LHEM id. Rubik Ernő Repülőtér Esztergom
Utolsó frissítés: 2025.03.20.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHEM
- A repülőtér neve
- id. Rubik Ernő Repülőtér Esztergom
- A repülőtér helységneve
- Esztergom
2. Elérhetőség
- Cím
- 2509 Esztergom, Dorogi út 5-7.
- Telefon
- +36-30/929-4654
- airport@grante.eu
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 474529N 0184348E
- Helye a repülőtéren
- A futópálya nyugati oldala mellett
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Esztergom 3 KM
- Iránya a településtől
- 200°
- Tengerszint feletti magassága
- 361 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 5° K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0.1°
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2022
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- Grante Zrt.
- Címe
- 2509 Esztergom, Dorogi út 5-7.
- Telefon
- +36-30/929-4654
- Fax
- NIL
- airport@grante.eu
A repülőtér adatai
- Címe
- 2509 Esztergom, Dorogi út 5-7.
- Telefon
- +36-20/777-9110 (Dr. Siklósi Zoltán)
- Fax
- NIL
- airport@grante.eu
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- NIL
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR
- Megjegyzés
- Polgári célú speciális repülőtér
6. A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok
Megnevezése
|
Hívójele
|
Frekvencia
|
A kommunikáció során használható nyelvek
|
Üzemideje
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
Esztergom | Esztergom | 126.840 CH | HU | NIL | NIL |
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- 8:00-tól LT– napnyugtáig a használat előtt legalább 2 órával beszerzett üzembentartói engedély alapján
- Vám és határőrség
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- AIS tájékoztatás
- NIL
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- NIL
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- Kamerával megfigyelt terület
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
8. Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök
- Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
- NIL
- Üzemanyagfajták
- NIL
- Olajfajták
- NIL
- Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
- NIL
- Jégtelenítési eszközök
- NIL
- Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
- Kizárólag előre egyeztetett esetben lehetséges szabadban, esetenként hangárban
- Javító eszközök, javítási lehetőségek
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- Esztergom városban
- Étterem
- Grante Étterem a telephelyen és a városban
- Közlekedés
- Tömegközlekedés autóbusz, vonat, taxi
- Orvosi ellátás
- Esztergom városban
- Bank és Posta
- Esztergom városban
- Turisztikai információ
- Esztergom városban
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3 mellékletében meghatározott 2-es kategória az aktuális végzett tevékenység függvényében
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- 1 fő
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
- A 85/2024 (IV. 17) Korm. rendelet 3. mellékletének 2.9 pontjában előírt eszközök
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
- Saját üzemű traktorral (kényszerhelyzeti terv szerint)
- Megjegyzés
- NIL
11. Futópálya hóeltakarítási terv
- Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
- NIL
- Hóeltakarítási sorrend
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
12. Előterek
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL |
13. Gurulóutak
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
14. Ellenőrző pontok
Ellenőrző helyek és pontok adatai
- Földrajzi adatai
- NIL
- Műszaki jellemzői
- NIL
- VOR ellenőrző pont
- NIL
- INS ellenőrző pont
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- NIL
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
- RWY küszöb és szegély jelek
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
16. Futópályák (RWY)
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
02 | 020° | 015° | 1000 | 25 | 10 t (5.7 t) | Fű | A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni kivéve a légierő helikoptereit |
20 | 200° | 195° | 1000 | 25 | 10 t (5.7 t) | Fű | A repülőteret kizárólag 5,7 t MTOW alatt lehet használni kivéve a légierő helikoptereit |
17. Repülőtéri akadályok
RWY azonosítója
|
Akadály típusa
|
Tengerszint feletti magassága
|
Földfelszíntól mért magassága
|
Koordinátája
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
02 | Közút, vezeték | 374 FT | NIL | 474458N 0184338E | NIL |
02 | Gazdasági épületek | 397 FT | NIL | 474456N 0184340E | NIL |
02 | Gazdasági épületek | 403 FT | NIL | 474508N 0184350E | NIL |
02 | Strázsa hegy Kilátó | 745 FT | NIL | 474459N 0184450E | NIL |
20 | Fák, épületek | 354 FT | NIL | 474543N 0184406E | NIL |
20 | Kilátó, antenna | 227 M | 15 M | 462040N 0200247E | A futópálya-tengelytől keletre 1078 méterre, 105° irányon |
20 | Távvezeték oszlopok, elektromos kábelekkel | 125 M | 18 M | 474624N 0184428E | K-NY irányú, több vezeték |
20 | Vasúti elektromos tartóoszlopok, közvilágítás oszlopai | 124 M | 9 M | 474514N 0184359E | É-D-i irányú vasútvonal és közút a repülőtértől K-i irányon 185-450 m távolságban |
18. A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|
02 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
20 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
19. A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
02 | NIL | NIL | NIL | NIL |
20 | NIL | NIL | NIL | NIL |
20. A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
02 | 1060 | 60 | NIL |
20 | 1060 | 60 | NIL |
21. A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Felülete
|
Akadálymentes terület (OFZ)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
02 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
20 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
02 | 1000 | 1000 | 1000 | 1000 | NIL |
20 | 1000 | 1000 | 1000 | 1000 | NIL |
23. Bevezető fényrendszerek
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Hosszúsága (M)
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
02 | NIL | NIL | NIL | NIL |
20 | NIL | NIL | NIL | NIL |
24. Futópálya küszöbfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Keresztfénysor
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
02 | NIL | NIL | NIL |
20 | NIL | NIL | NIL |
25. Optikai siklópályarendszer fényei
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Adatai
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
02 | NIL | NIL | NIL |
20 | NIL | NIL | NIL |
26. Futópálya földetérési zóna fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
02 | NIL | NIL |
20 | NIL | NIL |
27. Futópálya középvonal fényei
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
02 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
20 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28. Futópálya szegélyfények
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
02 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
20 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
29. Futópálya végfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
02 | NIL | NIL |
20 | NIL | NIL |
30. Futópálya szárnyfénysorok
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
02 | NIL | NIL |
20 | NIL | NIL |
31. Biztonsági megállási terület (SWY) fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Fényeinek színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
02 | NIL | NIL | NIL |
20 | NIL | NIL | NIL |
32. Egyéb fények, tartalék áramforrások
- ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
- NIL
- Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
- NIL
- Szélmérő helye és megvilágítása
- NIL
- Gurulóút középvonal fényei
- NIL
- Gurulóút szegély fényei
- NIL
- Tartalék áramellátás
- NIL
- Átváltási idő
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
33. Helikopter leszálló pálya
- TLOF vagy FATO THR koordinátái
- NIL
- TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
- NIL
- TLOF és FATO terület jelölése
- NIL
- TLOF és FATO terület méretei (M)
- NIL
- TLOF és FATO terület felülete
- NIL
- TLOF és FATO terület teherbírása
- NIL
- FATO Földrajzi iránya
- NIL
- FATO mágneses iránya
- NIL
- Deklarált távolságok
- NIL
- APP és FATO fényei
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
- Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
35. A repülőtéren kijelölt légterek
- Megnevezése
- NIL
- Oldalhatárai
- NIL
- Felső és alsó határai (FT)
- NIL
- A légtér osztálya
- NIL
- ATS szolgálat hívójele
- NIL
- A kommunikáció során használható nyelvek
- NIL
- Átváltási magasság (FT)
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
37. Repülőtéri szabályok
A repülőtéren motoros kisrepülőgép, helikopter, segédmotoros vitorlázó repülőgép, vitorlázó repülőgép, autogiro, ultrakönnyű repülőgép, motoros sárkányrepülő eszközökkel folytatott tevékenység végezhető külön-külön és együttesen is. Bármilyen repülőtevékenység végrehajtása esetén a légiközlekedésre vonatkozó hatályos Európai Uniós és a hazai jogszabályok, foglalkozási szabályok és nemzetközi szerződések betartása mellett a Repülőtéren a következő előírásokat kell betartani: Egyedi üzemek végrehajtására és a különböző repülőtevékenységet végzők egymással történő együttműködésére vonatkozó helyi szabályok: - A környezet beépítettsége miatt a repülőteret használó légijárműveknek törekedniük kell arra, hogy a lakott területeket érő zajterhelés a legkisebb mértékű legyen; - A repülőtér légi és földi oldalainak határvonala Melléklet 4.4. sz. ábráján látható vörös színű (az 1-7-1 pontok által bezárt sokszög alakú terület, ami a területen belül található, az a légioldal (airside), az azon kívüli repülőtéri területek a földi oldalt (landside) reprezentálják. A légioldalon belül fokozott figyelemmel kell lenni a munkaterületen működő légijárművekre; - A repülőteret igénybe venni, a repülőtéren repülőüzemet szervezni az üzembentartó előzetes engedélye alapján lehet, kivéve a kényszerhelyzetben lévő légijárműveket; - Motoros legijárművel a jogszabályokban meghatározott alsó magasságtól eltérni tilos, kivéve az indulási, az érkezési eljárásokat, illetve a 141/1995. Vhr. 22.$ (2) b) (baleseti segítségnyújtás érdekében szükséges fel - és leszállás), és d) (ha a leszállás a biztonság érdekében, veszélyhelyzetben szükséges) pontban meghatározott esetekben; - A repülőtéren nem működik légiforgalmi szolgálat, ezért a repülőtér megközelítését, az azon történő le- és felszállásokat egymás közti kommunikációval, a vonatkozó légiközlekedési szabályok betartásával előzetes egyeztetés alapján lehet végrehajtani; - A repülőtér az államhatár közelében van, ezért a repülőteret csak ennek figyelembevételével lehet megközelíteni ill. elhagyni. - A repülőtér 2 km-s körzetében és a forgalmi körön önálló elkülönítés szabálya érvényesül, minden légijármű személyzet a rádióforgalmazás és a vizuális felderítés szabályait alkalmazva maga köteles gondoskodni a veszélyes megközelítés és az összeütközés elkerüléséről. - A repülőtéren műrepülés végrehajtása tilos! - A repülőtér 2 km-s körzetén belül UAV repülés csak az üzembentartó hozzájárulásával, az illetékességgel és hatáskörrel rendelkező hatósághoz legalább 2 nappal korábban történt bejelentése után kezdeményezhető, a 4/1998. (I.16.) Korm. rendelet 8/C. § (5) bekezdés a)–f) pontjában és a 8/C. § (6) bekezdésében meghatározott esetek kivételével. A repülőtéren diszlokáló modellező klub tagjai a tulajdonos/üzembentartó engedélyével rendelkeznek, ezért a megállapodásnak megfelelően a tevékenységüket a repülőtér használókkal azonos feltételekkel, velük egyeztetve folytathatják. - A repülőtéren vitorlázó repülőüzem esetén az induló, érkező és a repülőtér 2 km-s körzetén belül tartózkodó vitorlázó repülőgépek elsőbbséget élveznek minden légiközlekedési tevékenységgel szemben. További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Igen
- Ballon (B - Balloon)
- Nem
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Igen
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Igen
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Nem
- Vitorlázó (E - Glider)
- Igen
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Igen
- Helikopter (H - Helicopter)
- Igen
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Igen
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Igen
- Egyéb (O - Other)
- Nem
38. Zajcsökkentő intézkedések
A repülőtéren egy forgalmi kör van kijelölve, amely 02 és 20 pályairányon használható. A forgalmi kör a repülőtér és a Duna folyó között lett kijelölve. A RWY02 pálya használatakor bal kört, a RWY20 pálya használatakor jobb kört kell repülni. A forgalmi kör magassága 300m (1000ft) a reptér szintjéhez viszonyítva. A pályagörbe magasság adatait az 1.számú TÁBLÁZAT tartalmazza. Tekintettel, hogy a 20 pályairány használata esetén a lakott terület fokozott zajnak vannak kitéve, ezért zajcsökkentő eljárás lett kijelölve a felszálló gépeknek. A felszállás után az emelkedést az Esztergom – Esztergom- Kertvárost összekötő vasútvonal nyomvonalát jobbról követve kell végrehajtani, majd az Esztergom- kertvárosi vasútállomás és patak elérésekor csatlakozik a forgalmi körre.
39. Repülőtéri díjak
Leszállási illeték: 4000 HUF + ÁFAVitorlázó repülő: 1200 HUF + ÁFALow approach: 1200 HUF + ÁFATouch and go: 2000 HUF + ÁFASzabadtéri nyűgözés: 1200 HUF + ÁFA
40. További információk
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.