LHHH Hármashatár-hegy Repülőtér
Utolsó frissítés: 2025.03.20.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHHH
- A repülőtér neve
- Hármashatár-hegy Repülőtér
- A repülőtér helységneve
- Budapest
2. Elérhetőség
- Cím
- 1028 Budapest, Hrsz: 015980/16
- Telefon
- +36-70/523-6010
- info@hhhse.hu
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 473309N 0185824E
- Helye a repülőtéren
- A futópálya mellett
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Budapest II. ker., Pesthidegkút 1 KM
- Iránya a településtől
- 144°
- Tengerszint feletti magassága
- 902 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 5°42' K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0°09'
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2024
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- Hármashatárhegyi Sportrepülő Egyesület
- Címe
- 1028 Budapest, Hrsz: 015980/16
- Telefon
- +36-70/523-6010
- Fax
- NIL
- info@hhhse.hu
A repülőtér adatai
- Címe
- 1028 Budapest, Hrsz: 015980/16
- Telefon
- +36-70/523-6010 (Máté Gábor)
- Fax
- NIL
- Web
- http://lhhh.hu/
- info@hhhse.hu
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- NIL
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR
- Megjegyzés
- Polgári célú speciális repülőtér
6. A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok
Megnevezése
|
Hívójele
|
Frekvencia
|
A kommunikáció során használható nyelvek
|
Üzemideje
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- SR-30 perc — SS+45 perc között, a használat előtt legalább 2 órával beszerzett üzembentartói engedély alapján, VMC körülmények között
- Vám és határőrség
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- AIS tájékoztatás
- NIL
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- NIL
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- NIL
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
8. Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök
- Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
- NIL
- Üzemanyagfajták
- NIL
- Olajfajták
- NIL
- Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
- NIL
- Jégtelenítési eszközök
- NIL
- Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
- Előzetes egyeztetés szerint
- Javító eszközök, javítási lehetőségek
- Előzetes egyeztetés szerint
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- A városban
- Étterem
- A városban
- Közlekedés
- Tömegközlekedés, Taxi
- Orvosi ellátás
- A városban
- Bank és Posta
- A városban
- Turisztikai információ
- A városban
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3 mellékletében meghatározott 2-es kategória az aktuális végzett tevékenység függvényében
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- Összesen 5 fő, ebből 1 fő szakképzett (mentő szakápoló, katasztrófavédelmi vezető MSC), de csak az üzembentartó által engedélyezett tevékenységek függvényében látnak el szolgálatot, a tevékenységhez szükséges létszámban
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
- A 85/2024 (IV. 17) Korm. rendelet 3. mellékletének 2. kategóriájához tartozó tűzoltóeszközök és felszerelések, 1 db terepjáró gépjármű
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
11. Futópálya hóeltakarítási terv
- Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
- NIL
- Hóeltakarítási sorrend
- NIL
- Megjegyzés
- Hó esetében, illetve a havas állapotok fennállása alatt az üzemeléshez (a hóeltakarítás hiányában) az üzemben tartó nem ad engedélyt
12. Előterek
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL |
13. Gurulóutak
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
14. Ellenőrző pontok
Ellenőrző helyek és pontok adatai
- Földrajzi adatai
- NIL
- Műszaki jellemzői
- NIL
- VOR ellenőrző pont
- NIL
- INS ellenőrző pont
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- NIL
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
- RWY küszöb és szegély jelek
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
16. Futópályák (RWY)
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
13 | 127° | 121° | 1000 | 100 | 10 t (5.7 t) | Fű | A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni |
31 | 307° | 301° | 1000 | 100 | 10 t (5.7 t) | Fű | A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni |
17. Repülőtéri akadályok
RWY azonosítója
|
Akadály típusa
|
Tengerszint feletti magassága
|
Földfelszíntól mért magassága
|
Koordinátája
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
13 | Távvezeték | 316 M | 25 M | NIL | 305°/ 450 M |
13 | Hegyek | 400 M | 125 M | NIL | 100° / 1400 M |
13 | Lakóházak | 283 M | 10 M | NIL | 305° / 240 M |
31 | Távvezeték | 316 M | 25 M | NIL | 305° / 1450 M |
31 | Hegyek | 400 M | 125 M | NIL | 25° / 400 M |
31 | Lakóházak | 283 M | 10 M | NIL | 305° / 1160 M |
18. A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|
13 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
19. A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
13 | NIL | NIL | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL | NIL | NIL |
20. A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
13 | NIL | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL | NIL |
21. A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Felülete
|
Akadálymentes terület (OFZ)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
13 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
13 | 1000 | 1000 | 1000 | 1000 | NIL |
31 | 1000 | 1000 | 1000 | 1000 | NIL |
23. Bevezető fényrendszerek
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Hosszúsága (M)
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
13 | NIL | NIL | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL | NIL | NIL |
24. Futópálya küszöbfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Keresztfénysor
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
13 | NIL | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL | NIL |
25. Optikai siklópályarendszer fényei
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Adatai
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
13 | NIL | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL | NIL |
26. Futópálya földetérési zóna fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
13 | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL |
27. Futópálya középvonal fényei
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
13 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28. Futópálya szegélyfények
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
13 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
29. Futópálya végfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
13 | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL |
30. Futópálya szárnyfénysorok
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
13 | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL |
31. Biztonsági megállási terület (SWY) fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Fényeinek színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
13 | NIL | NIL | NIL |
31 | NIL | NIL | NIL |
32. Egyéb fények, tartalék áramforrások
- ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
- NIL
- Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
- NIL
- Szélmérő helye és megvilágítása
- Helye: Hangár mellett lévő antenna tetején (időkép.hu)Megvilágítása: NIL
- Gurulóút középvonal fényei
- NIL
- Gurulóút szegély fényei
- NIL
- Tartalék áramellátás
- NIL
- Átváltási idő
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
33. Helikopter leszálló pálya
- TLOF vagy FATO THR koordinátái
- NIL
- TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
- NIL
- TLOF és FATO terület jelölése
- NIL
- TLOF és FATO terület méretei (M)
- NIL
- TLOF és FATO terület felülete
- NIL
- TLOF és FATO terület teherbírása
- NIL
- FATO Földrajzi iránya
- NIL
- FATO mágneses iránya
- NIL
- Deklarált távolságok
- NIL
- APP és FATO fényei
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
- Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
35. A repülőtéren kijelölt légterek
- Megnevezése
- NIL
- Oldalhatárai
- NIL
- Felső és alsó határai (FT)
- NIL
- A légtér osztálya
- NIL
- ATS szolgálat hívójele
- NIL
- A kommunikáció során használható nyelvek
- NIL
- Átváltási magasság (FT)
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
37. Repülőtéri szabályok
A repülőtérről felszállni és/vagy átstartolni merevszárnyú repülőgépekkel a helyi adottságok miatt (akadály viszonyok, lejtés stb.) a 13-as futópályáról TILOS! (Kivétel - a motoros sárkány és UL) Iskola és teljesítmény vitorlázó gépek leszálláshoz történő behelyezkedéskor a 120 KV-os villamos távvezeték fölött - kellő távolságot tartva, de minimum 50 méter magasan repüljenek. A napi üzemek koordinálását a felelős vezető vagy helyettesei napi szinten szervezik az időjárás és repülőüzem vagy repülőüzemek függvényében. Motoros vontatásos üzem közben a 120KV-os nagyfeszültségű távvezetéket 50 m-nél közelebb ne közelítsék meg a repülőgépek. Motoros és segédmotoros gépek valamint a motorral fel nem szerelt gépek a kijelölt forgalmi kört használják, de ettől el lehet térni a felelős napi repülés üzemvezető vagy helyettesének napi koordinációja során. A forgalmi körök magassága 1200 feet AMSL a motorral felszerelt merevszamyú légijárművek számára. A motorral fel nem szerelt légijárművek es repülőeszközök számára értelemszerű és biztonságos magasságban. A repülőteret csak az a légijármű használhatja, amelyik parancsnoka engedélyt kapott az üzemeltetőtől vagy tulajdonos(ok)tól és/vagy a repülőtér szakmai vezetőjétől a repülőtér használatára. Üzemben tartó által engedélyezett legnagyobb felszalló tömegű légijármű típusa: AN-2 (csak sportcélú vagy állami feladat végrehajtása érdekében végrehajtott repülés esetén). További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Igen
- Ballon (B - Balloon)
- Igen
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Igen
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Igen
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Igen
- Vitorlázó (E - Glider)
- Igen
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Igen
- Helikopter (H - Helicopter)
- Igen
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Igen
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Igen
- Egyéb (O - Other)
- NIL
38. Zajcsökkentő intézkedések
Motoros repülőgéppel a környező lakott területek fölé 300m (QFE) alatt berepülni csak leszállás céljából szabad.
A 31-es pályairányban a felszállást követően a repülőtér területe felett jobb irányba kell elhajlani emelkedés közben a 120KV-os távvezeték nyomvonalát párhuzamosan követve, tovább emelkedve ezzel elkerülve a lakott teruletet. Motoros repülőgéppel gurulni alapgázon, de legfeljebb a jármű mozgatásához elégséges legkisebb teljesítménnyel lehetséges. Motoros légijárművek hajtóműpróbáit a hangár előtér völgy felőli szélén lehet végrehajtani úgy, hogy a repülőgép orra az épületek felé nézzen. Hátimotoros siklóemyővel repülést végrehajtani, motorját üzemeltetni és motorpróbázni tilos.
A 31-es pályairányban a felszállást követően a repülőtér területe felett jobb irányba kell elhajlani emelkedés közben a 120KV-os távvezeték nyomvonalát párhuzamosan követve, tovább emelkedve ezzel elkerülve a lakott teruletet. Motoros repülőgéppel gurulni alapgázon, de legfeljebb a jármű mozgatásához elégséges legkisebb teljesítménnyel lehetséges. Motoros légijárművek hajtóműpróbáit a hangár előtér völgy felőli szélén lehet végrehajtani úgy, hogy a repülőgép orra az épületek felé nézzen. Hátimotoros siklóemyővel repülést végrehajtani, motorját üzemeltetni és motorpróbázni tilos.
39. Repülőtéri díjak
NIL
40. További információk
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.