LHKU Hertelendy Repülőtér

Utolsó frissítés: 2025.06.12.

1.  A repülőtér azonosítása

ICAO azonosítója
LHKU
A repülőtér neve
Hertelendy Repülőtér
A repülőtér helységneve
Kutas

2.  Elérhetőség

Cím
7541 Kutas, 0118/2
Telefon
+36-30/489-3055, +36-20/946-7985
E-mail
exclusive@hertelendy-castle.com, info@paskatamas.com

 3. Galéria

 4.  Térképek

Megnevezése
Azonosítója
Letöltés
Hatálybalépés dátuma
ADC, VAC VFR-LHKU-ADC, VFR-LHKU-VAC 2025.06.12.

5.  A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai

A vonatkoztatási pont (ARP) adatai

Koordinátája
462222N 0172542E
Helye a repülőtéren
A futópálya középpontjában

A repülőtér elhelyezkedése

Távolsága a településtől (KM)
Kutas 5 KM
Iránya a településtől
337°
Tengerszint feletti magassága
756 FT

A mágneses eltérés adatai

A mágneses eltérés mértéke ( °)
5° K
A mágneses eltérés éves változása ( °)
+0°07'
A mágneses eltérés felmérésének éve
2023

A repülőtér üzembentartójának adatai

Neve
Hertelendy Ingatlan Kft.
Címe
7400 Kaposvár, Teleki utca 6. 1. em. 1.
Telefon
+36-30/489-3055, +36-20/946-7985
Fax
NIL
Web
https://www.hertelendy-castle.com/
E-mail
exclusive@hertelendy-castle.com, info@paskatamas.com

A repülőtér adatai

Címe
7541 Kutas, 0118/2
Telefon
+36-20/946-7985 (Paska Tamás)
Fax
NIL
Web
https://www.hertelendy-castle.com/
E-mail
exclusive@hertelendy-castle.com, info@paskatamas.com
AFS
NIL
SITA
NIL
Egyéb
NIL
A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
VFR
Megjegyzés
Polgári célú speciális repülőtér

 6.  A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok

Megnevezése
Hívójele
Frekvencia
A kommunikáció során használható nyelvek
Üzemideje
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL NIL NIL

7.  ​A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje

A repülőtér nyitvatartása
Maximum napkelte elôtt 30 perccel és maximum napnyugta után 45 perccel, de legfeljebb az alkonyi és esti szürkületi (twilight) idôszak hosszáig, amelyik feltétel szigorúbb, valamint csak VFR repülésre alkalmas körülmények között. A repülőtér kizárólag az üzemeltető előzetes engedélyével vehető igénybe.
Vám és határőrség
NIL
Orvosi ellátás
Elsősegélynyújtás a repülőtér területén
AIS tájékoztatás
NIL
ATS jelentés (ARO)
NIL
Meteorológiai tájékoztatás
NIL
ATS
NIL
Tankolás
NIL
Földi kiszolgálás
NIL
Őrzés-védelem
H24
Jégtelenítés
NIL
Megjegyzés
NIL

8.  Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök

Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
NIL
Üzemanyagfajták
NIL
Olajfajták
NIL
Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
NIL
Jégtelenítési eszközök
NIL
Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
NIL
Javító eszközök, javítási lehetőségek
NIL
Megjegyzés
NIL

9.  Utasellátás

Szállás
Helyben
Étterem
Helyben
Közlekedés
NIL
Orvosi ellátás
NIL
Bank és Posta
NIL
Turisztikai információ
NIL
Megjegyzés
NIL

10.  Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok

A repülőtér tűzoltó kategóriája
A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott 1-es kategória
Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
1 fő, tűzoltó alapképzéssel
Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
A 85/2024 (IV. 17) Korm. rendelet 3. mellékletének 1. kategóriájához tartozó tűzoltóeszközök és felszerelések
Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
NIL
Megjegyzés
NIL

11.  Futópálya hóeltakarítási terv

Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
NIL
Hóeltakarítási sorrend
NIL
Megjegyzés
NIL

 12.  Előterek

Jelölése
Felülete
Teherbírása
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL

 13.  Gurulóutak

Jelölése
Felülete
Teherbírása
Szélessége (M)
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL NIL

14.  Ellenőrző pontok

Ellenőrző helyek és pontok adatai

Földrajzi adatai
NIL
Műszaki jellemzői
NIL
VOR ellenőrző pont
NIL
INS ellenőrző pont
NIL
Megjegyzés
NIL

15.  Gurulási eligazító rendszer és jelölések

Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
NIL
RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
RWY küszöb és szegély jelek
Megállító keresztfénysorok
NIL
Megjegyzés
NIL

 16.  Futópályák (RWY)

RWY azonosítója
Földrajzi iránya ( °)
Mágneses iránya ( °)
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Teherbírása
Felülete
Megjegyzés
17 171° 166° 690 20 10 t (5 t) A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzembentartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzembentartó bezárja.
35 351° 346° 590 20 10 t (5 t) A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzembentartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzembentartó bezárja.
*A 35-ös pálya küszöb az akadályok miatt 100 méterrel északi irányban áthelyezve. Jelölése szabványos T jellel.

 17.  Repülőtéri akadályok

RWY azonosítója
Akadály típusa
Tengerszint feletti magassága
Földfelszíntól mért magassága
Koordinátája
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL

 18.  A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Teherbírása
Felülete
Lejtése (%)
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL NIL

 19.  A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Lejtése (%)
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL

 20.  A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Megjegyzés
17 690 50 NIL
35 690 50 NIL

 21.  A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Felülete
Akadálymentes terület (OFZ)
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL

 22.  A futópálya közzétett távolságai

RWY azonosítója
TORA (M)
TODA (M)
ASDA (M)
LDA (M)
Megjegyzés
17 690 690 690 690 NIL
35 690 690 690 590 A 35-ös pálya küszöb az akadályok miatt 100 méterrel északi irányban áthelyezve. Jelölése szabványos T jellel.

 23.  Bevezető fényrendszerek

RWY azonosítója
Típusa
Hosszúsága (M)
Intenzitása
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL

 24.  Futópálya küszöbfények

RWY azonosítója
Színe
Keresztfénysor
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL

 25.  Optikai siklópályarendszer fényei

RWY azonosítója
Típusa
Adatai
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL

 26.  Futópálya földetérési zóna fényei

RWY azonosítója
Fényeinek hosszúsága (M)
Megjegyzés
17 NIL NIL
35 NIL NIL

 27.  Futópálya középvonal fényei

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Lámpatestek közötti távolság (M)
Színe
Intenzitása
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL

 28.  Futópálya szegélyfények

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Lámpatestek közötti távolság (M)
Színe
Intenzitása
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL

 29.  Futópálya végfények

RWY azonosítója
Színe
Megjegyzés
17 NIL NIL
35 NIL NIL

 30.  Futópálya szárnyfénysorok

RWY azonosítója
Színe
Megjegyzés
17 NIL NIL
35 NIL NIL

 31.  Biztonsági megállási terület (SWY) fényei

RWY azonosítója
Fényeinek hosszúsága (M)
Fényeinek színe
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL

32.  Egyéb fények, tartalék áramforrások

ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
NIL
Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
NIL
Szélmérő helye és megvilágítása
NIL
Gurulóút középvonal fényei
NIL
Gurulóút szegély fényei
NIL
Tartalék áramellátás
NIL
Átváltási idő
NIL
Megjegyzés
NIL

33.  Helikopter leszálló pálya

TLOF vagy FATO THR koordinátái
NIL
TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
NIL
TLOF és FATO terület jelölése
NIL
TLOF és FATO terület méretei (M)
NIL
TLOF és FATO terület felülete
NIL
TLOF és FATO terület teherbírása
NIL
FATO Földrajzi iránya
NIL
FATO mágneses iránya
NIL
Deklarált távolságok
NIL
APP és FATO fényei
NIL
Megjegyzés
NIL

34.  Meteorológiai információs szolgálat

Kiszolgáló meteorológiai hivatal
HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
Üzemidő
H24
TAF készítéséért felelős hivatal
HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
TAF érvényességi időszak
NIL
TAF kiadási időtartama
NIL
Leszállási előrejelzés típusa
NIL
Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
NIL
Biztosított eligazítás/konzultáció
Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;
Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;
Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
Repülési dokumentáció
Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
Repülési dokumentáció nyelve
HU, EN
Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
Tájékoztatást biztosító ATS egység
Budapest FIC (kérésre)
Megjegyzés
NIL

35.  A repülőtéren kijelölt légterek

Megnevezése
NIL
Oldalhatárai
NIL
Felső és alsó határai (FT)
NIL
A légtér osztálya
NIL
ATS szolgálat hívójele
NIL
A kommunikáció során használható nyelvek
NIL
Átváltási magasság (FT)
NIL
Megjegyzés
NIL

 36.  A repülőtéren elérhető rádiónavigációs és leszállító berendezések

Típusa
Azonosítója
Frekvenciái (MHZ, CH)
Üzemideje
Antennájának telepítési helyének foldrajzi koordinátája
A távolság mérő berendezés (DME) antenna tengerszint feletti magassága (FT)
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL NIL NIL NIL

37.  Repülőtéri szabályok

A forgalmi kör mindkét-irányú felszállás esetén, csak a repülőtértől keleti irányban repülhető.
A repülőtérről történő kirepülést, és a repülőtérre történő érkezést a forgalmi kör (iskolakör) megfelelő pontjához igazodva kell végrehajtani.
Az érkezés és a kirepülés a forgalmi körről északi, nyugati, keleti és déli irányban is történhet.
A Hertelendy Repülőtéren repülendő iskolakör térképi formában, vízszintes alaprajzi vetületben a repülőtérrend 3. fejezetében a térképek között kerül bemutatásra.

A repülőtéren repülendő iskolakör, szöveges formában történő meghatározása a következő:
Felszállás
A felszállás az uralkodó széliránynak megfelelően ( É ) a futópálya déli végétől elindulva folyamatos gyorsítással és emelkedéssel kezdődik. A folyamatos, egyenes vonalú emelkedés 351°-os irányon történik, és az első forduló megkezdéséig tart.
Első Forduló
Az első forduló ennél a felszállási iránynál mindig jobb. A forduló megkezdése nem lehet 100 m -es magasság alatt. A forduló általában emelkedő. A fordulót lehetőleg az ARP-től mintegy 2100 m távolságban kell megkezdeni és elvégezni. A forduló sugara kb. 300 m.
Hosszúfal
A hosszúfal kezdete a második forduló, magassága 300 m, iránya 171°. Helye a futópálya tengelyétől keleti irányban, attól mintegy 1600m távolságban, a futópályával párhuzamosan került meghatározásra. A hosszúfal vonalán az utazó sebességhez tartozó hajtómű teljesítmény használható (kivétel vészhelyzet). A hosszúfal a harmadik fordulóig tart.
Harmadik forduló
A harmadik forduló ennél a felszállási iránynál szintén jobb. A fordulót a hosszúfal magasságán (300 m magasságban) kell megkezdeni. Amennyiben szükséges (meteorológiai körülmények, a repülőgép adottságai stb.) a forduló közben már megkezdhető a süllyedés. A forduló sugara kb. 300m.
Második rövidfal
A második rövidfal kezdete a harmadik forduló, magassága a leszálláshoz való helyezkedés függvényében vagy folyamatos süllyedő, vagy vízszintes és süllyedő szakaszból áll. A második rövidfal vonala az ARP-től délre 2200m távolságra van, iránya 261°. A második rövidfal a negyedik fordulóig tart.
Negyedik forduló
A negyedik forduló ennél a felszállási iránynál szintén jobb. Ezt a fordulót folyamatos süllyedéssel kell végrehajtani. A negyedik forduló helye a második rövidfal, és a futópálya középvonala által van meghatározva. A befejezés irányának meg kell egyeznie a futópálya tengelyének vonalával. A fordulót úgy kell végrehajtani, hogy a befejezése lehetőleg megtörténjen 100m-es magasság elérésekor. A forduló sugara kb. 300m.
Leszállás
A leszállás a negyedik fordulótól a földet érést követő kigurulásig tart.
A térképen ábrázolt és az előzőekben leírt iskolakör helye a meteorológiai helyzet függvényében az ábrázolt és leírt iskolakörtől kis mértékben eltérhet.
A térség meteorológiai viszonyainak megfelelően az ellentétes irányú szél esetében végrehajtandó iskolakör útvonala megegyezik a fent leírt iskolakör útvonalával. Ebben az esetben természetesen a felszállási és leszállási irányok megcserélődnek és a fordulók iránya mindig bal. Tehát ellenkező irányú felszállás esetén is csak a futópályától keleti irányban hajtható végre a repülés.
Azoknak a légijárműveknek, amelyek a repülőtérre érkeznek, vagy azt elhagyják, ehhez az iskolakörhöz kell csatlakozniuk a fel és leszállási műveleteik során.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.

A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)

Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
Igen
Ballon (B - Balloon)
Igen
Ultra könnyű (U - Ultralight)
Igen
Sárkány (N - Hang glider)
Igen
Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
Igen
Szárazföldi (L - Landplane)
Igen
Siklóernyő (P - Paraglider)
Nem
Vitorlázó (E - Glider)
Nem
Kétéltű (A - Amphibian)
Nem
Helikopter (H - Helicopter)
Igen
Gyrokopter (G - Gyrocopter)
Igen
Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
Nem
Egyéb (O - Other)
NIL

38.  Zajcsökkentő intézkedések

A zajcsökkentő eljárások célja, hogy csökkenteni lehessen a légi járművek által keltett zaj hatásait a repülőtéren és a fel- és leszállási műve1etek által érintett, lakott területeken
• A lakott területek zajvédelme és zajcsökkentése érdekében a motoros illetve segédmotoros légijárművek a jelen dokumentumban leírtak szerint hajthatják végre a helyi repülés útvonalát
• Motoros légijárművekkel beépített lakó és pihenő övezetek fölött 1000 FT AGL aIatt repülni csak a le- és a felszállás eljárásának végrehajtásakor megengedett, kivéve a kényszerhelyzeti eljárást
• A forgalmi kör repülése során, valamint a repülőtérre érkező és távozó repülőgépek útvona1a során kerülni kell Böhönye község területét
• A repülőtér fölötti légtérben, hajtóművel felszerelt légijárművel, műrepülést kizárólag hatósági, és műszaki berepülés céljából, vagy egyéb repülőrendezvény alkalmával végezhető
• Napnyugta utáni repülési műveletek korlátozása: A napnyugta utáni időszakban - de legfeljebb 22:00 óráig - a műveletek tervezésére korlátozottan van lehetőség és maximum heti 2 nap
• Mélyalvási időszakban repülés nem tervezhetô
• Bemutató repülések, valamint műszaki berepülések nem tervezhetők és nem hajthatók végre munkanapokon 22:00 és 06:00 között; munkaszüneti napokon 20:00 és 07:00 között
• A 18/1997. (X. 11.) KHVM—KTM együttes rendelet 12. § (5) bekezdése értelmében a földön végrehajtott műveletekből származó zajterhelés csökkentése érdekében az alábbi eljárások az irányadóak:
A hajtóműjáratás üresjáratban, a kiegészítő hajtóművek üzemeltetése, a különféle töltőaggregátorok működtetése, valamint a karbantartást követően szükséges hajtómű - próbát kizárólag a repülőtér nyitvatartási ideje alatt végezhető. Munkanapokon ez az időszak 06:00 és 22:00 óra között, munkaszüneti napokon pedig 07:00 és 20:00 óra között tart. A hajtóműpróba és az üresjárati üzem legfeljebb 10 percig tarthat.
Ezen időszakokon kívül, tehát munkanapokon 22:00 és 06:00 óra között, valamint munkaszüneti napokon 20:00 és 07:00 óra között, a zajterhelés csökkentése érdekében ilyen típusú tevékenységek nem engedélyezettek.
A zajcsökkentő eljárások betartása az alábbi esetekben nem kötelező érvényű:
• olyan légijárművek műveletei, mint például a sürgős humanitárius célú vagy vészhelyzeti kutatási és mentési műveletek, orvosi segítségnyújtás, betegszállítás, valamint katasztrófasegély céljából üzemeltetett légijárművek
• állami célú műveletekben részt vevő 1égijárművek, ideértve a katonai, vámügyi, rendőrségi, tűzoltósági, vagy bűnüldözési, illetve nemzetbiztonsági műveleteket a korlátozások nem vonatkoznak arra a kivételes esetre sem, ha betartásuk az adott körülmények között veszélyeztetné a repülés biztonságát. A repülésbiztonsági indokot minden esetben az arra hivatkozó félnek kell igazolnia, ha a légijármű kényszerhelyzetben van

39.  Repülőtéri díjak

NIL

40.  További információk

A 35-ös érkezési pályaküszöb a megközelítési akadálymentesség miatt északi irányban 100 méterrel át lett helyezve,ezért a 35-ös pályairányú leszállások pályamérete ( LDA) 590m hosszú.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.