LHKU Hertelendy Repülőtér
Utolsó frissítés: 2025.06.12.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHKU
- A repülőtér neve
- Hertelendy Repülőtér
- A repülőtér helységneve
- Kutas
2. Elérhetőség
- Cím
- 7541 Kutas, 0118/2
- Telefon
- +36-30/489-3055, +36-20/946-7985
- exclusive@hertelendy-castle.com, info@paskatamas.com
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 462222N 0172542E
- Helye a repülőtéren
- A futópálya középpontjában
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Kutas 5 KM
- Iránya a településtől
- 337°
- Tengerszint feletti magassága
- 756 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 5° K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0°07'
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2023
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- Hertelendy Ingatlan Kft.
- Címe
- 7400 Kaposvár, Teleki utca 6. 1. em. 1.
- Telefon
- +36-30/489-3055, +36-20/946-7985
- Fax
- NIL
A repülőtér adatai
- Címe
- 7541 Kutas, 0118/2
- Telefon
- +36-20/946-7985 (Paska Tamás)
- Fax
- NIL
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- NIL
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR
- Megjegyzés
- Polgári célú speciális repülőtér
6. A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok
Megnevezése
|
Hívójele
|
Frekvencia
|
A kommunikáció során használható nyelvek
|
Üzemideje
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- Maximum napkelte elôtt 30 perccel és maximum napnyugta után 45 perccel, de legfeljebb az alkonyi és esti szürkületi (twilight) idôszak hosszáig, amelyik feltétel szigorúbb, valamint csak VFR repülésre alkalmas körülmények között. A repülőtér kizárólag az üzemeltető előzetes engedélyével vehető igénybe.
- Vám és határőrség
- NIL
- Orvosi ellátás
- Elsősegélynyújtás a repülőtér területén
- AIS tájékoztatás
- NIL
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- NIL
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- H24
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
8. Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök
- Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
- NIL
- Üzemanyagfajták
- NIL
- Olajfajták
- NIL
- Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
- NIL
- Jégtelenítési eszközök
- NIL
- Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
- NIL
- Javító eszközök, javítási lehetőségek
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- Helyben
- Étterem
- Helyben
- Közlekedés
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- Bank és Posta
- NIL
- Turisztikai információ
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott 1-es kategória
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- 1 fő, tűzoltó alapképzéssel
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
- A 85/2024 (IV. 17) Korm. rendelet 3. mellékletének 1. kategóriájához tartozó tűzoltóeszközök és felszerelések
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
11. Futópálya hóeltakarítási terv
- Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
- NIL
- Hóeltakarítási sorrend
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
12. Előterek
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL |
13. Gurulóutak
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
14. Ellenőrző pontok
Ellenőrző helyek és pontok adatai
- Földrajzi adatai
- NIL
- Műszaki jellemzői
- NIL
- VOR ellenőrző pont
- NIL
- INS ellenőrző pont
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- NIL
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
- RWY küszöb és szegély jelek
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
16. Futópályák (RWY)
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
17 | 171° | 166° | 690 | 20 | 10 t (5 t) | Fű | A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzembentartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzembentartó bezárja. |
35 | 351° | 346° | 590 | 20 | 10 t (5 t) | Fű | A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzembentartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzembentartó bezárja. *A 35-ös pálya küszöb az akadályok miatt 100 méterrel északi irányban áthelyezve. Jelölése szabványos T jellel. |
17. Repülőtéri akadályok
RWY azonosítója
|
Akadály típusa
|
Tengerszint feletti magassága
|
Földfelszíntól mért magassága
|
Koordinátája
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
18. A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
19. A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL |
20. A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
17 | 690 | 50 | NIL |
35 | 690 | 50 | NIL |
21. A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Felülete
|
Akadálymentes terület (OFZ)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
17 | 690 | 690 | 690 | 690 | NIL |
35 | 690 | 690 | 690 | 590 | A 35-ös pálya küszöb az akadályok miatt 100 méterrel északi irányban áthelyezve. Jelölése szabványos T jellel. |
23. Bevezető fényrendszerek
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Hosszúsága (M)
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL |
24. Futópálya küszöbfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Keresztfénysor
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL |
25. Optikai siklópályarendszer fényei
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Adatai
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL |
26. Futópálya földetérési zóna fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
17 | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL |
27. Futópálya középvonal fényei
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28. Futópálya szegélyfények
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
29. Futópálya végfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
17 | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL |
30. Futópálya szárnyfénysorok
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
17 | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL |
31. Biztonsági megállási terület (SWY) fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Fényeinek színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL |
32. Egyéb fények, tartalék áramforrások
- ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
- NIL
- Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
- NIL
- Szélmérő helye és megvilágítása
- NIL
- Gurulóút középvonal fényei
- NIL
- Gurulóút szegély fényei
- NIL
- Tartalék áramellátás
- NIL
- Átváltási idő
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
33. Helikopter leszálló pálya
- TLOF vagy FATO THR koordinátái
- NIL
- TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
- NIL
- TLOF és FATO terület jelölése
- NIL
- TLOF és FATO terület méretei (M)
- NIL
- TLOF és FATO terület felülete
- NIL
- TLOF és FATO terület teherbírása
- NIL
- FATO Földrajzi iránya
- NIL
- FATO mágneses iránya
- NIL
- Deklarált távolságok
- NIL
- APP és FATO fényei
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
- Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
35. A repülőtéren kijelölt légterek
- Megnevezése
- NIL
- Oldalhatárai
- NIL
- Felső és alsó határai (FT)
- NIL
- A légtér osztálya
- NIL
- ATS szolgálat hívójele
- NIL
- A kommunikáció során használható nyelvek
- NIL
- Átváltási magasság (FT)
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
37. Repülőtéri szabályok
A forgalmi kör mindkét-irányú felszállás esetén, csak a repülőtértől keleti irányban repülhető. A repülőtérről történő kirepülést, és a repülőtérre történő érkezést a forgalmi kör (iskolakör) megfelelő pontjához igazodva kell végrehajtani. Az érkezés és a kirepülés a forgalmi körről északi, nyugati, keleti és déli irányban is történhet. A Hertelendy Repülőtéren repülendő iskolakör térképi formában, vízszintes alaprajzi vetületben a repülőtérrend 3. fejezetében a térképek között kerül bemutatásra. A repülőtéren repülendő iskolakör, szöveges formában történő meghatározása a következő: FelszállásA felszállás az uralkodó széliránynak megfelelően ( É ) a futópálya déli végétől elindulva folyamatos gyorsítással és emelkedéssel kezdődik. A folyamatos, egyenes vonalú emelkedés 351°-os irányon történik, és az első forduló megkezdéséig tart. Első Forduló Az első forduló ennél a felszállási iránynál mindig jobb. A forduló megkezdése nem lehet 100 m -es magasság alatt. A forduló általában emelkedő. A fordulót lehetőleg az ARP-től mintegy 2100 m távolságban kell megkezdeni és elvégezni. A forduló sugara kb. 300 m. Hosszúfal A hosszúfal kezdete a második forduló, magassága 300 m, iránya 171°. Helye a futópálya tengelyétől keleti irányban, attól mintegy 1600m távolságban, a futópályával párhuzamosan került meghatározásra. A hosszúfal vonalán az utazó sebességhez tartozó hajtómű teljesítmény használható (kivétel vészhelyzet). A hosszúfal a harmadik fordulóig tart. Harmadik forduló A harmadik forduló ennél a felszállási iránynál szintén jobb. A fordulót a hosszúfal magasságán (300 m magasságban) kell megkezdeni. Amennyiben szükséges (meteorológiai körülmények, a repülőgép adottságai stb.) a forduló közben már megkezdhető a süllyedés. A forduló sugara kb. 300m. Második rövidfal A második rövidfal kezdete a harmadik forduló, magassága a leszálláshoz való helyezkedés függvényében vagy folyamatos süllyedő, vagy vízszintes és süllyedő szakaszból áll. A második rövidfal vonala az ARP-től délre 2200m távolságra van, iránya 261°. A második rövidfal a negyedik fordulóig tart. Negyedik forduló A negyedik forduló ennél a felszállási iránynál szintén jobb. Ezt a fordulót folyamatos süllyedéssel kell végrehajtani. A negyedik forduló helye a második rövidfal, és a futópálya középvonala által van meghatározva. A befejezés irányának meg kell egyeznie a futópálya tengelyének vonalával. A fordulót úgy kell végrehajtani, hogy a befejezése lehetőleg megtörténjen 100m-es magasság elérésekor. A forduló sugara kb. 300m. Leszállás A leszállás a negyedik fordulótól a földet érést követő kigurulásig tart. A térképen ábrázolt és az előzőekben leírt iskolakör helye a meteorológiai helyzet függvényében az ábrázolt és leírt iskolakörtől kis mértékben eltérhet. A térség meteorológiai viszonyainak megfelelően az ellentétes irányú szél esetében végrehajtandó iskolakör útvonala megegyezik a fent leírt iskolakör útvonalával. Ebben az esetben természetesen a felszállási és leszállási irányok megcserélődnek és a fordulók iránya mindig bal. Tehát ellenkező irányú felszállás esetén is csak a futópályától keleti irányban hajtható végre a repülés. Azoknak a légijárműveknek, amelyek a repülőtérre érkeznek, vagy azt elhagyják, ehhez az iskolakörhöz kell csatlakozniuk a fel és leszállási műveleteik során. További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Igen
- Ballon (B - Balloon)
- Igen
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Igen
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Igen
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Nem
- Vitorlázó (E - Glider)
- Nem
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Nem
- Helikopter (H - Helicopter)
- Igen
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Igen
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Nem
- Egyéb (O - Other)
- NIL
38. Zajcsökkentő intézkedések
A zajcsökkentő eljárások célja, hogy csökkenteni lehessen a légi járművek által keltett zaj hatásait a repülőtéren és a fel- és leszállási műve1etek által érintett, lakott területeken • A lakott területek zajvédelme és zajcsökkentése érdekében a motoros illetve segédmotoros légijárművek a jelen dokumentumban leírtak szerint hajthatják végre a helyi repülés útvonalát • Motoros légijárművekkel beépített lakó és pihenő övezetek fölött 1000 FT AGL aIatt repülni csak a le- és a felszállás eljárásának végrehajtásakor megengedett, kivéve a kényszerhelyzeti eljárást • A forgalmi kör repülése során, valamint a repülőtérre érkező és távozó repülőgépek útvona1a során kerülni kell Böhönye község területét • A repülőtér fölötti légtérben, hajtóművel felszerelt légijárművel, műrepülést kizárólag hatósági, és műszaki berepülés céljából, vagy egyéb repülőrendezvény alkalmával végezhető • Napnyugta utáni repülési műveletek korlátozása: A napnyugta utáni időszakban - de legfeljebb 22:00 óráig - a műveletek tervezésére korlátozottan van lehetőség és maximum heti 2 nap • Mélyalvási időszakban repülés nem tervezhetô • Bemutató repülések, valamint műszaki berepülések nem tervezhetők és nem hajthatók végre munkanapokon 22:00 és 06:00 között; munkaszüneti napokon 20:00 és 07:00 között • A 18/1997. (X. 11.) KHVM—KTM együttes rendelet 12. § (5) bekezdése értelmében a földön végrehajtott műveletekből származó zajterhelés csökkentése érdekében az alábbi eljárások az irányadóak: A hajtóműjáratás üresjáratban, a kiegészítő hajtóművek üzemeltetése, a különféle töltőaggregátorok működtetése, valamint a karbantartást követően szükséges hajtómű - próbát kizárólag a repülőtér nyitvatartási ideje alatt végezhető. Munkanapokon ez az időszak 06:00 és 22:00 óra között, munkaszüneti napokon pedig 07:00 és 20:00 óra között tart. A hajtóműpróba és az üresjárati üzem legfeljebb 10 percig tarthat. Ezen időszakokon kívül, tehát munkanapokon 22:00 és 06:00 óra között, valamint munkaszüneti napokon 20:00 és 07:00 óra között, a zajterhelés csökkentése érdekében ilyen típusú tevékenységek nem engedélyezettek. A zajcsökkentő eljárások betartása az alábbi esetekben nem kötelező érvényű: • olyan légijárművek műveletei, mint például a sürgős humanitárius célú vagy vészhelyzeti kutatási és mentési műveletek, orvosi segítségnyújtás, betegszállítás, valamint katasztrófasegély céljából üzemeltetett légijárművek • állami célú műveletekben részt vevő 1égijárművek, ideértve a katonai, vámügyi, rendőrségi, tűzoltósági, vagy bűnüldözési, illetve nemzetbiztonsági műveleteket a korlátozások nem vonatkoznak arra a kivételes esetre sem, ha betartásuk az adott körülmények között veszélyeztetné a repülés biztonságát. A repülésbiztonsági indokot minden esetben az arra hivatkozó félnek kell igazolnia, ha a légijármű kényszerhelyzetben van
39. Repülőtéri díjak
NIL
40. További információk
A 35-ös érkezési pályaküszöb a megközelítési akadálymentesség miatt északi irányban 100 méterrel át lett helyezve,ezért a 35-ös pályairányú leszállások pályamérete ( LDA) 590m hosszú. További információk az aktuális Repülőtér Rendben.