LHFH Farkashegy Repülőtér
Utolsó frissítés: 2023.08.30.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHFH
- A repülőtér neve
- Farkashegy Repülőtér
- A repülőtér helységneve
- Budakeszi
2. Elérhetőség
- Cím
- 2092 Budakeszi, Repülőtéri ingatlan, hrsz.: 075/1
- Telefon
- +36-30/681-7937
- info@mavrepuloklub.hu
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása
5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 472922N 0185436E
- Helye a repülőtéren
- A főépület előtt a nyűgöző területen
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Budakeszi 3.5 KM
- Iránya a településtől
- 200°
- Tengerszint feletti magassága
- 705 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 5° K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0.1°
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2020
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- MÁV Sportrepülő Egyesület
- Címe
- 2092 Budakeszi, Repülőtéri ingatlan, hrsz.: 075/1
- Telefon
- +36-30/681-7937
- Fax
- NIL
- Web
- https://mavrepuloklub.hu
- info@mavrepuloklub.hu
A repülőtér adatai
- Címe
- 2092 Budakeszi, Repülőtéri ingatlan, hrsz.: 075/1
- Telefon
- +36-30/681-7937
- Fax
- NIL
- Web
- http://lhfh.hu
- info@mavrepuloklub.hu
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- NIL
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR
- Megjegyzés
- NIL
6. A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok
Megnevezése
|
Hívójele
|
Frekvencia
|
A kommunikáció során használható nyelvek
|
Üzemideje
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
NIL | Farkashegy Rádió | 125.610 CH | NIL | NIL | A repülőtérre kijelölt frekvencia. Légiforgalmi szolgáltatás nincs. |
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- Napkeltétől napnyugtáig
- Vám és határőrség
- Előzetes kérésre
- Orvosi ellátás
- NIL
- AIS tájékoztatás
- 0900 - 1700 LT
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- NIL
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- Őrzés csak a hangáron belül garantált
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
8. Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök
- Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
- NIL
- Üzemanyagfajták
- NIL
- Olajfajták
- NIL
- Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
- NIL
- Jégtelenítési eszközök
- NIL
- Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
- NIL
- Javító eszközök, javítási lehetőségek
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- Budakeszin
- Étterem
- Budakeszin
- Közlekedés
- Taxi és helyközi autóbuszjárat
- Orvosi ellátás
- Elsősegély a repülőtéren, egyéb a városban
- Bank és Posta
- Budakeszin
- Turisztikai információ
- Budakeszin
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- NIL
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- Budakeszin
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
- Kézi tűzoltó eszközök
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
- Gépjárművel vagy traktorral
- Megjegyzés
- NIL
11. Futópálya hóeltakarítási terv
- Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
- NIL
- Hóeltakarítási sorrend
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
12. Előterek
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL |
13. Gurulóutak
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
14. Ellenőrző pontok
Ellenőrző helyek és pontok adatai
- Földrajzi adatai
- A repülőtér vonatkoztatási pontjánál
- Műszaki jellemzői
- 705 FT
- VOR ellenőrző pont
- NIL
- INS ellenőrző pont
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- NIL
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
- NIL
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
16. Futópályák (RWY)
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
15 | 151° | 146° | 1000 | 200 | NIL | Fű | Futópálya max. teherbírása nem meghatározható, száraz pálya esetén MTOW<5700 kg |
33 | 331° | 326° | 1000 | 200 | NIL | Fű | Futópálya max. teherbírása nem meghatározható, száraz pálya esetén MTOW<5700 kg |
17. Repülőtéri akadályok
RWY azonosítója
|
Akadály típusa
|
Tengerszint feletti magassága
|
Földfelszíntól mért magassága
|
Koordinátája
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15 | Elektromos vezeték | 785 FT | 50 FT | 472951.54N 0184418.79E | 330° 640 M |
15 | Út | 720 FT | 12 FT | 472928.21N 0185138.00E | 330° 60 M |
33 | Hegyek | 1290 FT | NIL | NIL | 150° 3000 M |
18. A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
19. A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL | NIL |
20. A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
15 | 1120 | 220 | NIL |
33 | 1120 | 220 | NIL |
21. A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Felülete
|
Akadálymentes terület (OFZ)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15 | 1000 | 1000 | 1000 | 1000 | NIL |
33 | 1000 | 1000 | 1000 | 1000 | NIL |
23. Bevezető fényrendszerek
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Hosszúsága (M)
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL | NIL |
24. Futópálya küszöbfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Keresztfénysor
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL |
25. Optikai siklópályarendszer fényei
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Adatai
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL |
26. Futópálya földetérési zóna fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
15 | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL |
27. Futópálya középvonal fényei
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28. Futópálya szegélyfények
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
29. Futópálya végfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
15 | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL |
30. Futópálya szárnyfénysorok
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
15 | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL |
31. Biztonsági megállási terület (SWY) fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Fényeinek színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
15 | NIL | NIL | NIL |
33 | NIL | NIL | NIL |
32. Egyéb fények, tartalék áramforrások
- ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
- NIL
- Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
- NIL
- Szélmérő helye és megvilágítása
- NIL
- Gurulóút középvonal fényei
- NIL
- Gurulóút szegély fényei
- NIL
- Tartalék áramellátás
- NIL
- Átváltási idő
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
33. Helikopter leszálló pálya
- TLOF vagy FATO THR koordinátái
- NIL
- TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
- NIL
- TLOF és FATO terület jelölése
- NIL
- TLOF és FATO terület méretei (M)
- NIL
- TLOF és FATO terület felülete
- NIL
- TLOF és FATO terület teherbírása
- NIL
- FATO Földrajzi iránya
- NIL
- FATO mágneses iránya
- NIL
- Deklarált távolságok
- NIL
- APP és FATO fényei
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
- Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
35. A repülőtéren kijelölt légterek
- Megnevezése
- NIL
- Oldalhatárai
- NIL
- Felső és alsó határai (FT)
- NIL
- A légtér osztálya
- NIL
- ATS szolgálat hívójele
- NIL
- A kommunikáció során használható nyelvek
- NIL
- Átváltási magasság (FT)
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
37. Repülőtéri szabályok
Hajtóművel felszerelt légijármüvek repülése munkaszüneti, vasár-és ünnepnapokon: 08:00-ig (local time) hajtóművel felszerelt légijárművek repülése TILOS . A repülőtér vezető hozzájárulásával a minimum 6 órás távollétet igénylő repülések hajthatók végre. 08:00-10:00-ig: nincs korlátozás 10:00 után: vitorlázórepülő üzem esetén : - kiképző repülést csak a repülésüzem vezetővel egyeztetve lehet végrehajtani.- nem kiképzési célú repülések esetén egy adott lajsromjelű repülőgép óránként csak egyszer szállhat fel. Vitorlázórepülő üzem esetén repülésüzem vezető kell. A repülésüzem vezető repülő oktató jogosítással kell rendelkezzen. Meghatározhatja a felszállások sorrendjét, indítja a csörléses felszállásokat és információt ad.Vitorlázórepülő üzem esetén párhuzamosan két starthely rendezhető be a pályairányoknak megfelelően. Ebben az esetben a felszállások sorrendjének meghatározására és információk adására a repülőtér északi oldalán működő repülésüzem vezető a jogosult. A futópálya ICAO tervezési kategóriája 2C. A 2-es kategóriájú, nem műszeres megközelítésű futópályához tartozó akadálykorlátozási felületeket figyelembe véve megállapítható, hogy a 8202 j. út űrszelvénye érinti a futópálya megközelítési és a felszállási akadálysíkjait. Ennek kiküszöbölésére a 15-ös pálya használata esetén az országút feletti átrepülés minimális magassága minden légjármű részére 25 m, kivéve a vészhelyzet esetét.
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Csak a repülőtérvezetővel egyeztetve
- Ballon (B - Balloon)
- Csak a repülőtérvezetővel egyeztetve
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Igen
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Igen
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Csak a repülőtérvezetővel egyeztetve
- Vitorlázó (E - Glider)
- Igen
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Igen
- Helikopter (H - Helicopter)
- Igen
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Igen
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Igen
- Egyéb (O - Other)
- NIL
38. Zajcsökkentő intézkedések
Budakeszi város, Makkosmária és a Nagyszénászug területe fölött a hajtóművel felszerelt légijárművekkel történő repüléseket kerülni kell!
39. Repülőtéri díjak
NIL
40. További információk
Megközelítési eljárások Három kötelező jelentőpont van: „A” jelentőpont a Törökbálinti Auchan áruház N 47°26’29,03” E 18°53’16,21”„B” jelentőpont a Biatorbágy Ny. M1 autópálya és a Pátyi út kereszteződése N 47°29’32,03” E 18°49’29,03”„C” jelentőpont a Telki úton a Budakeszi Arborétum N 47°31’30,75” E 18°52’40,33” Megközelítési és besorolási eljárások:a) Délies irányból az „A” pont elérését jelenteni (1700’ AMSL magasságon) és vit.repüzem esetén a repülési üzemvezető ad tájékoztatást a használatos pályairányról-15-ös pályairány esetén besorolni a 15-ös jobb kör hosszúfalra, -33-as pálya esetén besorolni a 33-as balkör 3. forduló utáni alapfalrab) Nyugatias irányból (Sóskút – Páty) a „B” pont elérését jelenteni (1700’ AMSL magasságon) és vit.repüzem esetén a repülési üzemvezető ad tájékoztatást a használatos pályairányról-15-ös pályairány esetén a 15-ös jobbkör 3. forduló utáni alapfalra sorolni-33-as pályairány esetén 33-as balkör 3. fordulóra ill. hosszúfalra sorolnic) Északias irányból (Perbál – Pesthidegkút) a „C” pont elérését jelenteni (1700’ AMSL magasságon) és vit.repüzem esetén a repülési üzemvezető ad tájékoztatást a használatos pályairányról-15-ös pályairány esetén a 4. fordulóra besorolni (kivéve, ha a 3. fordulóban van a forgalmi körön gyakorló gép, ebben az esetben csak utána lehet besorolni)-33-as pályairány esetén a 33-as balkör 2. fordulóra lehet besorolni Megjegyzés:1. Érkező gépek a repülőtér előtt kötelesek legalább 5 km-rel helyi frekvenciára kapcsolni a rádiójukat.2. Keleti irányból (Budaörs) érkező gépek közvetlenül a 33.pályairány 4. fordulójára nem sorolhatnak be.3. Ha vit.repüzem nem működik, a használatos pályairányról tájékozódhatnak a forgalmi körön esetleg repülő légijárművektől.4. Ha a forgalmi helyzet úgy kívánja, a besorolni kívánkozó légijármű a kijelölt jelentő pont fölött bal körökkel köteles várakozni.5. A forgalmi körről kisoroló gépek a jelentő pontok fölött tervezzék a kirepülést, min. 2000’AMSL magasságon.