LHBF Bük-fürdő Repülőtér
Utolsó frissítés: 2025.02.20.
1. A repülőtér azonosítása
- ICAO azonosítója
- LHBF
- A repülőtér neve
- Bük-fürdő Repülőtér
- A repülőtér helységneve
- Bő
2. Elérhetőség
- Cím
- 9625 Bő, 0108/73 hrsz.
- Telefon
- +36-20/777-6819
- bodorkosgellert@gmail.com
3. Galéria
Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

Teljes képernyő
Teljes
képernyő bezárása

5. A repülőtér földrajzi és adminisztratív adatai
A vonatkoztatási pont (ARP) adatai
- Koordinátája
- 472306N 0164809E
- Helye a repülőtéren
- A 34-es küszöbnél
A repülőtér elhelyezkedése
- Távolsága a településtől (KM)
- Bükfürdő 1.2 KM
- Iránya a településtől
- 90°
- Tengerszint feletti magassága
- 544 FT
A mágneses eltérés adatai
- A mágneses eltérés mértéke ( °)
- 5°41' K
- A mágneses eltérés éves változása ( °)
- +0°07'
- A mágneses eltérés felmérésének éve
- 2024
A repülőtér üzembentartójának adatai
- Neve
- Bodorkós Gellért
- Címe
- 9721 Gencsapáti, Hunyadi út 273.
- Telefon
- +36-20/777-6819
- Fax
- NIL
- Web
- NIL
- bodorkosgellert@gmail.com
A repülőtér adatai
- Címe
- 9625 Bő, 0108/73 hrsz.
- Telefon
- +36-20/777-6819 (Bodorkós Gellért)
- Fax
- NIL
- Web
- NIL
- bodorkosgellert@gmail.com
- AFS
- NIL
- SITA
- NIL
- Egyéb
- NIL
- A repülőtéren engedélyezett forgalom típusa
- VFR
- Megjegyzés
- Polgári célú speciális repülőtér
7. A repülőtéri szolgálatok rendelkezésre állása és üzemideje
- A repülőtér nyitvatartása
- Napkeltétől napnyugtáig, VFR körülmények között, hómentes napokon
- Vám és határőrség
- NIL
- Orvosi ellátás
- NIL
- AIS tájékoztatás
- NIL
- ATS jelentés (ARO)
- NIL
- Meteorológiai tájékoztatás
- NIL
- ATS
- NIL
- Tankolás
- NIL
- Földi kiszolgálás
- NIL
- Őrzés-védelem
- NIL
- Jégtelenítés
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
9. Utasellátás
- Szállás
- A városban
- Étterem
- A városban
- Közlekedés
- A városban
- Orvosi ellátás
- A városban
- Bank és Posta
- A városban
- Turisztikai információ
- A városban
- Megjegyzés
- NIL
10. Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- A repülőtér tűzoltó kategóriája
- A 85/2024 (IV.17) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott 1-es kategória.
- Rendelkezésre álló mentő és tűzoltó szolgálatok
- NIL
- Mentő és tűzoltó felszerelések, eszközök
- A 85/2024 (IV. 17) Korm. rendelet 3. mellékletének 1. kategóriájához tartozó tűzoltóeszközök és felszerelések
- Képesség sérült, mozgásképtelen repülőgépek mozgatására
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
11. Futópálya hóeltakarítási terv
- Futópálya hóeltakarító eszközök típusa
- NIL
- Hóeltakarítási sorrend
- NIL
- Megjegyzés
- A repülőtér csak hómentes napokon üzemel.
15. Gurulási eligazító rendszer és jelölések
- Légijármű állóhely azonosító jelölések, gurulóút jelzések és parkolás jelző rendszerek
- NIL
- RWY, TWY jelölések és fényrendszerek
- RWY küszöb és szegély jelek
- Megállító keresztfénysorok
- NIL
- Megjegyzés
- NIL
16. Futópályák (RWY)
RWY azonosítója
|
Földrajzi iránya ( °)
|
Mágneses iránya ( °)
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Teherbírása
|
Felülete
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
16 | 165° | 159° | 600 | 30 | 2.1 t (1.1 t) | Fű | NIL |
34 | 345° | 339° | 600 | 30 | 2.1 t (1.1 t) | Fű | NIL |
20. A futópályához kapcsolódó futópályasávok (STRIP)
RWY azonosítója
|
Hosszúsága (M)
|
Szélessége (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|
16 | 800 | 60 | NIL |
34 | 800 | 60 | NIL |
22. A futópálya közzétett távolságai
RWY azonosítója
|
TORA (M)
|
TODA (M)
|
ASDA (M)
|
LDA (M)
|
Megjegyzés
|
---|---|---|---|---|---|
16 | 600 | 600 | 600 | 600 | NIL |
34 | 600 | 600 | 600 | 600 | NIL |
34. Meteorológiai információs szolgálat
- Kiszolgáló meteorológiai hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- Üzemidő
- H24
- TAF készítéséért felelős hivatal
- HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. (HungaroMet Zrt.), Repülésmeteorológiai Osztály
- TAF érvényességi időszak
- NIL
- TAF kiadási időtartama
- NIL
- Leszállási előrejelzés típusa
- NIL
- Leszállási előrejelzés kiadási időtartama
- NIL
- Biztosított eligazítás/konzultáció
-
Írásbeli eligazítás: https://aviation.met.hu;
Konzultáció telefonon: +36-90/603-424;
Konzultáció e-mailben: rvo@met.hu;
- Repülési dokumentáció
- Térképek, rövidített nyílt nyelvű szöveg
- Repülési dokumentáció nyelve
- HU, EN
- Térképek és egyéb információk eligazításhoz és konzultációhoz
- Térképek, repülőtéri jelentések és előrejelzések EUR régióban, terület-előrejelzések, MET. megfigyelések és figyelmeztetések a budapesti FIR-ben
- Tájékoztatások nyújtására rendelkezésre álló kiegészítő berendezések
- Önálló felkészülés az aviation.met.hu weboldalon keresztül
- Tájékoztatást biztosító ATS egység
- Budapest FIC (kérésre)
- Megjegyzés
- NIL
37. Repülőtéri szabályok
Bük-Fürdő forgalmi körét elhagyva azon motorral felszerelt légijárművek, amelyek nem kerültek előzetesen bejelentésre a NYUGAT TÁJÉKOZTATÓ, rádión be kell jelentkezzenek a 125,500 MHz-en. Nem kell bejelentkezni az előre koordinált motoros repülések esetén, illetve az aktív bük-fürdői eseti légteret el nem hagyó légijárműveknek, továbbá a SERA szabályaiban meghatározott légijárműveknek és repülőeszközöknek a SERA szabályainak betartásával.
A repülőtérről fel és leszállni merevszárnyú repülőgépekkel csak a következő irány tartományokban lehetséges: 140-180 fok közötti és a 320-360 fok közötti.
A napi üzemek koordinálását a felelős vezető vagy helyettesi napi szinten szervezik az időjárás és repülőüzem vagy repülőüzemek függvényében.
Motoros gépek általában a Nyugati, motorral fel nem szerelt gépek általában a Keleti forgalmi kört kell használják, de ettől el lehet térni a felelős vezető vagy helyettesének napi koordinációja során. (pl. változó vontatási légtér stb.)
A forgalmi körök magassága 1500 feet AMSL a motorral felszerelt merevszárnyú légijárművek számára. A motorral fel nem szerelt légijárművek és repülőeszközök számára értelem szerű magasságban.
A repülőteret csak az a légijármű használhatja amelyik parancsnoka engedélyt kapott az üzemeltetőtől vagy tulajdonosoktól és a repülőtér szakmai vezetőjétől a repülőtér használatára.
A vadon élő állatokat az üzemeltető igyekszik távol tartani, de azok megjelenése nem kizárható.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A repülőtérről fel és leszállni merevszárnyú repülőgépekkel csak a következő irány tartományokban lehetséges: 140-180 fok közötti és a 320-360 fok közötti.
A napi üzemek koordinálását a felelős vezető vagy helyettesi napi szinten szervezik az időjárás és repülőüzem vagy repülőüzemek függvényében.
Motoros gépek általában a Nyugati, motorral fel nem szerelt gépek általában a Keleti forgalmi kört kell használják, de ettől el lehet térni a felelős vezető vagy helyettesének napi koordinációja során. (pl. változó vontatási légtér stb.)
A forgalmi körök magassága 1500 feet AMSL a motorral felszerelt merevszárnyú légijárművek számára. A motorral fel nem szerelt légijárművek és repülőeszközök számára értelem szerű magasságban.
A repülőteret csak az a légijármű használhatja amelyik parancsnoka engedélyt kapott az üzemeltetőtől vagy tulajdonosoktól és a repülőtér szakmai vezetőjétől a repülőtér használatára.
A vadon élő állatokat az üzemeltető igyekszik távol tartani, de azok megjelenése nem kizárható.
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.
A repülőtéren végezhető tevékenységek (Igen / Nem)
- Pilóta nélküli (D - Unmanned aerial vehicle)
- Igen
- Ballon (B - Balloon)
- Igen
- Ultra könnyű (U - Ultralight)
- Igen
- Sárkány (N - Hang glider)
- Igen
- Rövid kifutású (R - Short take-off and landing)
- Igen
- Szárazföldi (L - Landplane)
- Igen
- Siklóernyő (P - Paraglider)
- Igen
- Vitorlázó (E - Glider)
- Igen
- Kétéltű (A - Amphibian)
- Igen
- Helikopter (H - Helicopter)
- Igen
- Gyrokopter (G - Gyrocopter)
- Igen
- Billenő rotoros (T - Tilt-wing aircraft)
- Igen
- Egyéb (O - Other)
- Repülőgép modellező, ejtőernyős, stb.
38. Zajcsökkentő intézkedések
A környező települések fölé való berepülés 1600' AMSL alatt tilos!
A preferált pályairány felszálláshoz a 16-os, leszálláshoz pedig a 34-es a légijármű tulajdonságainak megfelelően enyhe hátszélben is.
Kerülni kell a Bük-Fürdő település fölé való berepülést.
A repülőtéren nem engedélyezett a hajtóműjáratásra üresjáratban, kiegészítő hajtóművek üzemeltetésére, különféle töltő aggregátorok üzemeltetésére, hajtóműpróbázás a karbantartás során. Kivételt képez az előírt felszállás előtti motorpróba, amit a futópályán kell elvégezni így egyenértékű a felszállás során keletkező zajjal.
A preferált pályairány felszálláshoz a 16-os, leszálláshoz pedig a 34-es a légijármű tulajdonságainak megfelelően enyhe hátszélben is.
Kerülni kell a Bük-Fürdő település fölé való berepülést.
A repülőtéren nem engedélyezett a hajtóműjáratásra üresjáratban, kiegészítő hajtóművek üzemeltetésére, különféle töltő aggregátorok üzemeltetésére, hajtóműpróbázás a karbantartás során. Kivételt képez az előírt felszállás előtti motorpróba, amit a futópályán kell elvégezni így egyenértékű a felszállás során keletkező zajjal.
40. További információk
További információk az aktuális Repülőtér Rendben.