LHKI Kiskőrös-Akasztó Repülőtér
Utolsó frissítés: 2025.02.20.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHKI
- A repülőtér neve
- Kiskőrös-Akasztó Repülőtér
- A repülőtér helységneve
- Kiskőrös
2. Elérhetőség
- Cím
- 6221 Akasztó, külterület 085/6 hrsz.
- Telefon
- +36-30/943-6488
- szabojozseflhki@gmail.com
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 463925N 0191433E
- Helye a repülőtéren
- A futópálya középpontjában
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Kiskőrös 5.2 KM
- Iránya a településtől
- 317°
- Tengerszint feletti magassága
- 305 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 5°39' K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0°08'
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2024
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- Sólyom Repülő Egyesület
- Címe
- 6200 Kiskőrös, Esze Tamás u. 4.
- Telefon
- +36-30/943-6488
- Fax
- +36-78/311-326
- Web
- NIL
- szabojozseflhki@gmail.com
A repülőtér adatai
- Címe
- 6221 Akasztó, külterület 085/6 hrsz.
- Telefon
- +36-30/943-6488 (Szabó József)
- Fax
- NIL
- szabojozseflhki@gmail.com
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- NIL
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR
- Megjegyzés
- Polgári célú speciális repülőtér
6. A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok
Megnevezése
|
Hívójele
|
Frekvencia
|
A kommunikáció során használható nyelvek
|
Üzemideje
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
DZ koordinátor | Kiskőrös Rádió | 130.510 CH | HU | A repülőtér nyitvatartási ideje alatt | NIL |
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- Az előzetesen engedélyezett felhasználók részére napkeltétől napnyugtáig + polgári szürkület időszakában, az ettől eltérőeknek az üzemeltetővel történő előzetes egyeztetés szerint napkeltétől napnyugtáig + polgári szürkület.
- Vám és határőrség
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- AIS tájékoztatás
- NIL
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- NIL
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- NIL
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
8. Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök
- Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
- NIL
- Üzemanyagfajták
- NIL
- Olajfajták
- NIL
- Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
- NIL
- Jégtelenítési eszközök
- NIL
- Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
- PPR
- Javító eszközök, javítási lehetőségek
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- A városban
- Étterem
- A városban
- Közlekedés
- Taxi, busz, vonat a városban
- Orvosi ellátás
- Kórház 30 KM-en belül
- Bank és Posta
- A városban
- Turisztikai információ
- A városban
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott 1-es kategória.
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- NIL
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
- Az 54/2014. BM rendeletben meghatározott 48 összoltási egységgel rendelkező oltókészülékek (5 db), melyek alkalmasak legalább az A, B és C osztályú tüzek oltására. A tűzoltókészülékek gyári számának és elhelyezésüknek felsorolása a tűzvédelmi naplóban történik.
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- NIL
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
- Küszöbjelek
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
16. Futópályák (RWY)
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
15 | 151° | 146° | 501 | 41 | 10 t (3 t) | Fű | NIL |
33 | 331° | 326° | 501 | 41 | 10 t (3 t) | Fű | NIL |
17. Repülőtéri akadályok
RWY azonosítója
|
Akadály típusa
|
Tengerszint feletti magassága
|
Földfelszíntól mért magassága
|
Koordinátája
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
33 | Fák | 348.6 FT | 39.6 FT | 463909.16N 0191446.66E | A 33-as küszöbtől 280 M-re |
21. A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Felülete
|
Akadálymentes terület (OFZ)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15 | 501 | 501 | 501 | 501 | NIL |
33 | 501 | 501 | 501 | 501 | NIL |
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
-
Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;
Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;
Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
35. A repülőtéren kijelölt légterek
- Megnevezése
- LHSDZLHKI / KISKOROS
- Oldalhatárai
- 463939N 0191442E - 463914N 0191511E - 463854N 0191434E - 463919N 0191403E - 463939N 0191442E
- Felső és alsó határai (FT)
- GND - 3500 FT
- A légtér osztálya
- Besorolás nélküli, a G szabályai érvényesek a 26/2007. (III. 1.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet 1. melléklet 3. pontban meghatározott eltérésekkel
- ATS szolgálat hívójele
- Kiskőrös Rádió
- A kommunikáció során használható nyelvek
- HU, EN
- Átváltási magasság (FT)
- 10 000 FT
- Megjegyzés
- ATS összeköttetés nem elérhető a Kiskőrösi Drop Zone-ban
37. Repülőtéri szabályok
A repülőtéren különféle (motoros, vitorlázó, giro, UL) repülőtevékenység végezhető külön-külön és együttesen is. Bármilyen repülőtevékenység végrehajtása esetén a légiközlekedésre vonatkozó jogszabályok, foglalkozási szabályok és nemzetközi szerződések betartása mellett a repülőtéren a következő előírásokat kell betartani:
- A repülőteret igénybe venni, a repülőtéren repülőüzemet szervezni az üzembentartó előzetes engedélye alapján lehet, kivéve a kényszerhelyzetben lévő légi járműveket.
- A repülőtéren nem működik légiforgalmi szolgálat, ezért a repülőtér megközelítését, az azon történő le- és felszállásokat egymásközti kommunikációval, a vonatkozó légiközlekedési szabályok betartásával, a repülőtér üzemeltetőjével történt előzetes egyeztetés alapján lehet végrehajtani.
A hajtóműindítás, légi járművek nyűgözése és földi mozgása tekintetében az üzemeltető nem ír elő külön eljárásokat, az érvényben lévő légiközlekedési szabályokat és a légi járművekre érvényes üzemeltetési utasításokat veszi figyelembe és kéri azok betartását.
A 33-as pályáról történő felszállás után el kell kerülni a Kiskunság Dél (LHB29) elnevezésű környezetvédelmi légtérbe való berepülést 450 m (1500 láb) AGL alatt.
Az iskolakör 15 bal és 33 jobb irányban 480 m (1600 láb) AGL magasságban, 15 jobb és 33 bal irányban 300 m (1000 láb) AGL magasságban hajtható végre.
A repülőtér üzemben tartójának nincs az Lt.-től, a látvarepülési szabályoktól és az adott légi jármű érvényes üzemeltetési eljárásaitól eltérő, a le- és felszállással kapcsolatos eljárásrendje.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
- A repülőteret igénybe venni, a repülőtéren repülőüzemet szervezni az üzembentartó előzetes engedélye alapján lehet, kivéve a kényszerhelyzetben lévő légi járműveket.
- A repülőtéren nem működik légiforgalmi szolgálat, ezért a repülőtér megközelítését, az azon történő le- és felszállásokat egymásközti kommunikációval, a vonatkozó légiközlekedési szabályok betartásával, a repülőtér üzemeltetőjével történt előzetes egyeztetés alapján lehet végrehajtani.
A hajtóműindítás, légi járművek nyűgözése és földi mozgása tekintetében az üzemeltető nem ír elő külön eljárásokat, az érvényben lévő légiközlekedési szabályokat és a légi járművekre érvényes üzemeltetési utasításokat veszi figyelembe és kéri azok betartását.
A 33-as pályáról történő felszállás után el kell kerülni a Kiskunság Dél (LHB29) elnevezésű környezetvédelmi légtérbe való berepülést 450 m (1500 láb) AGL alatt.
Az iskolakör 15 bal és 33 jobb irányban 480 m (1600 láb) AGL magasságban, 15 jobb és 33 bal irányban 300 m (1000 láb) AGL magasságban hajtható végre.
A repülőtér üzemben tartójának nincs az Lt.-től, a látvarepülési szabályoktól és az adott légi jármű érvényes üzemeltetési eljárásaitól eltérő, a le- és felszállással kapcsolatos eljárásrendje.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Igen, PPR
- Ballon (B - Balloon)
- Igen
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Igen
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Igen
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Igen
- Vitorlázó (E - Glider)
- Igen
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Igen
- Helikopter (H - Helicopter)
- Igen
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Igen
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Nem
- Egyéb (O - Other)
- Igen
38. Zajcsökkentő intézkedések
Tekintettel arra, hogy a repülőtér forgalmi körei nem érintenek lakott területeket, sőt meg sem közelítik azt, az üzemben tartó nem ír elő környezeti zajterhelés csökkentését célzó repülőtér használati eljárást, illetve fel- és leszállási eljárást.
A repülőtér elhelyezkedése miatt az üzemben tartó nem ír elő a földön végrehajtott műveletekből származó zajterhelés csökkentése érdekében eljárásokat.
Az esetleges zajterhelések elkerülése érdekében az üzemben tartó felhívja a figyelmet a forgalmi körökre történő be- és kisorolás rendjének esetében az Lt. és a látvarepülési szabályok betartására.
A repülőtér elhelyezkedése miatt az üzemben tartó nem ír elő a földön végrehajtott műveletekből származó zajterhelés csökkentése érdekében eljárásokat.
Az esetleges zajterhelések elkerülése érdekében az üzemben tartó felhívja a figyelmet a forgalmi körökre történő be- és kisorolás rendjének esetében az Lt. és a látvarepülési szabályok betartására.
40. További információk
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.