LHKA Kalocsa-Foktő Repülőtér

Utolsó frissítés: 2025.03.20.

1.  A repülőtér azonosítása

ICAO azonosítója
LHKA
A repülőtér neve
Kalocsa-Foktő Repülőtér
A repülőtér helységneve
Kalocsa

2.  Elérhetőség

Cím
6300 Kalocsa, Repülőtér (Hrsz.: kalocsai 5249 és foktői 0181/42)
Telefon
+36-20/777-9197, +36-30/348- 8133
E-mail
szabtradekft@gmail.com

 3. Galéria

 4.  Térképek

Megnevezése
Azonosítója
Letöltés
Hatálybalépés dátuma
ADC, VAC VFR-LHKA-ADC, VFR-LHKA-VAC 2025.03.20.

5.  A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai

A vonatkoztatási pont (ARP) adatai

Koordinátája
463252N 0185634E
Helye a repülőtéren
A futópálya középpontjában

A repülőtér elhelyezkedése

Távolsága a településtől (KM)
Kalocsa 3.6 KM
Iránya a településtől
275°
Tengerszint feletti magassága
299 FT

A mágneses eltérés adatai

A mágneses eltérés mértéke ( °)
5°12' K
A mágneses eltérés éves változása ( °)
+0°08'
A mágneses eltérés felmérésének éve
2024

A repülőtér üzembentartójának adatai

Neve
Aeroport Kalocsa Repülő- és Szabadidősport Egyesület
Címe
6300 Kalocsa, Repülőtér (Hrsz: 5249), Postacím: 6300 Kalocsa, Veres Péter út 70.
Telefon
+36-20/777-9197, +36-30/348- 8133
Fax
NIL
Web
NIL
E-mail
szabtradekft@gmail.com

A repülőtér adatai

Címe
6300 Kalocsa, Repülőtér (Hrsz.: kalocsai 5249 és foktői 0181/42)
Telefon
+36-20/777-9197 (Szabadi Tibor), +36-30/348- 8133 (Tóth Csaba)
Fax
NIL
Web
NIL
E-mail
szabtradekft@gmail.com
AFS
NIL
SITA
NIL
Egyéb
NIL
A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
VFR
Megjegyzés
Polgári célú speciális repülőtér

 6.  A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok

Megnevezése
Hívójele
Frekvencia
A kommunikáció során használható nyelvek
Üzemideje
Megjegyzés
Kalocsa-Foktő Repülőtér Kalocsa Rádió 135.390 CH HU Előre egyeztetett igény szerint NIL

7.  ​A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje

A repülőtér nyitvatartása
Maximum napkelte -30 perc és maximum napnyugta +45 perc között, de az alkonyi és esti szürkületi (twilight) időszaknál nem hosszabban, amelyik feltétel szigorúbb valamint VFR repülésre alkalmas körülmények között.
Vám és határőrség
NIL
Orvosi ellátás
NIL
AIS tájékoztatás
NIL
ATS jelentés (ARO)
NIL
Meteorológiai tájékoztatás
NIL
ATS
NIL
Tankolás
NIL
Földi kiszolgálás
NIL
Őrzés-védelem
NIL
Jégtelenítés
NIL
Megjegyzés
NIL

8.  Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök

Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
NIL
Üzemanyagfajták
NIL
Olajfajták
NIL
Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
NIL
Jégtelenítési eszközök
NIL
Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
NIL
Javító eszközök, javítási lehetőségek
NIL
Megjegyzés
NIL

9.  Utasellátás

Szállás
NIL
Étterem
NIL
Közlekedés
NIL
Orvosi ellátás
NIL
Bank és Posta
NIL
Turisztikai információ
NIL
Megjegyzés
NIL

10.  Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok

A repülőtér tűzoltó kategóriája
A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott 1, 2 és maximum 3-as kategória. Gazdasági tevékenységet csak az írásban feljogosított szervezetek végezhetnek.
Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
7 fő, a 85/2024 (IV.17) Korm. 3. melléklet 2.1 bek. b. pontjában előírt, a 45/2011. (XII.7.) BM rendeletben meghatározott tűzvédelmi szakvizsga. Nyitvatartási időben minimum, 1 fő tűzvédelmi szakvizsgával rendelkező és 1 db személygépjármű, vonóhoroggal biztosított.
Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
A 85/2024 (IV.17) Korm. 3. mellékletének 2.9 pontjában előírt mentő eszközök. A 85/2024 (IV.17) Korm. 3. mellékletében előírt, az 54/2014. BM rendeletben meghatározott, összesen legalább 150 tűzoltási egységgel rendelkező oltásteljesítményű kézi tűzoltó készülékek, melyek alkalmasak legalább az A, B és C osztályú tüzek oltására
Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
1 db személygépjármű vonóhoroggal
Megjegyzés
NIL

11.  Futópálya hóeltakarítási terv

Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
Kézi hólapát, útszóró só
Hóeltakarítási sorrend
A műveleti területen 2 cm hó vastagságig sószórás, felette kézi hótúrás, 3 cm-t meghaladó hó esetén óránkénti hótúrás, 15 cm felett külső alvállalkozó bevonásával gépi kotrás. A belső parkolóban 15 cm felett külső alvállalkozó bevonásával gépi kotrás.
Megjegyzés
20 kg útszóró só és 3 db kézi hólapát biztosított

 12.  Előterek

Jelölése
Felülete
Teherbírása
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL

 13.  Gurulóutak

Jelölése
Felülete
Teherbírása
Szélessége (M)
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL NIL

14.  Ellenőrző pontok

Ellenőrző helyek és pontok adatai

Földrajzi adatai
NIL
Műszaki jellemzői
NIL
VOR ellenőrző pont
NIL
INS ellenőrző pont
NIL
Megjegyzés
NIL

15.  Gurulási eligazító rendszer és jelölések

Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
NIL
RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
RWY küszöb és szegély jelek
Megállító keresztfénysorok
NIL
Megjegyzés
NIL

 16.  Futópályák (RWY)

RWY azonosítója
Földrajzi iránya ( °)
Mágneses iránya ( °)
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Teherbírása
Felülete
Megjegyzés
17 176° 171° 795 25 50 t Beton NIL
35 356° 351° 795 25 50 t Beton NIL

 17.  Repülőtéri akadályok

RWY azonosítója
Akadály típusa
Tengerszint feletti magassága
Földfelszíntól mért magassága
Koordinátája
Megjegyzés
17 Irányító torony NIL 15 M NIL Régi, használaton kívüli
17 Téglaépület NIL 4 M NIL NIL

 18.  A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Teherbírása
Felülete
Lejtése (%)
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL NIL

 19.  A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Lejtése (%)
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL

 20.  A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL

 21.  A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Szélessége (M)
Felülete
Akadálymentes terület (OFZ)
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL

 22.  A futópálya közzétett távolságai

RWY azonosítója
TORA (M)
TODA (M)
ASDA (M)
LDA (M)
Megjegyzés
17 795 795 795 795 NIL
35 795 795 795 795 NIL

 23.  Bevezető fényrendszerek

RWY azonosítója
Típusa
Hosszúsága (M)
Intenzitása
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL

 24.  Futópálya küszöbfények

RWY azonosítója
Színe
Keresztfénysor
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL

 25.  Optikai siklópályarendszer fényei

RWY azonosítója
Típusa
Adatai
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL

 26.  Futópálya földetérési zóna fényei

RWY azonosítója
Fényeinek hosszúsága (M)
Megjegyzés
17 NIL NIL
35 NIL NIL

 27.  Futópálya középvonal fényei

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Lámpatestek közötti távolság (M)
Színe
Intenzitása
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL

 28.  Futópálya szegélyfények

RWY azonosítója
Hosszúsága (M)
Lámpatestek közötti távolság (M)
Színe
Intenzitása
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL NIL NIL

 29.  Futópálya végfények

RWY azonosítója
Színe
Megjegyzés
17 NIL NIL
35 NIL NIL

 30.  Futópálya szárnyfénysorok

RWY azonosítója
Színe
Megjegyzés
17 NIL NIL
35 NIL NIL

 31.  Biztonsági megállási terület (SWY) fényei

RWY azonosítója
Fényeinek hosszúsága (M)
Fényeinek színe
Megjegyzés
17 NIL NIL NIL
35 NIL NIL NIL

32.  Egyéb fények, tartalék áramforrások

ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
NIL
Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
NIL
Szélmérő helye és megvilágítása
NIL
Gurulóút középvonal fényei
NIL
Gurulóút szegély fényei
NIL
Tartalék áramellátás
NIL
Átváltási idő
NIL
Megjegyzés
NIL

33.  Helikopter leszálló pálya

TLOF vagy FATO THR koordinátái
NIL
TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
NIL
TLOF és FATO terület jelölése
NIL
TLOF és FATO terület méretei (M)
NIL
TLOF és FATO terület felülete
NIL
TLOF és FATO terület teherbírása
NIL
FATO Földrajzi iránya
NIL
FATO mágneses iránya
NIL
Deklarált távolságok
NIL
APP és FATO fényei
NIL
Megjegyzés
NIL

34.  Meteorológiai információs szolgálat

Kiszolgáló meteorológiai hivatal
HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
Üzemidő
H24
TAF készítéséért felelős hivatal
HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
TAF érvényességi időszak
NIL
TAF kiadási időtartama
NIL
Leszállási előrejelzés típusa
NIL
Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
NIL
Biztosított eligazítás/konzultáció
Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;
Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;
Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
Repülési dokumentáció
Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
Repülési dokumentáció nyelve
HU, EN
Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
Tájékoztatást biztosító ATS egység
Budapest FIC (kérésre)
Megjegyzés
NIL

35.  A repülőtéren kijelölt légterek

Megnevezése
LHSDZLHKA / KALOCSA DROP ZONE
Oldalhatárai
463356N 0185419E - 463435N 0185817E - 463118N 0190123E - 463000N 0185519E - 463356N 0185419E
Felső és alsó határai (FT)
GND - FL135
A légtér osztálya
NIL
ATS szolgálat hívójele
Kalocsa Drop Zone
A kommunikáció során használható nyelvek
HU
Átváltási magasság (FT)
NIL
Megjegyzés
NIL

 36.  A repülőtéren elérhető rádiónavigációs és leszállító berendezések

Típusa
Azonosítója
Frekvenciái (MHZ, CH)
Üzemideje
Antennájának telepítési helyének foldrajzi koordinátája
A távolság mérő berendezés (DME) antenna tengerszint feletti magassága (FT)
Megjegyzés
NIL NIL NIL NIL NIL NIL NIL

37.  Repülőtéri szabályok

Az LHKA Repülőtéren különféle SES, UL, motoros, hőlégballon, ejtőernyős, repülőtevékenység végezhető külön- külön és együttesen is. Bármilyen repülőtevékenység végrehajtása esetén a légiközlekedésre vonatkozó magyar jogszabályokat, a foglalkozási szabályokat és a nemzetközi szerződéseket be kell tartani.
Az LHKA Repülőtéren a „szolgálat”: üzemidőben, a napi kommunikációs (gurulás, felszállás, leszállás, stb.) feladatokat ellátó szervezet az AEROPORT KALOCSA EGYESÜLET, mint üzemeltető által kijelölt személy.
Egyedi üzemek végrehajtására és párhuzamos üzemek egymással valamint a szolgálattal történő együttműködésére vonatkozó helyi szabályok:
A munkaterületek berendezésénél fő szabályként kell figyelembe venni, hogy a kijelölt futópályán történő műveletek elsőbbséget élveznek.
A kijelölt futópályán és az ezen kívül lévő beton, ill. füves területeken, a párhuzamos üzemelés nem megengedett.
A starthelyeknek, műveleti területeknek egymással kétoldali közvetlen rádiókapcsolatot kell fenntartaniuk.
A repülések zavartalan és biztonságos végrehajtása érdekében minden repülési napon, az egyes tevékenységek megkezdése előtt előzetes egyeztetés szükséges.
Amennyiben többféle üzem zajlik az LHKA Repülőtéren és annak környezetében, az LHKA Repülőtér szolgálata határozza meg a starthely berendezését és elkülönítését, valamint fogja össze a különböző műveletek napközbeni munkáját is.
Az LHKA Repülőtér szolgálata a repülőüzem megkezdésétől a startzárásáig tart.
A kijelölt szolgálatot ellátó személy repülést csak megfelelő helyettesről való gondoskodás után folytathat.
Abban az esetben, ha kétfajta repülőüzem zajlik az LHKA Repülőtéren, akkor azok mindig ellentétes irányú iskolaköröket repülnek. Több üzem esetén a motoros repülőgéppel egy iskola körön a segédmotoros légijárművek a másik körön repülhetnek.
Egyidőben, azonos irányú iskolakörön motoros repülőgép, segédmotoros sárkány, a motor nélküli légijárművekkel nem indítható. Bármelyik iskolakörön, a következő felszállás csak az előző felszálló első fordulója után hajtható végre.
Motor nélküli repülőeszközök csak 400 m-es magasság felett lépheti át az üzemek közötti semleges mezőt.
A motoros légijárművek (motoros repülőgép, motoros UL repülőgép, motoros sárkányrepülőgép) a kijelölt beton pályáról üzemelhetnek. A motoros repülés 300 m illetve 200 m magasságú iskolakörön történik, attól függően, hogy nagy vagy kis iskolakörön repülnek.
Ejtőernyős és műrepülő üzem csak érvényes DropZone légtérigénylés esetén hajtható végre, a HungaroControl Zrt.- el és az MH LVIK- al megkötött, érvényes együttműködési megállapodások, ill. a vonatkozó repülési és ejtőernyős előírások betartása mellett.
Ejtőernyős ugrás esetén, a vonatkozó általános szabályok betartásán felül, az LHKA Repülőtér szolgálattal együttműködve, a földi rádió berendezés kezelő köteles az ugratás idejére az DropZone légtér teljes keresztmetszetében a légijárműveket, siklóernyőket, stb. ill. a földön mozgó légijárműveket, gépjárműveket tájékoztatni, a légteret biztosítani.
Műrepülés, az LHKA Repülőtér szolgálattal történt egyeztetés után, csak az előre meghatározott légtérben lehetséges.
Az LHKA Repülőtér a PAKSI ATOMERŐMŰ közelében van, ezért Nyugati irányból az repülőteret csak ennek figyelembevételével szabad megközelíteni és elhagyni.
Az LHKA Repülőtéren, annak légterében bármilyen önálló tevékenységet (repülés, közlekedés, stb.) folytató személy (légijármű vezető, földi rádió berendezés kezelő, gépjárművel behajtási engedéllyel rendelkező, stb.) köteles az LHKA Reptérrend- ből az üzemeltető szervezetnél előzetesen vizsgát tenni és a vonatkozó előírásokat betartani!
A vizsgáról írásos dokumentumot kell készíteni, azt az engedéllyel rendelkezőnek az LHKA Reptéren tartózkodás idején magánál kell tartania és az ellenőrzésre jogosult személyek, szervezetek részére be kell mutatnia.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.

A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)

Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
Igen
Ballon (B - Balloon)
Igen
Ultra könnyű (U - Ultralight)
Igen
Sárkány (N - Hang glider)
Igen
Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
Igen
Szárazföldi (L - Landplane)
Igen
Siklóernyő (P - Paraglider)
Igen
Vitorlázó (E - Glider)
Igen
Kétéltű (A - Amphibian)
Nem
Helikopter (H - Helicopter)
Igen
Gyrokopter (G - Gyrocopter)
Igen
Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
Nem
Egyéb (O - Other)
Nem

38.  Zajcsökkentő intézkedések

A lakott területek zajvédelme és a zaj csökkentése érdekében a motoros, illetve segédmotoros légijárművek a lakott települések érintése nélkül kötelesek az iskola kört (kis és nagy) felépíteni, a ki- és a berepüléseiket végrehajtani.
Ettől eltérni (pld.: egy település feletti repülés, stb. esetén) csak a lakott területek feletti repülések végrehajtására vonatkozó szabályok (pld. min. 400 m magasság, stb.), különösen szigorú betartása mellett lehetséges.
A földön végrehajtott, repülés előtti műveleteket (hajtómű- próbázás), az abból származó zajcsökkentés érdekében, csak a legszükségesebb ideig szabad végezni, közvetlenül a futópályára gurulás előtti helyen.
A földön végrehajtott, repülés utáni műveleteket (hajtómű- visszahűtés), az abból származó zajcsökkentés érdekében, csak a legszükségesebb ideig szabad végezni.
A földön végrehajtott egyéb műveleteket (karbantartással kapcsolatos hajtómű- járatás, próbázás, stb.) az abból származó zajcsökkentés érdekében csak nappali, 08.00 és 18.00 között időszakban szabad végezni.
Az LHKA Repülőtéren, a légiközlekedésből származó zaj terhelési határértéke nappal (06.00 és 22.00 között) LTH = 65 dB, éjjel (22.00 és 06.00 között) LTH = 55 dB, az L AM, kö megítélési szintre. A zaj terhelési határértékei a zajtól védendő lakott területeken teljesüljenek.

39.  Repülőtéri díjak

NIL

40.  További információk

További információk az aktuális Repülőtér Rendben.