LHKA Kalocsa-Foktő Repülőtér
Utolsó frissítés: 2025.03.20.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHKA
- A repülőtér neve
- Kalocsa-Foktő Repülőtér
- A repülőtér helységneve
- Kalocsa
2. Elérhetőség
- Cím
- 6300 Kalocsa, Repülőtér (Hrsz.: kalocsai 5249 és foktői 0181/42)
- Telefon
- +36-20/777-9197, +36-30/348- 8133
- szabtradekft@gmail.com
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 463252N 0185634E
- Helye a repülőtéren
- A futópálya középpontjában
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Kalocsa 3.6 KM
- Iránya a településtől
- 275°
- Tengerszint feletti magassága
- 299 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 5°12' K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0°08'
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2024
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- Aeroport Kalocsa Repülő- és Szabadidősport Egyesület
- Címe
- 6300 Kalocsa, Repülőtér (Hrsz: 5249), Postacím: 6300 Kalocsa, Veres Péter út 70.
- Telefon
- +36-20/777-9197, +36-30/348- 8133
- Fax
- NIL
- Web
- NIL
- szabtradekft@gmail.com
A repülőtér adatai
- Címe
- 6300 Kalocsa, Repülőtér (Hrsz.: kalocsai 5249 és foktői 0181/42)
- Telefon
- +36-20/777-9197 (Szabadi Tibor), +36-30/348- 8133 (Tóth Csaba)
- Fax
- NIL
- Web
- NIL
- szabtradekft@gmail.com
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- NIL
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR
- Megjegyzés
- Polgári célú speciális repülőtér
6. A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok
Megnevezése
|
Hívójele
|
Frekvencia
|
A kommunikáció során használható nyelvek
|
Üzemideje
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
Kalocsa-Foktő Repülőtér | Kalocsa Rádió | 135.390 CH | HU | Előre egyeztetett igény szerint | NIL |
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- Maximum napkelte -30 perc és maximum napnyugta +45 perc között, de az alkonyi és esti szürkületi (twilight) időszaknál nem hosszabban, amelyik feltétel szigorúbb valamint VFR repülésre alkalmas körülmények között.
- Vám és határőrség
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- AIS tájékoztatás
- NIL
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- NIL
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- NIL
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
8. Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök
- Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
- NIL
- Üzemanyagfajták
- NIL
- Olajfajták
- NIL
- Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
- NIL
- Jégtelenítési eszközök
- NIL
- Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
- NIL
- Javító eszközök, javítási lehetőségek
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- NIL
- Étterem
- NIL
- Közlekedés
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- Bank és Posta
- NIL
- Turisztikai információ
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott 1, 2 és maximum 3-as kategória. Gazdasági tevékenységet csak az írásban feljogosított szervezetek végezhetnek.
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- 7 fő, a 85/2024 (IV.17) Korm. 3. melléklet 2.1 bek. b. pontjában előírt, a 45/2011. (XII.7.) BM rendeletben meghatározott tűzvédelmi szakvizsga. Nyitvatartási időben minimum, 1 fő tűzvédelmi szakvizsgával rendelkező és 1 db személygépjármű, vonóhoroggal biztosított.
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
- A 85/2024 (IV.17) Korm. 3. mellékletének 2.9 pontjában előírt mentő eszközök. A 85/2024 (IV.17) Korm. 3. mellékletében előírt, az 54/2014. BM rendeletben meghatározott, összesen legalább 150 tűzoltási egységgel rendelkező oltásteljesítményű kézi tűzoltó készülékek, melyek alkalmasak legalább az A, B és C osztályú tüzek oltására
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
- 1 db személygépjármű vonóhoroggal
- Megjegyzés
- NIL
11. Futópálya hóeltakarítási terv
- Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
- Kézi hólapát, útszóró só
- Hóeltakarítási sorrend
- A műveleti területen 2 cm hó vastagságig sószórás, felette kézi hótúrás, 3 cm-t meghaladó hó esetén óránkénti hótúrás, 15 cm felett külső alvállalkozó bevonásával gépi kotrás. A belső parkolóban 15 cm felett külső alvállalkozó bevonásával gépi kotrás.
- Megjegyzés
- 20 kg útszóró só és 3 db kézi hólapát biztosított
12. Előterek
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL |
13. Gurulóutak
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
14. Ellenőrző pontok
Ellenőrző helyek és pontok adatai
- Földrajzi adatai
- NIL
- Műszaki jellemzői
- NIL
- VOR ellenőrző pont
- NIL
- INS ellenőrző pont
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- NIL
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
- RWY küszöb és szegély jelek
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
16. Futópályák (RWY)
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
17 | 176° | 171° | 795 | 25 | 50 t | Beton | NIL |
35 | 356° | 351° | 795 | 25 | 50 t | Beton | NIL |
17. Repülőtéri akadályok
RWY azonosítója
|
Akadály típusa
|
Tengerszint feletti magassága
|
Földfelszíntól mért magassága
|
Koordinátája
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
17 | Irányító torony | NIL | 15 M | NIL | Régi, használaton kívüli |
17 | Téglaépület | NIL | 4 M | NIL | NIL |
18. A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
19. A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL |
20. A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL |
21. A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Felülete
|
Akadálymentes terület (OFZ)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
17 | 795 | 795 | 795 | 795 | NIL |
35 | 795 | 795 | 795 | 795 | NIL |
23. Bevezető fényrendszerek
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Hosszúsága (M)
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL |
24. Futópálya küszöbfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Keresztfénysor
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL |
25. Optikai siklópályarendszer fényei
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Adatai
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL |
26. Futópálya földetérési zóna fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
17 | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL |
27. Futópálya középvonal fényei
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28. Futópálya szegélyfények
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
29. Futópálya végfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
17 | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL |
30. Futópálya szárnyfénysorok
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
17 | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL |
31. Biztonsági megállási terület (SWY) fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Fényeinek színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
17 | NIL | NIL | NIL |
35 | NIL | NIL | NIL |
32. Egyéb fények, tartalék áramforrások
- ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
- NIL
- Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
- NIL
- Szélmérő helye és megvilágítása
- NIL
- Gurulóút középvonal fényei
- NIL
- Gurulóút szegély fényei
- NIL
- Tartalék áramellátás
- NIL
- Átváltási idő
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
33. Helikopter leszálló pálya
- TLOF vagy FATO THR koordinátái
- NIL
- TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
- NIL
- TLOF és FATO terület jelölése
- NIL
- TLOF és FATO terület méretei (M)
- NIL
- TLOF és FATO terület felülete
- NIL
- TLOF és FATO terület teherbírása
- NIL
- FATO Földrajzi iránya
- NIL
- FATO mágneses iránya
- NIL
- Deklarált távolságok
- NIL
- APP és FATO fényei
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
- Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
35. A repülőtéren kijelölt légterek
- Megnevezése
- LHSDZLHKA / KALOCSA DROP ZONE
- Oldalhatárai
- 463356N 0185419E - 463435N 0185817E - 463118N 0190123E - 463000N 0185519E - 463356N 0185419E
- Felső és alsó határai (FT)
- GND - FL135
- A légtér osztálya
- NIL
- ATS szolgálat hívójele
- Kalocsa Drop Zone
- A kommunikáció során használható nyelvek
- HU
- Átváltási magasság (FT)
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
37. Repülőtéri szabályok
Az LHKA Repülőtéren különféle SES, UL, motoros, hőlégballon, ejtőernyős, repülőtevékenység végezhető külön- külön és együttesen is. Bármilyen repülőtevékenység végrehajtása esetén a légiközlekedésre vonatkozó magyar jogszabályokat, a foglalkozási szabályokat és a nemzetközi szerződéseket be kell tartani. Az LHKA Repülőtéren a „szolgálat”: üzemidőben, a napi kommunikációs (gurulás, felszállás, leszállás, stb.) feladatokat ellátó szervezet az AEROPORT KALOCSA EGYESÜLET, mint üzemeltető által kijelölt személy. Egyedi üzemek végrehajtására és párhuzamos üzemek egymással valamint a szolgálattal történő együttműködésére vonatkozó helyi szabályok: A munkaterületek berendezésénél fő szabályként kell figyelembe venni, hogy a kijelölt futópályán történő műveletek elsőbbséget élveznek. A kijelölt futópályán és az ezen kívül lévő beton, ill. füves területeken, a párhuzamos üzemelés nem megengedett. A starthelyeknek, műveleti területeknek egymással kétoldali közvetlen rádiókapcsolatot kell fenntartaniuk. A repülések zavartalan és biztonságos végrehajtása érdekében minden repülési napon, az egyes tevékenységek megkezdése előtt előzetes egyeztetés szükséges. Amennyiben többféle üzem zajlik az LHKA Repülőtéren és annak környezetében, az LHKA Repülőtér szolgálata határozza meg a starthely berendezését és elkülönítését, valamint fogja össze a különböző műveletek napközbeni munkáját is. Az LHKA Repülőtér szolgálata a repülőüzem megkezdésétől a startzárásáig tart. A kijelölt szolgálatot ellátó személy repülést csak megfelelő helyettesről való gondoskodás után folytathat. Abban az esetben, ha kétfajta repülőüzem zajlik az LHKA Repülőtéren, akkor azok mindig ellentétes irányú iskolaköröket repülnek. Több üzem esetén a motoros repülőgéppel egy iskola körön a segédmotoros légijárművek a másik körön repülhetnek. Egyidőben, azonos irányú iskolakörön motoros repülőgép, segédmotoros sárkány, a motor nélküli légijárművekkel nem indítható. Bármelyik iskolakörön, a következő felszállás csak az előző felszálló első fordulója után hajtható végre. Motor nélküli repülőeszközök csak 400 m-es magasság felett lépheti át az üzemek közötti semleges mezőt. A motoros légijárművek (motoros repülőgép, motoros UL repülőgép, motoros sárkányrepülőgép) a kijelölt beton pályáról üzemelhetnek. A motoros repülés 300 m illetve 200 m magasságú iskolakörön történik, attól függően, hogy nagy vagy kis iskolakörön repülnek. Ejtőernyős és műrepülő üzem csak érvényes DropZone légtérigénylés esetén hajtható végre, a HungaroControl Zrt.- el és az MH LVIK- al megkötött, érvényes együttműködési megállapodások, ill. a vonatkozó repülési és ejtőernyős előírások betartása mellett. Ejtőernyős ugrás esetén, a vonatkozó általános szabályok betartásán felül, az LHKA Repülőtér szolgálattal együttműködve, a földi rádió berendezés kezelő köteles az ugratás idejére az DropZone légtér teljes keresztmetszetében a légijárműveket, siklóernyőket, stb. ill. a földön mozgó légijárműveket, gépjárműveket tájékoztatni, a légteret biztosítani. Műrepülés, az LHKA Repülőtér szolgálattal történt egyeztetés után, csak az előre meghatározott légtérben lehetséges. Az LHKA Repülőtér a PAKSI ATOMERŐMŰ közelében van, ezért Nyugati irányból az repülőteret csak ennek figyelembevételével szabad megközelíteni és elhagyni. Az LHKA Repülőtéren, annak légterében bármilyen önálló tevékenységet (repülés, közlekedés, stb.) folytató személy (légijármű vezető, földi rádió berendezés kezelő, gépjárművel behajtási engedéllyel rendelkező, stb.) köteles az LHKA Reptérrend- ből az üzemeltető szervezetnél előzetesen vizsgát tenni és a vonatkozó előírásokat betartani! A vizsgáról írásos dokumentumot kell készíteni, azt az engedéllyel rendelkezőnek az LHKA Reptéren tartózkodás idején magánál kell tartania és az ellenőrzésre jogosult személyek, szervezetek részére be kell mutatnia. További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Igen
- Ballon (B - Balloon)
- Igen
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Igen
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Igen
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Igen
- Vitorlázó (E - Glider)
- Igen
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Nem
- Helikopter (H - Helicopter)
- Igen
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Igen
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Nem
- Egyéb (O - Other)
- Nem
38. Zajcsökkentő intézkedések
A lakott területek zajvédelme és a zaj csökkentése érdekében a motoros, illetve segédmotoros légijárművek a lakott települések érintése nélkül kötelesek az iskola kört (kis és nagy) felépíteni, a ki- és a berepüléseiket végrehajtani. Ettől eltérni (pld.: egy település feletti repülés, stb. esetén) csak a lakott területek feletti repülések végrehajtására vonatkozó szabályok (pld. min. 400 m magasság, stb.), különösen szigorú betartása mellett lehetséges. A földön végrehajtott, repülés előtti műveleteket (hajtómű- próbázás), az abból származó zajcsökkentés érdekében, csak a legszükségesebb ideig szabad végezni, közvetlenül a futópályára gurulás előtti helyen. A földön végrehajtott, repülés utáni műveleteket (hajtómű- visszahűtés), az abból származó zajcsökkentés érdekében, csak a legszükségesebb ideig szabad végezni. A földön végrehajtott egyéb műveleteket (karbantartással kapcsolatos hajtómű- járatás, próbázás, stb.) az abból származó zajcsökkentés érdekében csak nappali, 08.00 és 18.00 között időszakban szabad végezni. Az LHKA Repülőtéren, a légiközlekedésből származó zaj terhelési határértéke nappal (06.00 és 22.00 között) LTH = 65 dB, éjjel (22.00 és 06.00 között) LTH = 55 dB, az L AM, kö megítélési szintre. A zaj terhelési határértékei a zajtól védendő lakott területeken teljesüljenek.
39. Repülőtéri díjak
NIL
40. További információk
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.