LHJK Jakab-Csík Repülőtér
Utolsó frissítés: 2025.02.20.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHJK
- A repülőtér neve
- Jakab-Csík Repülőtér
- A repülőtér helységneve
- Jakabszállás
2. Elérhetőség
- Cím
- 6078 Jakabszállás, 035/94 hrsz.
- Telefon
- +36-20/379-1941
- airport@lhjk.info
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 464451N 0193626E
- Helye a repülőtéren
- Az A jelű gurulóúton
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Jakabszállás 1.7 KM
- Iránya a településtől
- 170°
- Tengerszint feletti magassága
- 364 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 5°42' K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0°12'
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2024
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- Autoflex-Holding Kft.
- Címe
- 6000 Kecskemét, Kadafalva-Heliport, Hrsz. 11751/1
- Telefon
- +36-20/379-1941
- Fax
- NIL
- Web
- https://www.lhjk.info
- airport@lhjk.info
A repülőtér adatai
- Címe
- 6078 Jakabszállás, 035/94 hrsz.
- Telefon
- +36-20/379-1941 (H. Szabó Sándor)
- Fax
- NIL
- Web
- https://www.lhjk.info
- airport@lhjk.info
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- NIL
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR, NVFR
- Megjegyzés
- Polgári célú speciális repülőtér
6. A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok
Megnevezése
|
Hívójele
|
Frekvencia
|
A kommunikáció során használható nyelvek
|
Üzemideje
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
NIL | Jakabszállás | 125.210 CH | HU | Nyitvatartás szerint | NIL |
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- 0800L – Polgári szürkület végéig előzetes bejelentés alapján, mely az üzemben tartó előzetes engedélyével hosszabbítható́ hétköznaponként 22:00L-ig. Az engedély kérelmezésének részletes szabályai a repülőtérrend helyi előírásokról szóló́ pontjában található́.
- Vám és határőrség
- NIL
- Orvosi ellátás
- Elsősegély a repülőtéren nyitvatartás alatt, kórház Kecskemét településen éjjel- nappal.
- AIS tájékoztatás
- NIL
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- Elérhető: 100L és JETA1; a repülőtér nyitvatartása alatt
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- H24
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
8. Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök
- Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
- NIL
- Üzemanyagfajták
- 100LL, JET A1
- Olajfajták
- NIL
- Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
-
Fix tüzelőanyag töltőállomás;
100LL kapacitás 20 000 liter, elérhető 5 000 liter;
JETA1 kapacitás 10 000 liter, elérhető 5 000 liter
- Jégtelenítési eszközök
- NIL
- Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
- Korlátozottan, előzetes egyeztetés szerint
- Javító eszközök, javítási lehetőségek
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- Aero Hotel, Jakabszállás, Külterület Hrsz. 035/98 Tel.: +36 76 382770, Email.: info@aerohotel.hu
- Étterem
- Aero Hotel, Jakabszállás, Külterület Hrsz. 035/98 Tel.: +36 76 382770, Email.: info@aerohotel.hu
- Közlekedés
- Taxi, autóbérlés
- Orvosi ellátás
- Elsősegély a repülőtéren, kórház Kecskemét városban.
- Bank és Posta
- Kecskemét városban.
- Turisztikai információ
- Aero Hotel, Jakabszállás, Külterület Hrsz. 035/98 Tel.: +36 76 382770, Email.: info@aerohotel.hu
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott 1-es kategória, előzetes kérelem alapján 3. kategória. A kérelem benyújtásának részletes szabályai a Repülőtér Rend helyi előírásokról szóló pontjában található.
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- Összesen 2 fő, tűzoltó alaptanfolyam vagytűzvédelmi szakvizsgával
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
-
A 85/2024 (IV. 17) Korm. rendelet 3. mellékletének 3. kategóriájához tartozó tűzoltóeszközök és felszerelések;
Tömlők 20 m hosszúságban, 50 és 64 mm átmérőben habsugárcsövek, sugárcsövek, áttétkapcsok,
Általános létra 1 db,
AIDS kesztyű 1 doboz,
Feszítővas, 95 cm 1 db,
Nagy teherbírású fémfűrész, tartalék lapokkal 1 db,
Balta 1 db,
Kalapács 1,8 kg 1 db,
Ásólapát 1 db,
Csípőfogó 1,6 cm vágóéllel 1 db,
Kombinált fogó 20 cm 1 db,
Cső- és vízpumpa fogó 25 cm 1 db,
Elsősegély doboz „C” kategóriás járművekhez 1 db
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
-
1 db személygépjármű vonóhoroggal,
1 db John Deere traktor,
2 db Caterpillar homlokrakodó
- Megjegyzés
- NIL
11. Futópálya hóeltakarítási terv
- Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
- 1 db John Deere traktor hótolóval és seprűvel
- Hóeltakarítási sorrend
- Futópálya, szilárd burkolatú gurulóutak
- Megjegyzés
- NIL
12. Előterek
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
NIL | Fű | 5.5 t (1 t) |
A füves területek - beleértve a füves előteret - teherbírása erősen függ a talaj állapotától, ezért csak saját felelősségre, az üzemben tartó előzetes tájékoztatása alapján használhatók. Ezek állapotáról, aktuális teherbírásártól telefonon tájékoztatás kérhető a repülőtér vezetőtől. Akkor számít nedvesnek a futópálya felszíne, amennyiben a locsolástól, a földfelszín feletti felhőzetből, vagy egyéb körülmény miatt az 1 négyzetméterre jutó cseppfolyós halmazállapotú anyagok egységnyi száma 1 perc alatt meghaladja a 100-at. A mérésnél csak a 0.5 milliméternél nagyobb egységnyi cseppfolyós halmazállapotú folyadékot kell figyelembe venni. |
13. Gurulóutak
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
A | Aszfalt | 5.5 t | NIL | NIL |
B | Egyéb | 5.5 t | NIL | Térkő burkolat |
C | Aszfalt | 5.5 t | NIL | NIL |
D | Egyéb | 5.5 t | NIL | Térkő burkolat |
E | Egyéb | 5.5 t | NIL | Térkő burkolat |
14. Ellenőrző pontok
Ellenőrző helyek és pontok adatai
- Földrajzi adatai
- NIL
- Műszaki jellemzői
- NIL
- VOR ellenőrző pont
- NIL
- INS ellenőrző pont
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- Gurulóút, futópálya várópont jelek
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
-
Futópályán középvonal burkolati jel, valamint szegély és pályavég fények a bevezető és futópálya fények pontnak megfelelően.
Aszfalt és térkő burkolatú gurulóutakon, gurulási tájékoztató és futópálya azonosító táblák, valamint várópont burkolati jelek és gurulóút fények.
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
16. Futópályák (RWY)
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
14 | 146° | 141° | 800 | 18 | 5.5 t | Aszfalt | Lásd: Előterek megjegyzését |
32 | 326° | 321° | 800 | 18 | 5.5 t | Aszfalt | Lásd: Előterek megjegyzését |
17. Repülőtéri akadályok
RWY azonosítója
|
Akadály típusa
|
Tengerszint feletti magassága
|
Földfelszíntól mért magassága
|
Koordinátája
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
14 | Lakott terület, település | 464 FT | 100 FT | 464543.6N 0193601.9E | 343°-ra és 1704 M-re az ARP-től |
14 | Facsoport | 464 FT | 100 FT | 464509.9N 0193559.3E | 316°-ra és 813 M-re az ARP-től |
14 | Facsoport | 464 FT | 100 FT | 464503.1N 0193554.7E | 299°-ra és 761 M-re az ARP-től |
14 | Épületek | 414 FT | 50 FT | 464453.2N 0193623.2E | 322°-ra és 86 M-re az ARP-től |
14 | Tanya | 414 FT | 50 FT | 464449.1N 0193605.1E | 263°-ra és 446 M-re az ARP-től |
14 | Facsoport | 464 FT | 100 FT | 464418.6N 0193656.1E | 148°-ra és 1187 M-re az ARP-től |
18. A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|
14 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
32 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
19. A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
14 | NIL | NIL | NIL | NIL |
32 | NIL | NIL | NIL | NIL |
20. A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
14 | NIL | NIL | NIL |
32 | NIL | NIL | NIL |
21. A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Felülete
|
Akadálymentes terület (OFZ)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
14 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
32 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
14 | 800 | 1000 | 1000 | 800 | Lásd: Előterek megjegyzését |
32 | 800 | 892 | 892 | 800 | Lásd: Előterek megjegyzését |
23. Bevezető fényrendszerek
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Hosszúsága (M)
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
14 | NIL | NIL | NIL | NIL |
32 | NIL | NIL | NIL | NIL |
24. Futópálya küszöbfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Keresztfénysor
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
14 | Piros | NIL | 18 M |
32 | Piros | NIL | 18 M |
25. Optikai siklópályarendszer fényei
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Adatai
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
14 | NIL | NIL | NIL |
32 | NIL | NIL | NIL |
26. Futópálya földetérési zóna fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
14 | NIL | NIL |
32 | NIL | NIL |
27. Futópálya középvonal fényei
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
14 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
32 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28. Futópálya szegélyfények
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
14 | NIL | 50 | Fehér | NIL | NIL |
32 | NIL | 50 | Fehér | NIL | NIL |
29. Futópálya végfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
14 | Piros | 18 M |
32 | Piros | 18 M |
30. Futópálya szárnyfénysorok
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
14 | NIL | NIL |
32 | NIL | NIL |
31. Biztonsági megállási terület (SWY) fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Fényeinek színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
14 | NIL | NIL | NIL |
32 | NIL | NIL | NIL |
32. Egyéb fények, tartalék áramforrások
- ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
- NIL
- Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
- NIL
- Szélmérő helye és megvilágítása
- NIL
- Gurulóút középvonal fényei
- NIL
- Gurulóút szegély fényei
- NIL
- Tartalék áramellátás
- Van, kézi átkapcsolással
- Átváltási idő
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
33. Helikopter leszálló pálya
- TLOF vagy FATO THR koordinátái
- NIL
- TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
- NIL
- TLOF és FATO terület jelölése
- NIL
- TLOF és FATO terület méretei (M)
- NIL
- TLOF és FATO terület felülete
- NIL
- TLOF és FATO terület teherbírása
- NIL
- FATO Földrajzi iránya
- NIL
- FATO mágneses iránya
- NIL
- Deklarált távolságok
- NIL
- APP és FATO fényei
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
- Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
35. A repülőtéren kijelölt légterek
- Megnevezése
- NIL
- Oldalhatárai
- NIL
- Felső és alsó határai (FT)
- NIL
- A légtér osztálya
- NIL
- ATS szolgálat hívójele
- NIL
- A kommunikáció során használható nyelvek
- NIL
- Átváltási magasság (FT)
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
37. Repülőtéri szabályok
A repülőteret csak az a légijármű használhatja amelyik parancsnoka engedélyt kapott a repülőtér üzemben tartójától a repülőtér használatára. A repülőtér weblapján a repülésbejelentésével az üzembentartó engedély biztosított az írásos visszajelzést követően.
A füves műveleti mező a szilárd burkolatú gurulóutak használatával és a szilárd burkolatú futópálya keresztezésével közelíthető meg. Minden esetben elsőbbsége van a fel és leszálló légijárműveknek a műveleti mezőn guruló és a szilárd burkolatú pályát keresztező forgalom előtt.
A vadon élő állatokat az üzemeltető igyekszik távol tartani a repülőtér területétől, de azok megjelenése nem kizárható.
A füves műveleti mező a szilárd burkolatú gurulóutak használatával és a szilárd burkolatú futópálya keresztezésével közelíthető meg. Minden esetben elsőbbsége van a fel és leszálló légijárműveknek a műveleti mezőn guruló és a szilárd burkolatú pályát keresztező forgalom előtt.
A vadon élő állatokat az üzemeltető igyekszik távol tartani a repülőtér területétől, de azok megjelenése nem kizárható.
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Igen
- Ballon (B - Balloon)
- Igen
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Igen
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Igen
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Igen
- Vitorlázó (E - Glider)
- Igen
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Igen
- Helikopter (H - Helicopter)
- Igen
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Igen
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Igen
- Egyéb (O - Other)
- NIL
38. Zajcsökkentő intézkedések
A repülőtér által a környező települések zajterhelésének csökkentése érdekében az alábbi helyi előírások alkalmazandók:
- a motoros légijárművek számára elsődlegesen használandó pálya a szilárd burkolatú pálya, azonban a légijármű vezetők a pálya aktuális állapotáról és teherbírásáról kapott előzetes tájékoztatás alapján a forgalmi helyzet figyelembevételével dönthetnek a füves műveleti mező használata mellett;
- motor nélküli légijárművek a füves műveleti mezőt használhatják;
- motoros légijárművek motorellenőrzését, amely alapgáznál nagyobb teljesítménybeállítást igényel kizárólag a C jelű gurulóúton jelölt motorozóhelyen lehetvégrehajtani;
- motoros repülőgépek számára 32 pályairány szerint a bal, 14 pályairány szerint a jobb forgalmi kör a használatos. Az előírt forgalmi körtől eltérni csak repülésbiztonsági okokból engedélyezett;
- az érkező és induló motoros légijárművek számára lakot terület fölé a SERA rendeletben meghatározott magasság alatt berepülni tilos;
- motor nélküli légijárművek számára 32 pályairány szerint a jobb, 14 pályairány szerint a bal forgalmi kör a használatos.
- a motoros légijárművek számára elsődlegesen használandó pálya a szilárd burkolatú pálya, azonban a légijármű vezetők a pálya aktuális állapotáról és teherbírásáról kapott előzetes tájékoztatás alapján a forgalmi helyzet figyelembevételével dönthetnek a füves műveleti mező használata mellett;
- motor nélküli légijárművek a füves műveleti mezőt használhatják;
- motoros légijárművek motorellenőrzését, amely alapgáznál nagyobb teljesítménybeállítást igényel kizárólag a C jelű gurulóúton jelölt motorozóhelyen lehetvégrehajtani;
- motoros repülőgépek számára 32 pályairány szerint a bal, 14 pályairány szerint a jobb forgalmi kör a használatos. Az előírt forgalmi körtől eltérni csak repülésbiztonsági okokból engedélyezett;
- az érkező és induló motoros légijárművek számára lakot terület fölé a SERA rendeletben meghatározott magasság alatt berepülni tilos;
- motor nélküli légijárművek számára 32 pályairány szerint a jobb, 14 pályairány szerint a bal forgalmi kör a használatos.
39. Repülőtéri díjak
Van, közzétéve az érvényes Repülőtér Rendben, valamint a repülőtér weblapján, www.lhjk.info.
40. További információk
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.