LHBI Bihar Airport
Utolsó frissítés: 2025.04.17.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHBI
- A repülőtér neve
- Bihar Airport
- A repülőtér helységneve
- Biharkeresztes
2. Elérhetőség
- Cím
- 4110 Biharkeresztes, külterület 0197/2 hrsz., Fekete tanya 1.
- Telefon
- +36-70/385-6786
- bognar.zoltan@biharairport.hu
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 470816N 0214032E
- Helye a repülőtéren
- A futópálya középpontjában
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Biharkeresztes 3.6 KM
- Iránya a településtől
- 282°
- Tengerszint feletti magassága
- 308 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 6.1° K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0.1°
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2024
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- Bihar Airport Kft.
- Címe
- 4110 Biharkeresztes, Fekete tanya 1. sz.
- Telefon
- +36-70/385-6786
- Fax
- NIL
A repülőtér adatai
- Címe
- 4110 Biharkeresztes, külterület 0197/2 hrsz., Fekete tanya 1.
- Telefon
- +36-70/385-6786 (Bognár Zoltán)
- Fax
- NIL
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- NIL
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR
- Megjegyzés
- Polgári célú speciális repülőtér
6. A repülőtéren szolgáltatást nyújtó légiforgalmi szolgálatok
Megnevezése
|
Hívójele
|
Frekvencia
|
A kommunikáció során használható nyelvek
|
Üzemideje
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
NIL | Bihar Airport Rádió | 118.410 CH | NIL | NIL | A repülőtérre kijelölt frekvencia. Légiforgalmi szolgáltatás nincs. |
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- A tulajdonos előzetes engedélye alapján 08:00 LT-tól a polgári szürkület végéig
- Vám és határőrség
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- AIS tájékoztatás
- NIL
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- NIL
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- NIL
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
8. Rendelkezésre álló földi kiszolgáló eszközök
- Rakomány kezelési lehetőségek, eszközök (cargo)
- NIL
- Üzemanyagfajták
- NIL
- Olajfajták
- NIL
- Üzemanyagtöltő eszközök és kapacitásuk
-
2 db 20 literes lemez üzemanyag kanna
1 db 5 literes lemez tölcsér szarvasbőr szűrővel
1 db üzemanyagtöltő létra
- Jégtelenítési eszközök
- NIL
- Tárolási lehetőségek, hangár kapacitása
- NIL
- Javító eszközök, javítási lehetőségek
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- A városban
- Étterem
- A városban
- Közlekedés
- Taxi
- Orvosi ellátás
- A városban
- Bank és Posta
- A városban
- Turisztikai információ
- A városban
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott 3-as kategória.
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- Minimum 1 fő a 45/2011. (XII. 7.) BM rendeletben előírt tűzvédelmi szakvizsgával rendelkező személy
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
-
A 85/2024 (IV. 17) Korm. rendelet 3. mellékletének 2.9 pontjában előírt eszközök,
Rendelkezésre álló oltási kapacitás: 204 OE, 17 db 6 kg-os 43A 233B C - ABC porral oltó készülék
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
- 1 db mezőgazdasági traktor - rakodó gép, 3.5 t
- Megjegyzés
- A 17 db tűzoltó készülék a mentéshez használt Toyota Hilux személygépjármű - vonóhorgos - utánfutóján került elhelyezésre
11. Futópálya hóeltakarítási terv
- Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
- Bobcat TL 3870
- Hóeltakarítási sorrend
- Futópálya, furulóút, majd az előtér
- Megjegyzés
- Külön kérésre
12. Előterek
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
Jet-1 | Beton | 12.9 t | Az előtér állapotáról kérésre a repülőtér vezető ad tájékoztatást |
A | Fű | 5.5 t (2 t) | Az előtér állapotáról kérésre a repülőtér vezető ad tájékoztatást |
B | Fű | 5.5 t (2 t) | Az előtér állapotáról kérésre a repülőtér vezető ad tájékoztatást |
13. Gurulóutak
Jelölése
|
Felülete
|
Teherbírása
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
A1 | Beton | 12.9 t | 30 | NIL |
14. Ellenőrző pontok
Ellenőrző helyek és pontok adatai
- Földrajzi adatai
- NIL
- Műszaki jellemzői
- NIL
- VOR ellenőrző pont
- NIL
- INS ellenőrző pont
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- NIL
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
-
RWY: futópálya küszöb középvonal és burkolati jelek, valamint a futópálya irány jelzése
TWY: középvonal burkolati jelek
fényrendszer: NIL
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
16. Futópályák (RWY)
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
03 | 028° | 022° | 860 | 18 | 12.93 t | Beton | A beton futópálya melletti részek terhelhetőségéről a repülőtér vezető ad felvilágosítást |
21 | 208° | 202° | 860 | 18 | 12.93 t | Beton | A beton futópálya melletti részek terhelhetőségéről a repülőtér vezető ad felvilágosítást |
17. Repülőtéri akadályok
RWY azonosítója
|
Akadály típusa
|
Tengerszint feletti magassága
|
Földfelszíntól mért magassága
|
Koordinátája
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
18. A futópályához kapcsolódó biztonsági megállási területek (SWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|
03 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
19. A futópályához kapcsolódó felszállási biztonsági területek (CWY)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Lejtése (%)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
03 | NIL | NIL | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL | NIL | NIL |
20. A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
03 | NIL | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL | NIL |
21. A futópályához kapcsolódó biztonsági sávok (RESA)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Felülete
|
Akadálymentes terület (OFZ)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
03 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
03 | 860 | 860 | 860 | 860 | NIL |
21 | 860 | 860 | 860 | 860 | NIL |
23. Bevezető fényrendszerek
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Hosszúsága (M)
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|
03 | NIL | NIL | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL | NIL | NIL |
24. Futópálya küszöbfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Keresztfénysor
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
03 | NIL | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL | NIL |
25. Optikai siklópályarendszer fényei
RWY azonosítója
|
Típusa
|
Adatai
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
03 | NIL | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL | NIL |
26. Futópálya földetérési zóna fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
03 | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL |
27. Futópálya középvonal fényei
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
03 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
28. Futópálya szegélyfények
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Lámpatestek közötti távolság (M)
|
Színe
|
Intenzitása
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
03 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL | NIL | NIL | NIL |
29. Futópálya végfények
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
03 | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL |
30. Futópálya szárnyfénysorok
RWY azonosítója
|
Színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|
03 | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL |
31. Biztonsági megállási terület (SWY) fényei
RWY azonosítója
|
Fényeinek hosszúsága (M)
|
Fényeinek színe
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
03 | NIL | NIL | NIL |
21 | NIL | NIL | NIL |
32. Egyéb fények, tartalék áramforrások
- ABN/IBN helye, jellemzői és üzemideje
- NIL
- Leszállási irányjelző helye és megvilágítása
- NIL
- Szélmérő helye és megvilágítása
- NIL
- Gurulóút középvonal fényei
- NIL
- Gurulóút szegély fényei
- NIL
- Tartalék áramellátás
- NIL
- Átváltási idő
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
33. Helikopter leszálló pálya
- TLOF vagy FATO THR koordinátái
- NIL
- TLOF és vagy FATO tengerszint feletti magassága
- NIL
- TLOF és FATO terület jelölése
- NIL
- TLOF és FATO terület méretei (M)
- NIL
- TLOF és FATO terület felülete
- NIL
- TLOF és FATO terület teherbírása
- NIL
- FATO Földrajzi iránya
- NIL
- FATO mágneses iránya
- NIL
- Deklarált távolságok
- NIL
- APP és FATO fényei
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
- Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
35. A repülőtéren kijelölt légterek
- Megnevezése
- NIL
- Oldalhatárai
- NIL
- Felső és alsó határai (FT)
- NIL
- A légtér osztálya
- NIL
- ATS szolgálat hívójele
- NIL
- A kommunikáció során használható nyelvek
- NIL
- Átváltási magasság (FT)
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
37. Repülőtéri szabályok
A repülőtér kizárólag a repülőtér üzemeltetőjének előzetes engedélyével vagy szerződés alapján használható.
A tulajdonos döntése alapján a repülőteret csak szerződéssel, vagy eseti engedéllyel igénybe vevők legfeljebb 5,5 tonna (MTOM) maximális felszálló tömegű légi járművekkel vehetik igénybe, de csak maximum 60 műveletet végezhetnek havonta. A repülőteret használó légi járművek parancsnok pilótái a felelősek a légi jármű légi üzemeltetési utasításában előírtak betartásáért.
A "Bihar Airport" az "LHB09 Bihari—sík II." környezetvédelmi szempontból korlátozott légtértől keleti irányban, 1.854 m távolságra helyezkedik el.
A szélirányok figyelembe vételével a repülőtéren az alábbi használatos pályairányokon lehet repüléseket végezni:
- 03—as felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör
- 21—es felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör
A forgalmi körök repülése és a lakott területek feletti minimális magassága 1.000 feet (300 m AGL) magasságon történik.
A légi jármű parancsnoka a 03—as felszálló irányon végrehajtott felszállás után bal iskolakör repülés esetén ügyeljen arra, hogy a repülőtér futópályájától 300°—on 1.770 m—re lévő mezőgazdasági utat, mely párhuzamos a futópályával - 450 m AGL alatt ne repülje át, hogy ne sértse meg az LHB09 Bihari—sík II. környezetvédelmi szempontból korlátozott légteret.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A tulajdonos döntése alapján a repülőteret csak szerződéssel, vagy eseti engedéllyel igénybe vevők legfeljebb 5,5 tonna (MTOM) maximális felszálló tömegű légi járművekkel vehetik igénybe, de csak maximum 60 műveletet végezhetnek havonta. A repülőteret használó légi járművek parancsnok pilótái a felelősek a légi jármű légi üzemeltetési utasításában előírtak betartásáért.
A "Bihar Airport" az "LHB09 Bihari—sík II." környezetvédelmi szempontból korlátozott légtértől keleti irányban, 1.854 m távolságra helyezkedik el.
A szélirányok figyelembe vételével a repülőtéren az alábbi használatos pályairányokon lehet repüléseket végezni:
- 03—as felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör
- 21—es felszálló pálya esetén bal és jobb iskolakör
A forgalmi körök repülése és a lakott területek feletti minimális magassága 1.000 feet (300 m AGL) magasságon történik.
A légi jármű parancsnoka a 03—as felszálló irányon végrehajtott felszállás után bal iskolakör repülés esetén ügyeljen arra, hogy a repülőtér futópályájától 300°—on 1.770 m—re lévő mezőgazdasági utat, mely párhuzamos a futópályával - 450 m AGL alatt ne repülje át, hogy ne sértse meg az LHB09 Bihari—sík II. környezetvédelmi szempontból korlátozott légteret.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Igen
- Ballon (B - Balloon)
- Igen
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Igen
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Igen
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Igen
- Vitorlázó (E - Glider)
- Igen
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Igen
- Helikopter (H - Helicopter)
- Igen
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Igen
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Igen
- Egyéb (O - Other)
- NIL
38. Zajcsökkentő intézkedések
A Bihar Airport - Biharkeresztes Repülőtér az "LHB09 Bihari—sík II." környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér közelében helyezkedik el.
A "LHB09 Bihari—sík II." környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér zajterhelésének csökkentése érdekében az alábbi helyi előírások alkalmazandók:
- a légi járművek motorellenőrzését, amely alapgáznál nagyobb teljesítmény beállítást igényel kizárólag a felszálló pályán lehet végrehajtani;
- a forgalmi kör magassága 300 m AGL. Az előírt forgalmi körtől eltérni csak repülésbiztonsági okokból engedélyezett;
- az érkező és induló motoros légi járművek számára lakott terület fölé 300 m AGL magasság alatt berepülni tilos;
- az érkező és az induló légi járművek számára az "LHB09 Bihari—sík II." környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér fölé 4500 m (1.500 FT) AGL magasság alatt berepülni tilos;
A szélirányok figyelembe vételével a repülőtéren az alábbi használatos pályairányokon lehet repüléseket végezni:
- 03-as futópálya esetén bal és jobb iskolakör
- 21-es futópálya esetén bal és jobb iskolakör
A "LHB09 Bihari—sík II." környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér zajterhelésének csökkentése érdekében az alábbi helyi előírások alkalmazandók:
- a légi járművek motorellenőrzését, amely alapgáznál nagyobb teljesítmény beállítást igényel kizárólag a felszálló pályán lehet végrehajtani;
- a forgalmi kör magassága 300 m AGL. Az előírt forgalmi körtől eltérni csak repülésbiztonsági okokból engedélyezett;
- az érkező és induló motoros légi járművek számára lakott terület fölé 300 m AGL magasság alatt berepülni tilos;
- az érkező és az induló légi járművek számára az "LHB09 Bihari—sík II." környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér fölé 4500 m (1.500 FT) AGL magasság alatt berepülni tilos;
A szélirányok figyelembe vételével a repülőtéren az alábbi használatos pályairányokon lehet repüléseket végezni:
- 03-as futópálya esetén bal és jobb iskolakör
- 21-es futópálya esetén bal és jobb iskolakör
39. Repülőtéri díjak
Jelenleg nem alkalmazunk repülőtéri díjakat.
40. További információk
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.