LHKH Kiskunfélegyháza Repülőtér

Utolsó frissítés: 2025.06.12.

1.  A repülőtér azonosítása

ICAO azonosítója
LHKH
A repülőtér neve
Kiskunfélegyháza Repülőtér
A repülőtér helységneve
Kiskunfélegyháza

2.  Elérhetőség

Cím
6100 Kiskunfélegyháza, VI. körzet, tanya 16.
Telefon
+36-30/995-9997, +36-30/943-0100
E-mail
simon_karoly@szvgtools.hu

 3. Galéria

 4.  Térképek

Megnevezése
Azonosítója
Letöltés
Hatálybalépés dátuma
ADC, VAC VFR-LHKH-ADC, VFR-LHKH-VAC 2025.06.12.

5.  A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai

A vonatkoztatási pont (ARP) adatai

Koordinátája
464409N 0195305E
Helye a repülőtéren
A repülőtéren

A repülőtér elhelyezkedése

Távolsága a településtől (KM)
Kiskunfélegyháza 4 KM
Iránya a településtől
40°
Tengerszint feletti magassága
318 FT

A mágneses eltérés adatai

A mágneses eltérés mértéke ( °)
5°08' K
A mágneses eltérés éves változása ( °)
+0°08'
A mágneses eltérés felmérésének éve
2024

A repülőtér üzembentartójának adatai

Neve
Kiskunfélegyházi Blue Sky Repülőklub
Címe
6100 Kiskunfélegyháza, IX. körzet, tanya 3/a
Telefon
+36-30/995-9997, +36-30/943-0100
Fax
NIL
Web
NIL
E-mail
simon_karoly@szvgtools.hu

A repülőtér adatai

Címe
6100 Kiskunfélegyháza, VI. körzet, tanya 16.
Telefon
+36-30/943-0100 (Apró András)
Fax
NIL
Web
NIL
E-mail
simon_karoly@szvgtools.hu
AFS
NIL
SITA
NIL
Egyéb
NIL
A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
VFR
Megjegyzés
Polgári célú speciális repülőtér

 6.  A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok

Megnevezése
Hívójele
Frekvencia
A kommunikáció során használható nyelvek
Üzemideje
Megjegyzés
NIL Kiskunfélegyháza Repülőtér 125.265 CH HU NIL A repülőtérre kijelölt frekvencia. Légiforgalmi szolgáltatás nincs.

7.  ​A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje

A repülőtér nyitvatartása
A tulajdonos előzetes engedélye alapján 08:00 LT-tól a polgári szürkület végéig
Vám és határőrség
NIL
Orvosi ellátás
NIL
AIS tájékoztatás
NIL
ATS jelentés (ARO)
NIL
Meteorológiai tájékoztatás
NIL
ATS
NIL
Tankolás
NIL
Földi kiszolgálás
NIL
Őrzés-védelem
NIL
Jégtelenítés
NIL
Megjegyzés
NIL

8.  Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök

Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
NIL
Üzemanyagfajták
NIL
Olajfajták
NIL
Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
NIL
Jégtelenítési eszközök
NIL
Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
NIL
Javító eszközök, javítási lehetőségek
NIL
Megjegyzés
NIL

9.  Utasellátás

Szállás
NIL
Étterem
NIL
Közlekedés
NIL
Orvosi ellátás
NIL
Bank és Posta
NIL
Turisztikai információ
NIL
Megjegyzés
NIL

10.  Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok

A repülőtér tűzoltó kategóriája
A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott 1-es kategória
Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
NIL
Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
A 85/2024 (IV. 17) Korm. rendelet 3. mellékletének 1. kategóriájához tartozó tűzoltóeszközök és felszerelések
Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
NIL
Megjegyzés
NIL

11.  Futópálya hóeltakarítási terv

Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
NIL
Hóeltakarítási sorrend
NIL
Megjegyzés
NIL

 12.  Előterek

Jelölése
Felülete
Teherbírása
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL

 13.  Gurulóutak

Jelölése
Felülete
Teherbírása
Szélessége (M)
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL NIL

14.  Ellenőrző pontok

Ellenőrző helyek és pontok adatai

Földrajzi adatai
NIL
Műszaki jellemzői
NIL
VOR ellenőrző pont
NIL
INS ellenőrző pont
NIL
Megjegyzés
NIL

15.  Gurulási eligazító rendszer és jelölések

Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
NIL
RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
RWY küszöb és szegély jelek, fényrendszerek
Megállító keresztfénysorok
NIL
Megjegyzés
NIL

 16.  Futópályák (RWY)

RWY azonosítója
Földrajzi iránya ( °)
Mágneses iránya ( °)
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Teherbírása
Felülete
Megjegyzés
10 99° 093° 758 160 10 t (3 t) A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni sport vagy közfeladat céljából
A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzembentartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzembentartó bezárja.
28 279° 273° 758 160 10 t (3 t) A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni sport vagy közfeladat céljából
A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzembentartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzembentartó bezárja.
17 173° 167° 536 140 10 t (3 t) A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni sport vagy közfeladat céljából
A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzembentartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzembentartó bezárja.
35 353° 347° 536 140 10 t (3 t) A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni sport vagy közfeladat céljából
A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzembentartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzembentartó bezárja.

 17.  Repülőtéri akadályok

RWY azonosítója
Akadály típusa
Tengerszint feletti magassága
Földfelszíntól mért magassága
Koordinátája
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL NIL NIL

 18.  A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Teherbírása
Felülete
Lejtése (%)
Megjegyzés
10 NIL NIL NIL NIL NIL NIL
28 NIL NIL NIL NIL NIL NIL
17 NIL NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL NIL

 19.  A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Lejtése (%)
Megjegyzés
10 NIL NIL NIL NIL
28 NIL NIL NIL NIL
17 NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL

 20.  A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Megjegyzés
10 NIL NIL NIL
28 NIL NIL NIL
17 NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL

 21.  A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Felülete
Akadálymentes terület (OFZ)
Megjegyzés
10 NIL NIL NIL NIL NIL
28 NIL NIL NIL NIL NIL
17 NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL

 22.  A futópálya közzétett távolságai

RWY azonosítója
TORA (M)
TODA (M)
ASDA (M)
LDA (M)
Megjegyzés
10 758 758 758 758 NIL
28 758 758 758 758 NIL
17 536 536 536 536 NIL
35 536 536 536 536 NIL

 23.  Bevezető fényrendszerek

RWY azonosítója
Típusa
Hosszúsága (M)
Intenzitása
Megjegyzés
10 NIL NIL NIL NIL
28 NIL NIL NIL NIL
17 NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL

 24.  Futópálya küszöbfények

RWY azonosítója
Színe
Keresztfénysor
Megjegyzés
10 NIL NIL NIL
28 NIL NIL NIL
17 NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL

 25.  Optikai siklópályarendszer fényei

RWY azonosítója
Típusa
Adatai
Megjegyzés
10 NIL NIL NIL
28 NIL NIL NIL
17 NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL

 26.  Futópálya földetérési zóna fényei

RWY azonosítója
Fényeinek hosszúsága (M)
Megjegyzés
10 NIL NIL
28 NIL NIL
17 NIL NIL
35 NIL NIL

 27.  Futópálya középvonal fényei

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Lámpatestek közötti távolság (M)
Színe
Intenzitása
Megjegyzés
10 NIL NIL NIL NIL NIL
28 NIL NIL NIL NIL NIL
17 NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL

 28.  Futópálya szegélyfények

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Lámpatestek közötti távolság (M)
Színe
Intenzitása
Megjegyzés
10 NIL NIL NIL NIL NIL
28 NIL NIL NIL NIL NIL
17 NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL

 29.  Futópálya végfények

RWY azonosítója
Színe
Megjegyzés
10 NIL NIL
28 NIL NIL
17 NIL NIL
35 NIL NIL

 30.  Futópálya szárnyfénysorok

RWY azonosítója
Színe
Megjegyzés
10 NIL NIL
28 NIL NIL
17 NIL NIL
35 NIL NIL

 31.  Biztonsági megállási terület (SWY) fényei

RWY azonosítója
Fényeinek hosszúsága (M)
Fényeinek színe
Megjegyzés
10 NIL NIL NIL
28 NIL NIL NIL
17 NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL

32.  Egyéb fények, tartalék áramforrások

ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
NIL
Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
NIL
Szélmérő helye és megvilágítása
NIL
Gurulóút középvonal fényei
NIL
Gurulóút szegély fényei
NIL
Tartalék áramellátás
NIL
Átváltási idő
NIL
Megjegyzés
NIL

33.  Helikopter leszálló pálya

TLOF vagy FATO THR koordinátái
NIL
TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
NIL
TLOF és FATO terület jelölése
NIL
TLOF és FATO terület méretei (M)
NIL
TLOF és FATO terület felülete
NIL
TLOF és FATO terület teherbírása
NIL
FATO Földrajzi iránya
NIL
FATO mágneses iránya
NIL
Deklarált távolságok
NIL
APP és FATO fényei
NIL
Megjegyzés
NIL

34.  Meteorológiai információs szolgálat

Kiszolgáló meteorológiai hivatal
HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
Üzemidő
H24
TAF készítéséért felelős hivatal
HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
TAF érvényességi időszak
NIL
TAF kiadási időtartama
NIL
Leszállási előrejelzés típusa
NIL
Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
NIL
Biztosított eligazítás/konzultáció
Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;
Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;
Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
Repülési dokumentáció
Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
Repülési dokumentáció nyelve
HU, EN
Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
Tájékoztatást biztosító ATS egység
Budapest FIC (kérésre)
Megjegyzés
NIL

35.  A repülőtéren kijelölt légterek

Megnevezése
LHSDZLHKH / KISKUNFELEGYHAZA Drop Zone
Oldalhatárai
464600N 0194546E - 464800N 0195100E - 464558N 0195533E - 464200N 0195600E - 464600N 0194546E
Felső és alsó határai (FT)
GND - FL135
A légtér osztálya
NIL
ATS szolgálat hívójele
NIL
A kommunikáció során használható nyelvek
HU
Átváltási magasság (FT)
10 000 FT
Megjegyzés
NIL

 36.  A repülőtéren elérhető rádiónavigációs és leszállító berendezések

Típusa
Azonosítója
Frekvenciái (MHZ, CH)
Üzemideje
Antennájának telepítési helyének foldrajzi koordinátája
A távolság mérő berendezés (DME) antenna tengerszint feletti magassága (FT)
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL NIL NIL NIL

37.  Repülőtéri szabályok

A repülőtéren végezhető repülőtevékenységek: melyek az illetékes szakhatóságok által előírtak, szerint továbbá a SERA (a többször módosított 923/2012 EU rendelet) szabályaiban meghatározott légijárműveknek és repülőeszközöknek, a SERA szabályai szerint, és annak betartásával.
A repülőtérre érvényes vegyes rendelkezések és előírások
Egyedi üzem végrehajtására és különböző repülőtevékenységeket végzők egymással történő együtt működésére vonatkozó helyi szabályok:
- A napi üzemek koordinálását a felelős vezető vagy helyettesi napi szinten szervezik az időjárás és repülőüzem vagy repülőüzemek függvényében.
- Helyi repülés végrehajtásakor, valamint minden felszálláskor vagy leszálláskor a légi jármű helyzetjelentéseit a 125,265 MHz frekvencián folytassa. A hívójel: „Kiskunfélegyháza – Repülőtér”.
- Motoros gépek hajtómű indítási eljárása minden esetben a guruló út előtti területen történik ezzel is csökkentve a zajterhelést.
- Légijárműveket nyűgözni a hangárok előtt erre kialakított területen lehet.
- A repülőteret csak az a légijármű használhatja, melynek parancsnoka előzetesen engedélyt kapott az üzemeltetőtől, kivéve a kényszerhelyzetben lévő légijárműveket.
- A repülőtéren egy időben egyszerre csak egy pályát lehet használni.
- A repülőtéren ejtőernyős üzem végrehajtása a tevékenységre vonatkozó előírások betartása mellett kizárólag az előzetesen, a jogszabályoknak megfelelően az üzemeltető hozzájárulásával, a repülőtér munkaterülete fölé igényelt, aktív eseti légtérben, az illetékes ATS egység tájékoztatása és engedélye alapján végezhető.
- Ejtőernyős ugrás ideje alatt a repülőtér munkaterületén és a felette lévő légtérben más repülőtevékenység nem folytatható.
- A szélirányok figyelembe vételével a repülőtéren az alábbi használatos pályairányokon lehet repüléseket végezni:
28 – as felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör
10 – es felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör
35 – ös felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör
17 – es felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör
A forgalmi körök repülése és a lakott területek feletti minimális magassága 1.000 feet (AGL) magasságon történik.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.

A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)

Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
Igen
Ballon (B - Balloon)
Igen
Ultra könnyű (U - Ultralight)
Igen
Sárkány (N - Hang glider)
Igen
Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
Igen
Szárazföldi (L - Landplane)
Igen
Siklóernyő (P - Paraglider)
Igen
Vitorlázó (E - Glider)
Igen
Kétéltű (A - Amphibian)
Igen
Helikopter (H - Helicopter)
Igen
Gyrokopter (G - Gyrocopter)
Igen
Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
Igen
Egyéb (O - Other)
Nem

38.  Zajcsökkentő intézkedések

A megadott „hajtómű indítás” és „hajtómű próba” eljárásokat a légi jármű vezető az alábbiakban leírt módon hajtsa végre:
- a hajtómű indítást a légi járművezető saját elhatározás alapján végezheti el a biztonsági előírások betartása mellett.
Általános szabályok:
- a hajtómű indítás közben a repülőgép előtt személyek nem tartózkodhatnak.
- oldalirányban a légcsavar mögötti területen állhat - a szárnyvégnél - a segítő.
- amennyiben a típus üzemeltetési kézikönyve előírja az indításhoz a tűzoltó készülék használatát, úgy egy szakképzett – szerelő, vagy pilóta - segítő közreműködését kell igénybe venni.
- a járó motorú légi járművet csak szakképzett személyzet közelítheti meg.
- amennyiben a légi jármű rendelkezik „helyzetjelző fényekkel”, úgy azt az indítás előtt működtetni kell.
- a „hajtómű próbát” a légi jármű vezető futópályán elfoglalt felszállási pozíciójában hajthatja végre.
- az érkező és induló motoros légi járművek számára lakot terület fölé 1000’ AGL magasság alatt berepülni tilos;
- a meghatározott iskolakörtől (forgalmi kör) való eltérés nem engedélyezett!
A szélirányok figyelembe vételével a repülőtéren az alábbi használatos pályairányokon lehet repüléseket végezni:
- 28 – as felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör
- 10 – es felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör
- 35 – ös felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör
- 17 – es felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör
A forgalmi körök repülése és a lakott területek feletti minimális magassága 1.000 feet (AGL) magasságon történik.
A Kiskunfélegyházi Repülőtér légtérének zajterhelésének csökkentése érdekében az alábbi helyi előírások alkalmazandók:
- a légi járművek motorellenőrzését, amely alapgáznál nagyobb teljesítmény beállítást igényel kizárólag a futópályán felszállási pozicióban lehet végrehajtani;
- a forgalmi kör magassága 300 m (1000’) AGL. Az előírt forgalmi körtől eltérni csak repülésbiztonsági okokból engedélyezett;
- az érkező és induló motoros légi járművek számára lakot terület fölé 300 m (1000’) AGL magasság alatt berepülni tilos;
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.

39.  Repülőtéri díjak

Egyeztetés szerint.

40.  További információk

A repülőteret csak előzetes bejelentkezés és kapcsolatfelvétel után lehet igénybevenni.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.