Repülőtéren, a következő előírásokat kell betartani:Egyedi üzemek működésére vonatkozó helyi szabályok:Egyidőben azonos irányú iskolakörön motoros repülőgép, vitorlázó repülőgép, siklórepülő, segédmotoros sárkány vagy más légijármű indítása nem történhet, a kővetkező felszállás csak az első forduló végrehajtása után hajtható végre. Engedély nélküli használatból származó esetleges káreseményért az azt okozó légijármű tulajdonosa / és parancsnoka/ tartozik felelősséggel.Együttes üzem esetén a repülőgépeknek fent kell tartani a folyamatos kétoldalú rádiókapcsolatot.Ejtőernyős ugrás esetén az eje.ugrásra vonatkozó általános szabályokat kell betartani. Az ugratás idejére az ugrási légtér teljes keresztmetszetében -az ejtőernyősöket szállító gép kivételével- repülőgép nem tartózkodhat. Az ugrás alatt a légijárművek a földön nem mozoghatnak, kikapcsolt motorral kell várakozniuk az utolsó ugró földre érkezéséig.A repülőtér igénybevehetősége igazodik a terület nyilvántartott művelési ágához. Ennek megvalósulása elsődleges szempont, ennek érdekében vannak olyan időszakok, amikor azt nem lehet használni. A repülőtér csak előzetes egyeztetetés után áll rendelkezésre, /kivéve a kényszerhelyzetben lévő légijárműveket/ annak kiszolgáló, tájékoztatást adó jelei, /küszöb jel, szegély jel, stb./ berendezései csak a repülések időtartamára kerülnek kihelyezésre.Helyi korlátozások és szabályok:A repülőtéren csak nappali VFR repülés folytatható, az időjárási minimum:Felhőalap: 450 mVízszintes látás: 5000m
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Igen
- Ballon (B - Balloon)
- Igen
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Igen
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Igen
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Igen
- Vitorlázó (E - Glider)
- Igen
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Igen
- Helikopter (H - Helicopter)
- Igen
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Igen
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Igen
- Egyéb (O - Other)
- Igen
38. Zajcsökkentő intézkedések
A lakott területek zajvédelme és zajcsökkentése érdekében, esetén a motoros illetve segédmotoros légijárművek lehetőleg a lakott-települési résszel ellentétes irányú iskolakört használják. A repülőtér elhelyezkedése lehetővé teszi a falu felőli iskolakör végrehajtását is. Ebben az esetben azt úgy kell felépíteni, hogy a „hosszú fal” a lakott részen kívülre kerüljön. Eltérés esetén (pl.: város feletti sétarepültetés, stb. esetén) csak a lakott területek feletti repülések végrehajtására vonatkozó szabályok különösen szigorú betartása mellett, valamint mentő, HM, BM, vízügyi, különleges-mezőgazdasági, katasztrófavédelmi repülések esetén lehetséges.
39. Repülőtéri díjak
NIL
40. További információk
A repülőtér környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér közelében van, Alsó-Tisza-völgy, amely egész évben aktív GND-1500' (450m), ezért Északi és Keleti irányban a repülőteret csak ennek figyelembevételével lehet elhagyni.