LHKH Kiskunfélegyháza Repülőtér
Utolsó frissítés: 2025.06.12.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHKH
- A repülőtér neve
- Kiskunfélegyháza Repülőtér
- A repülőtér helységneve
- Kiskunfélegyháza
2. Elérhetőség
- Cím
- 6100 Kiskunfélegyháza, VI. körzet, tanya 16.
- Telefon
- +36-30/995-9997, +36-30/943-0100
- simon_karoly@szvgtools.hu
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 464409N 0195305E
- Helye a repülőtéren
- A repülőtéren
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Kiskunfélegyháza 4 KM
- Iránya a településtől
- 40°
- Tengerszint feletti magassága
- 318 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 5°08' K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0°08'
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2024
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- Kiskunfélegyházi Blue Sky Repülőklub
- Címe
- 6100 Kiskunfélegyháza, IX. körzet, tanya 3/a
- Telefon
- +36-30/995-9997, +36-30/943-0100
- Fax
- NIL
- Web
- NIL
- simon_karoly@szvgtools.hu
A repülőtér adatai
- Címe
- 6100 Kiskunfélegyháza, VI. körzet, tanya 16.
- Telefon
- +36-30/943-0100 (Apró András)
- Fax
- NIL
- Web
- NIL
- simon_karoly@szvgtools.hu
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- NIL
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR
- Megjegyzés
- Polgári célú speciális repülőtér
6. A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok
Megnevezése
|
Hívójele
|
Frekvencia
|
A kommunikáció során használható nyelvek
|
Üzemideje
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
NIL | Kiskunfélegyháza Repülőtér | 125.265 CH | HU | NIL | A repülőtérre kijelölt frekvencia. Légiforgalmi szolgáltatás nincs. |
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- A tulajdonos előzetes engedélye alapján 08:00 LT-tól a polgári szürkület végéig
- Vám és határőrség
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- AIS tájékoztatás
- NIL
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- NIL
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- NIL
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
8. Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök
- Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
- NIL
- Üzemanyagfajták
- NIL
- Olajfajták
- NIL
- Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
- NIL
- Jégtelenítési eszközök
- NIL
- Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
- NIL
- Javító eszközök, javítási lehetőségek
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- NIL
- Étterem
- NIL
- Közlekedés
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- Bank és Posta
- NIL
- Turisztikai információ
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott 1-es kategória
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- NIL
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
- A 85/2024 (IV. 17) Korm. rendelet 3. mellékletének 1. kategóriájához tartozó tűzoltóeszközök és felszerelések
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
11. Futópálya hóeltakarítási terv
- Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
- NIL
- Hóeltakarítási sorrend
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
12. Előterek
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL |
13. Gurulóutak
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
14. Ellenőrző pontok
Ellenőrző helyek és pontok adatai
- Földrajzi adatai
- NIL
- Műszaki jellemzői
- NIL
- VOR ellenőrző pont
- NIL
- INS ellenőrző pont
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- NIL
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
- RWY küszöb és szegély jelek, fényrendszerek
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
16. Futópályák (RWY)
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
10 | 99° | 093° | 758 | 160 | 10 t (3 t) | Fű | A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni sport vagy közfeladat céljából A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzembentartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzembentartó bezárja. |
28 | 279° | 273° | 758 | 160 | 10 t (3 t) | Fű | A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni sport vagy közfeladat céljából A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzembentartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzembentartó bezárja. |
17 | 173° | 167° | 536 | 140 | 10 t (3 t) | Fű | A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni sport vagy közfeladat céljából A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzembentartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzembentartó bezárja. |
35 | 353° | 347° | 536 | 140 | 10 t (3 t) | Fű | A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni sport vagy közfeladat céljából A felület nedvességének függvényében bizonyos gépek mozgását az üzembentartó megtilthatja, jelentős felázás esetén a repülőteret az üzembentartó bezárja. |
17. Repülőtéri akadályok
RWY azonosítója
|
Akadály típusa
|
Tengerszint feletti magassága
|
Földfelszíntól mért magassága
|
Koordinátája
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
18. A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|
10 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
19. A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
10 | NIL | NIL | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL |
20. A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
10 | NIL | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL |
21. A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Felülete
|
Akadálymentes terület (OFZ)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
10 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
10 | 758 | 758 | 758 | 758 | NIL |
28 | 758 | 758 | 758 | 758 | NIL |
17 | 536 | 536 | 536 | 536 | NIL |
35 | 536 | 536 | 536 | 536 | NIL |
23. Bevezető fényrendszerek
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Hosszúsága (M)
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
10 | NIL | NIL | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL |
24. Futópálya küszöbfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Keresztfénysor
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
10 | NIL | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL |
25. Optikai siklópályarendszer fényei
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Adatai
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
10 | NIL | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL |
26. Futópálya földetérési zóna fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
10 | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL |
27. Futópálya középvonal fényei
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
10 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28. Futópálya szegélyfények
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
10 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
29. Futópálya végfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
10 | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL |
30. Futópálya szárnyfénysorok
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
10 | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL |
31. Biztonsági megállási terület (SWY) fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Fényeinek színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
10 | NIL | NIL | NIL |
28 | NIL | NIL | NIL |
17 | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL |
32. Egyéb fények, tartalék áramforrások
- ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
- NIL
- Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
- NIL
- Szélmérő helye és megvilágítása
- NIL
- Gurulóút középvonal fényei
- NIL
- Gurulóút szegély fényei
- NIL
- Tartalék áramellátás
- NIL
- Átváltási idő
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
33. Helikopter leszálló pálya
- TLOF vagy FATO THR koordinátái
- NIL
- TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
- NIL
- TLOF és FATO terület jelölése
- NIL
- TLOF és FATO terület méretei (M)
- NIL
- TLOF és FATO terület felülete
- NIL
- TLOF és FATO terület teherbírása
- NIL
- FATO Földrajzi iránya
- NIL
- FATO mágneses iránya
- NIL
- Deklarált távolságok
- NIL
- APP és FATO fényei
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
- Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
35. A repülőtéren kijelölt légterek
- Megnevezése
- LHSDZLHKH / KISKUNFELEGYHAZA Drop Zone
- Oldalhatárai
- 464600N 0194546E - 464800N 0195100E - 464558N 0195533E - 464200N 0195600E - 464600N 0194546E
- Felső és alsó határai (FT)
- GND - FL135
- A légtér osztálya
- NIL
- ATS szolgálat hívójele
- NIL
- A kommunikáció során használható nyelvek
- HU
- Átváltási magasság (FT)
- 10 000 FT
- Megjegyzés
- NIL
37. Repülőtéri szabályok
A repülőtéren végezhető repülőtevékenységek: melyek az illetékes szakhatóságok által előírtak, szerint továbbá a SERA (a többször módosított 923/2012 EU rendelet) szabályaiban meghatározott légijárműveknek és repülőeszközöknek, a SERA szabályai szerint, és annak betartásával. A repülőtérre érvényes vegyes rendelkezések és előírások Egyedi üzem végrehajtására és különböző repülőtevékenységeket végzők egymással történő együtt működésére vonatkozó helyi szabályok: - A napi üzemek koordinálását a felelős vezető vagy helyettesi napi szinten szervezik az időjárás és repülőüzem vagy repülőüzemek függvényében. - Helyi repülés végrehajtásakor, valamint minden felszálláskor vagy leszálláskor a légi jármű helyzetjelentéseit a 125,265 MHz frekvencián folytassa. A hívójel: „Kiskunfélegyháza – Repülőtér”. - Motoros gépek hajtómű indítási eljárása minden esetben a guruló út előtti területen történik ezzel is csökkentve a zajterhelést. - Légijárműveket nyűgözni a hangárok előtt erre kialakított területen lehet. - A repülőteret csak az a légijármű használhatja, melynek parancsnoka előzetesen engedélyt kapott az üzemeltetőtől, kivéve a kényszerhelyzetben lévő légijárműveket. - A repülőtéren egy időben egyszerre csak egy pályát lehet használni. - A repülőtéren ejtőernyős üzem végrehajtása a tevékenységre vonatkozó előírások betartása mellett kizárólag az előzetesen, a jogszabályoknak megfelelően az üzemeltető hozzájárulásával, a repülőtér munkaterülete fölé igényelt, aktív eseti légtérben, az illetékes ATS egység tájékoztatása és engedélye alapján végezhető. - Ejtőernyős ugrás ideje alatt a repülőtér munkaterületén és a felette lévő légtérben más repülőtevékenység nem folytatható. - A szélirányok figyelembe vételével a repülőtéren az alábbi használatos pályairányokon lehet repüléseket végezni: 28 – as felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör 10 – es felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör 35 – ös felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör 17 – es felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör A forgalmi körök repülése és a lakott területek feletti minimális magassága 1.000 feet (AGL) magasságon történik. További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Igen
- Ballon (B - Balloon)
- Igen
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Igen
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Igen
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Igen
- Vitorlázó (E - Glider)
- Igen
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Igen
- Helikopter (H - Helicopter)
- Igen
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Igen
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Igen
- Egyéb (O - Other)
- Nem
38. Zajcsökkentő intézkedések
A megadott „hajtómű indítás” és „hajtómű próba” eljárásokat a légi jármű vezető az alábbiakban leírt módon hajtsa végre: - a hajtómű indítást a légi járművezető saját elhatározás alapján végezheti el a biztonsági előírások betartása mellett. Általános szabályok: - a hajtómű indítás közben a repülőgép előtt személyek nem tartózkodhatnak. - oldalirányban a légcsavar mögötti területen állhat - a szárnyvégnél - a segítő. - amennyiben a típus üzemeltetési kézikönyve előírja az indításhoz a tűzoltó készülék használatát, úgy egy szakképzett – szerelő, vagy pilóta - segítő közreműködését kell igénybe venni. - a járó motorú légi járművet csak szakképzett személyzet közelítheti meg. - amennyiben a légi jármű rendelkezik „helyzetjelző fényekkel”, úgy azt az indítás előtt működtetni kell. - a „hajtómű próbát” a légi jármű vezető futópályán elfoglalt felszállási pozíciójában hajthatja végre. - az érkező és induló motoros légi járművek számára lakot terület fölé 1000’ AGL magasság alatt berepülni tilos; - a meghatározott iskolakörtől (forgalmi kör) való eltérés nem engedélyezett! A szélirányok figyelembe vételével a repülőtéren az alábbi használatos pályairányokon lehet repüléseket végezni: - 28 – as felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör - 10 – es felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör - 35 – ös felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör - 17 – es felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör A forgalmi körök repülése és a lakott területek feletti minimális magassága 1.000 feet (AGL) magasságon történik. A Kiskunfélegyházi Repülőtér légtérének zajterhelésének csökkentése érdekében az alábbi helyi előírások alkalmazandók: - a légi járművek motorellenőrzését, amely alapgáznál nagyobb teljesítmény beállítást igényel kizárólag a futópályán felszállási pozicióban lehet végrehajtani; - a forgalmi kör magassága 300 m (1000’) AGL. Az előírt forgalmi körtől eltérni csak repülésbiztonsági okokból engedélyezett; - az érkező és induló motoros légi járművek számára lakot terület fölé 300 m (1000’) AGL magasság alatt berepülni tilos; További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
39. Repülőtéri díjak
Egyeztetés szerint.
40. További információk
A repülőteret csak előzetes bejelentkezés és kapcsolatfelvétel után lehet igénybevenni. További információk az aktuális Repülőtér Rendben.